Custom Cisco VPN op KPN's Speedtouch 780

Pagina: 1
Acties:

• Evil_king
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05-2022
We overwegen om over te stappen naar Internet+Bellen van KPN, en ik begrijp dat je daarvoor de gezellige Experiabox nodig hebt, die eigenlijk een verkapte Speedtouch 780 is. Ik verwacht eigenlijk geen problemen met de overstap, behalve dan voor het verbinden van mn pa met zijn werk. Hij maakt gebruik van de (waarschijnlijk helemaal voorgeconfigureerde) Cisco VPN client, en het schijnt dat niet alle routers daar altijd even goed mee samen werken.

In principe moet, als ik het goed begrijp, de client via IPSec verbinding maken met het werk; via de Speedtouch. Maar mijn vraag is dus: kan ik erop vertrouwen dat die client 'out of the box' gaat werken met de Speedtouch, of is dat lang niet zo zeker?

Dit om te voorkomen dat we straks dit abo aanschaffen en erachter komen dat het niet gaat; zeker omdat door de zaak van pa die client vast zo beveiligd is dat je daar moeilijk zelf wat ik kan veranderen. (en ik heb er ook helemaal geen zin in, omdat ik weinig verstand heb van zulke professionele zaken, en de baas waarschijnlijk niet wil vertellen wat alle IP-adressen/protocollen etc zijn).

Alle tips zijn welkom!

"Contact your admin for details" - But I'm the admin!

• Evil_king
Echt helemaal niemand?

Verwijderd

Dit zou gewoon moeten werken, zeker als je dit niet expliciet tegenhoud op de experiabox.

Of het out of the box werkt durf ik niet te zeggen, maar zie geen reden waarom het niet zou moeten kunnen.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Zou moeten werken inderdaad. Wellicht nog een vinkje VPN passthrough aanzetten, maar ik verwacht weinig problemen.

Vicariously I live while the whole world dies

• Evil_king
Bedankt voor de repons. We gaan het gewoon proberen