Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe TV en had eigenlijk al mijn keus gemaakt, nl. de Panasonic TH46PZ85, totdat ik jubelende recensies las over de Sony 46W4000.
Ik kijk hoofdzakelijk film en TV, heel af en toe misschien wat gamen, maar niet vaak. Ik heb veel DVD's en DivX films, de collectie van Blue ray discs moet nog opgebouwd worden ;) (maar dat zal zeker gebeuren).
Ik vraag mij af wat nu de meeste geschikte TV voor mij is, de Sony of de Panasonic. Bij de mediamarkt in Rotterdam heb ik ze "vergeleken". Nou moet je dat vergelijken tussen aanhalingstekens plaatsen want de hoeveelheid (fel TL!-)licht situatie bij de MM is totaal niet vergelijkbaar met de hoeveelheid licht in mijn woonkamer.
Vooral de Panasonic kwam er wat flets vanaf imho. En dat terwijl deze TV toch ook zulke goede recensies heeft. Ik kom er gewoon niet uit :? :?
De vraag is nu: heeft iemand van jullie de PZ85/PZ80 en W4000 serie ooit vergeleken in een situatie die vergelijkbaar is qua licht met een gemiddelde woonkamer? Ik ben dan vooral benieuwd welke het beste is in de weergave van DVD's.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:54:
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe TV en had eigenlijk al mijn keus gemaakt, nl. de Panasonic TH46PZ85, totdat ik jubelende recensies las over de Sony 46W4000.
Ik kijk hoofdzakelijk film en TV, heel af en toe misschien wat gamen, maar niet vaak. Ik heb veel DVD's en DivX films, de collectie van Blue ray discs moet nog opgebouwd worden ;) (maar dat zal zeker gebeuren).
Ik vraag mij af wat nu de meeste geschikte TV voor mij is, de Sony of de Panasonic. Bij de mediamarkt in Rotterdam heb ik ze "vergeleken". Nou moet je dat vergelijken tussen aanhalingstekens plaatsen want de hoeveelheid (fel TL!-)licht situatie bij de MM is totaal niet vergelijkbaar met de hoeveelheid licht in mijn woonkamer.
Vooral de Panasonic kwam er wat flets vanaf imho. En dat terwijl deze TV toch ook zulke goede recensies heeft. Ik kom er gewoon niet uit :? :?
De vraag is nu: heeft iemand van jullie de PZ85/PZ80 en W4000 serie ooit vergeleken in een situatie die vergelijkbaar is qua licht met een gemiddelde woonkamer? Ik ben dan vooral benieuwd welke het beste is in de weergave van DVD's.
Probeer dezelfde toestellen ook eens in andere winkels te bekijken; neem ook je eigen dvd/bluray mee met scenes die in je geheugen gebrand staan, zodat iedere vreemde artifact/pixel/kleur je meteen opvalt.

Verder zijn Panasonic en Sony beide A-merken. Ik zweer zelf bij Sony, o.a. vanwege de 'harde' kleuren (wit=wit... en niet philips-geel). Het beeld van Panasonic vind ik iets warmer..

Verder; als je zo`n duur toetsel aanschaft, vraag dan vooraf in de winkel even naar de remote, zodat je de menu-instellingen goed kunt bekijken. Verkopers stellen tv`s standaard verkeerd af.
(zo wilde er bij mij eens eentje de tv niet resetten naar de fabrieksinstellingen... _O- )

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Michael, ik heb wat films opgezocht en gisteravond grondig bekeken op mijn Loewe Xelos CRT.
Ik zal deze eens bekijken in een andere zaak waar het hopelijk redelijk donker is.
Als ik mijn film collectie bekijk, dan zullen goede details in donkere scenes belangrijk zijn want ik heb nogal wat thrillers, fantasy films etc. en die blinken niet altijd uit in helderheid ;) . Mijn CRT is daarbij overigens volledig superieur aan de LCD van mijn computer, wat een verschil! Maar ik neem aan dat de Sony toch heel wat beter is dan mijn LCD monitor (3 jaar oud)? Ik geef hem in elk geval een eerlijke kans..

