Toon posts:

BIOS Probleem Asus P4B . System intruded chassis opened ....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb een probleem met mijn computer.
Als ik de computer wil opstarten krijg ik dit bericht in bios:

System intruded, chassis opened or tempered before.
Please check the system.

Alles in mijn computer zit keurig aangesloten , waar kan dit aan liggen?
Hoe laat ik hem gewoon booten?

system specificaties:

Asus P4B
Pentium 4 2 Ghz
768 MB geheugen
Nvidia Ti4400

Alvast bedankt. :'(

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat heb je zelf zoal al geprobeerd? Enige zelf-inzet is niet verkeerd.

Weet je bijvoorbeeld zeker dat je alle stekkertjes en dingen goed heb aangesloten?
Je kan dan wel zeggen dat het allemaal keurig aangesloten zit, maar zit het allemaal wel op de goede plek? ;)

Verwijderd

De kombinatie kast-mobo heeft vaak een elektrische verbinding die verbroken wordt als je de kast open maakt. Dat triggert deze mededeling.
Als dat bij jou ook zo is moet je checken of er een (eventueel loos) brugje in de socket zit of dat de kast goed aangesloten of dicht zit. Vaak kun je deze mededeling ook ergens "resetten" (bios?).
Deze feature zie je vaak op buziness pc's zodat de beheerder (eigenaar) kan zien of er niet met de pc hardware geknoeid is tijdens afwezigheid.
Had op m'n werk ook zo'n pc, als ik hem opstartte en naar het bios ging en daarna de boel normaal doorstartte kreeg ik ook (eenmalig!) zo'n melding.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht op google en sommige mensen zeiden dat je een een jumper moet resetten ofzo?
Hier heb ik echter geen verstand van.

@ GJ-tje De stekkers zitten gewoon goed want ze zijn niet losgehaald.
Ik kreeg gewoon opeens deze melding. Daarvoor bootte de pc wel gewoon.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:01
In het BIOS moet je de optie 'Chassis Intrusion Detection' uitzetten, die triggert deze melding.

Jumper is niet nodig en niet zinvol, want je krijgt die melding er niet mee weg. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Jaap-Jan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:47:
In het BIOS moet je de optie 'Chassis Intrusion Detection' uitzetten, die triggert deze melding.

Jumper is niet nodig en niet zinvol, want je krijgt die melding er niet mee weg. :)
Staat er niet bij in BIOS.
Iemand andere ideeën nog? :'(

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:02

Yor

Yor1313#2571

Kijk in de handleiding van je mobo waar de jumper zit voor chassis intrusion. Google zelf maar op jumper en je zal zien die er uit zien. Plaats dan de jumper in de juiste positie en klaar...

http://yor.minitroopers.com

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
Hier vind je je je handleiding van je mobo.

En zoek dan op "Chassis open alarm lead", dan weet je waar je een jumper moet plaatsen om deze sensor te overbruggen.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:32
Yor schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 04:20:
Kijk in de handleiding van je mobo waar de jumper zit voor chassis intrusion. Google zelf maar op jumper en je zal zien die er uit zien. Plaats dan de jumper in de juiste positie en klaar...
Dat hoeft niet per definitie het geval te zijn. Het kan ook een echt hardware probleem van het moederbord zijn. Bij IBM systemen bijvoorbeeld kan je een dergelijke melding krijgen als je lekke condensatoren op het moederbord hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing was vervangen abtterij o phet mobo (wat ik overigens wel raar vind)/
Pagina: 1