Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

mailformulier KPN na verhuizing Tiscali

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Onlangs is onze domeinnaam met hostingpakket overgenomen door KPN. Eerder werd de site gehost door Tiscali. Op onze site zijn een aantal invulformulieren opgenomen die via CDONTS per mail naar kantoor worden verstuurd.

De code is als volgt:
<%
Set MailObject = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
'boel regels
HTML = HTML & "<br>"
MailObject.From = "**********************.nl>"
MailObject.To = ""& Request.Form("email")& ""
MailObject.Bcc = "*************.nl"
MailObject.Subject = ""& Recordset1.Fields.Item("adres").Value & " te " & Recordset1.Fields.Item("gemeente").Value & ""
MailObject.Importance = 1 ' 0= laag, 1=normaal (default), 2=hoog
MailObject.Body = HTML
MailObject.BodyFormat = 0
MailObject.MailFormat = 0
MailObject.Send
Set MailObject = Nothing
%>

Op de Tiscali servers werkte dit voorheen uitstekend. Op de nieuwe KPN server krijg ik een 500 - Internal server error. Helaas krijg ik geen uitgebreide uiteenzetting van de error.

De webserver draait IIS 7.0 met asp en asp.net 1.1, ook php wordt ondersteund.

Bij KPN en Tiscali wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd en word ik helemaal niks wijzer. Heeft een van jullie ervaring met het gebruiken van een webformulier op de KPN webservers en kan iemand mij van de juiste code en wellicht de (interne) SMTP-server voorzien?

Alvast bedankt!

Steffen

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:43:
Op de Tiscali servers werkte dit voorheen uitstekend. Op de nieuwe KPN server krijg ik een 500 - Internal server error. Helaas krijg ik geen uitgebreide uiteenzetting van de error.
Heb je in IE de "friendly http errors" uitgezet? Menu extra -> internetopties -> tabblad geavanceerd -> onder het kopje "Webpagina's bekijken" het vinkje uitzetten bij "Gebruiksvriendelijke HTTP-foutberichten weergeven".
Bij KPN en Tiscali wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd en word ik helemaal niks wijzer.
En wat heb je zelf al geprobeerd? Al eens gedebugged? Debuggen: Hoe doe ik dat?
Heeft een van jullie ervaring met het gebruiken van een webformulier op de KPN webservers en kan iemand mij van de juiste code en wellicht de (interne) SMTP-server voorzien?
Euh, nee. Dat mag je zelf doen. We gaan hier geen code schrijven voor je; in WEB (en PRG, maar daar kom ik op terug) hebben we het over zélf programmeren (en debuggen en fouten oplossen). De "interne SMTP server" kun je prima via de helpdesk of andere supportopties opvragen.

Dan: Waar hoort mijn topic?. Zoals je daar kunt lezen hoort je topic dus niet in WEB maar in PRG ;)
Dus: WEB >> PRG it is.

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 08-08-2008 18:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Daarnaast is het niet zo vreemd dat zowel KPN als Tiscali geen antwoord kan geven; het zijn hosters, geen programmeurs. Die snappen (of willen niet snappen) hoe programmeren werkt.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Probeer eens CDO ipv CDONTS; volgens mij werkt dat wel bij KPN

Visual Basic .NET:
1
Set Mailer = Server.CreateObject("CDO.Message")

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 18:56 ]