Toon posts:

Telenet Turbonet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om mij binnenkort Telenet Turbonet aan te schaffen. Op de website staat dat je een maximumsnelheid van 20Mbps kan krijgen. Is dit, net als bij ADSL, afhankelijk van de afstand van de server of waarvan hangt dit af. Ik heb momenteel een modem van Telenet zelf, maar behaal ik daarmee de snelheid van 20Mbps? Kunnen jullie me wat tips geven om op onderzoek uit te gaan?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als het gewoon ADSL is, dan is het idd afhankelijk van de afstand. Wat modem betreft zou ik het niet weten. Handigste lijkt me om even de typenummers in Google te knallen of Telenet op te bellen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:27:
Ik ben van plan om mij binnenkort Telenet Turbonet aan te schaffen. Op de website staat dat je een maximumsnelheid van 20Mbps kan krijgen. Is dit, net als bij ADSL, afhankelijk van de afstand van de server of waarvan hangt dit af.
Van het wijkcentrale :) Het kan dus sterk verschillen. Vaak haal je niet de volle snelheid.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:37:
Ook in België? Het is geen ADSL. Telenet is via de kabel.
Kabel deel je in de wijk. Afstand speelt dus in dit geval geen rol.
Ik heb momenteel een modem van Telenet zelf, maar behaal ik daarmee de snelheid van 20Mbps? Kunnen jullie me wat tips geven om op onderzoek uit te gaan?
Dat kan je testen bijvoorbeeld met speedtest.bbned.nl.

[ Voor 17% gewijzigd door Outerspace op 08-08-2008 16:43 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Ook in België? Het is geen ADSL. Telenet is via de kabel.

Verwijderd

Telenet is via de kabel. Afstand speelt dus geen rol.
Je hebt al een modem van Telenet, als deze de volle 20 Mbit niet aankan, zal deze vervangen worden door Telenet door een model dat die snelheid wel aankan.

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Maar beetje advies voor je een jaar aan telenet vastzit, kijk eerst eens welke snelheden je bij dommel/edpnet zou halen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

En mijn router, de D-Link DIR-615, kan die deze snelheid aan? Zowel bedraad als draadloos?

Verwijderd

Topicstarter
Simon Verhoeven schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:44:
Maar beetje advies voor je een jaar aan telenet vastzit, kijk eerst eens welke snelheden je bij dommel/edpnet zou halen.
We gaan een pack van Telenet nemen, zowel telefonie, televisie als internet...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:44:
Bedankt!

En mijn router, de D-Link DIR-615, kan die deze snelheid aan? Zowel bedraad als draadloos?
Dat is een N router, dus theoretisch zou je de 20mbit moeten kunnen halen. Verder is dat afhankelijk van de kwaliteit van de draadloze verbinding (afstand, interferentie e.d.). Bedraad lukt het sowieso wel.

Je kan altijd even testen met b.v. netcps.

[ Voor 5% gewijzigd door Noork op 08-08-2008 16:54 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
qua snelheden is het nog steeds afh. van afstand (en dan vooral van kabel door de straat tot in je huis/flat en diens kwaliteit: brakke dropkabel = brakke snelheid) maar vooral hoeveel mensen er op de node zitten, en de moment van de dag. maw: heb je geluk dat je met maar 75 mensen op een node zit heb je altijd je max. snelheid (ja zulke nodes hebben ze - of die hebben ze gehad) terwijl je op een node met een paar honderden niet altijd zo gelukkig bent qua snelheid.

(net zoals je wagen een max. haalbare snelheid heeft, terwijl je maar 120 mag in belgie of nederland en dan ook niet altijd en overal - in duitsland mag je dan weer harder maar kan dat weer nietaltijd wegens nog andere voertuigen op de baan)

ps: node is voor kabel zoiets als de wijkcentrale voor telefonie/adsl.

wil je het weten: luister even bij de buren of zij telenet hebben, en welke snelehid zij kunnne halen.
(ps: het 'al hebben van een modem van telenet' is dat eentje die er tegen die muur hangt, of eentje die je van je vorige woonplaats hebt meegenomen ? - in dat eerste geval wordt die vervangen indien niet voldoende recent - gratis techje effe langs laten komen - in het tweede geval ben je niets met die modem omdat ze zowiezo een nieuwe plaatsen, jij mag hem niet eens loskoppelen van hun kabel volgens hun overeenkomst. (hun modem, is niet die van jou, dus laten hangen bij verhuis - je acces point enzo dat je via hun kunt kopen, die neem je mee natuurlijk, net als je router)

bel anders even naar de technische dienst op hun 015 nr. als je een goede aan de lijn krijgt (die er ook de tijd enzo voor heeft) kan die ook wat testen doen op een connectie in de buurt.
(modemping, nodetest, ....)

[ Voor 3% gewijzigd door soulrider op 09-08-2008 12:25 ]

Pagina: 1