Verwijderd

Topicstarter
Dit weekend heb ik met name de Panasonic PZ80 en PZ85 eens goed bekeken. Ik heb er gemengde gevoelens aan over gehouden. Prachtig was b.v. een demo CD van Panasonic, wat een kwaliteit. Donkere scenes van de DVD's the Sixth Sense en Battle Royale (geen Blue rays dus) zagen er heel behoorlijk uit. Wat echt tegenviel was de kwaliteit van mijn vakantie DVD, gemaakt met een Sony HC94 camera (model 2 jaar geleden). Dat ziet er op mijn Loewe CRT uitstekend uit, maar op de Panasonic's zag ik allemaal korrels en leek het wel of de brightness en het contrast op voluit stonden! Ik kreeg het met de afstandbediening niet echt goed gecorrigeerd. Ook TV-uitzendingen waren matig van kwaliteit.
Ik ben toch wel wat teleurgesteld. Ik heb vooral de indruk dat plasma's en LCD's veel moeite hebben met materiaal van een lagere resolutie - dit itt de oude vertrouwde beeldbuizen die elk beeld vloeiend lijken te maken. Ik heb dan ook nog nooit artefacts, blokjes, korrels op mijn Loewe CRT gezien.
Hmmm... ik moet er nog ff over denken of ik mijn TV wel vervang....

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 20:51:
Dit weekend heb ik met name de Panasonic PZ80 en PZ85 eens goed bekeken. Ik heb er gemengde gevoelens aan over gehouden. Prachtig was b.v. een demo CD van Panasonic, wat een kwaliteit. Donkere scenes van de DVD's the Sixth Sense en Battle Royale (geen Blue rays dus) zagen er heel behoorlijk uit. Wat echt tegenviel was de kwaliteit van mijn vakantie DVD, gemaakt met een Sony HC94 camera (model 2 jaar geleden). Dat ziet er op mijn Loewe CRT uitstekend uit, maar op de Panasonic's zag ik allemaal korrels en leek het wel of de brightness en het contrast op voluit stonden! Ik kreeg het met de afstandbediening niet echt goed gecorrigeerd. Ook TV-uitzendingen waren matig van kwaliteit.
Ik ben toch wel wat teleurgesteld. Ik heb vooral de indruk dat plasma's en LCD's veel moeite hebben met materiaal van een lagere resolutie - dit itt de oude vertrouwde beeldbuizen die elk beeld vloeiend lijken te maken. Ik heb dan ook nog nooit artefacts, blokjes, korrels op mijn Loewe CRT gezien.
Hmmm... ik moet er nog ff over denken of ik mijn TV wel vervang....
CRT`s werken dan ook met beeldlijnen.. :)

Probeer ook nog eens een Bravia uit die je op het oog hebt.
Jammer dat die Panasonic tegenviel... ik ben echt een goede kwaliteit gewend van die dingen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Michael Knight schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 20:55:
[...]

CRT`s werken dan ook met beeldlijnen.. :)

Probeer ook nog eens een Bravia uit die je op het oog hebt.
Jammer dat die Panasonic tegenviel... ik ben echt een goede kwaliteit gewend van die dingen.
Mijn vakantie DVD leek wel overbelicht - terwijl ik zeker weet dat dit niet het geval is. Ook op mijn Samsung LCD monitor zien die opnames er goed uit.
Over Samsung gesproken.. misschien moet ik daar wel over gaan nadenken! Want de overbelichting die ik zag is vergelijkbaar met de foto's die je in deze test ziet:

http://www.plasmatvbuying...-vs-samsung-pn50a650.html

Kijk vooral naar het volgende plaatje uit de test (alinea "Up conversion/Video Processing from 480i and 480p"):

Afbeeldingslocatie: http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvpics/reviews/samvpan-perfume.jpg

Het rechterplaatje is van de PZ85, de linker van de samsung. Ik dacht dat het rechterplaatje overdreven slecht was, mijn eigen bevindingen met 576i materiaal (neem ik aan vergelijkbaar met 480i) lijken dit te bevestigen. ;(

De Bravia's heb ik wel gezien, maar daar heb ik mijn eigen materiaal nog niet kunnen bekijken, omdat de verkopers voortdurend in gesprek waren.
Pagina: 1