Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een persoon wiens computer ik onderhoud zit sinds kort met een zeer vreemd probleem. De titel suggereert dat dit topic in het verkeerde subforum staat maar ik denk dat het probleem veroorzaakt wordt door iets dieper in Windows in plaats van de Windows Live Messenger software.

Probleembeschrijving:
De computer had origineel twee accounts: een beheerder en een account met beperkte rechten. Na het installeren van Belgacom TV door een Belgacom medewerker, die ook aan de computer heeft gezeten, kan men niet meer inloggen op WLM met de beperkte rechten. Het intypen van de login gaat zeer traag en als men probeert aan te melden krijgt men de melding dat de messenger service niet beschikbaar is. De foutcode is 800401f3.

Eerste ding dat ik geprobeerd heb is een nieuwe account maken. Ook op deze account werkt het niet. Alleen de originele beheerdersaccount blijft functioneren. Hierna heb ik gepoogd WLM opnieuw te installeren. Ook dit mocht niet baten. Overigens werkt Windows Messenger probleemloos op alle accounts.

Dan maar via Google en GoT zoeken. Vele websites en fora maken melding van dit probleem en suggereren allemaal dezelfde oplossing: het opnieuw registreren van een aantal bestanden. Bij het uitvoeren van de volgende instructies kom ik helaas een probleem tegen bij het registreren van het bestand MSXML3.dll.

Wanneer ik het commando uitvoer, krijg ik de fout:
dllregisterserver in MSXML3.dll is mislukt.
de geretourneerde code is 0x8004005
Hierop heb ik MSXML3 proberen opnieuw te installeren, wat lukte, maar ook hierna blijf ik dezelfde fout krijgen.

Een kleine opmerking hierbij is dat ik ook een DNS hijack op de computer heb aangetroffen. Deze bleek, na onderzoek via Google, echter vrij onschuldig te zijn in de zin dat de hijack alleen de DNS server in de TCP/IP instellingen aanpast. Natuurlijk is het nooit uitgesloten dat er geen andere spyware aanwezig is. Windows Defender en een virusscan met Avast vonden in ieder geval niets.

De relevante specs:
• Windows XP Home met SP2
• Avast antivirus
• Windows Defender
• WLM 8.5

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Kick :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
probeer het eens met dial-a-fix.
http://wiki.lunarsoft.net...locations.2C_and_articles

Edit; Ik dacht dat je het windows update gedeelte moest proberen, daar zit namelijk een fix voor xml bij...

[ Voor 31% gewijzigd door BastiaanN op 09-08-2008 17:37 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Die heb ik nog niet tegengekomen en zal ik dan ook even proberen :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Helaas, Dial A Fix heeft het ook niet kunnen oplossen.
Het zou ook sterk zijn mocht de cryptografische service echt stuk zijn aangezien het op één account nog altijd werkt.