Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem

Heb een nieuwe lcd tv en heb gewoon analoge kabel ..
Het beeld trilt en verspringt af en toe als ik tv kijk als of er een telefoon afgaat.
Er zit een normale profigold coaxkabel naar mn tv heb geen splitters ertussen er staat ook geen apparatuur naast wat storingen kan veroorzaken.

Wat kan dit wezen ?

Heb al gebeld naar ziggo half uur later komen ze doodleuk met: vervang je kabel eens (net nieuw) en controleer je aansluiting eens. (alles zit goed aangesloten en is goed afgeschermd)

Aan de tv kan het ook niet liggen want met mn oude beeldbuis tv heb ik precies het zelfde

Verwijderd

Topicstarter
iemand ?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

De oorzaak zou een slecht contact kunnen zijn.
Probeer het pinnetje van de stekker van de coaxkabel een millimeter te verbuigen om te zorgen dat het altijd goed contact maakt.

Kan je de tv direct op de groene kabel uit de straat aansluiten? Of heb je een contactdoos waardoor dat niet kan?

Je hebt alleen TV van Ziggo en geen internet en/of telefonie?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
zit een standaard contactdoos op nee geen internet of telefoon, internet doe ik via telfort en staat in een andere kamer en gedraad niet via wlan

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Blijft het ook storen als je de kabels anders legt? dus een beetje rommelen met de kabels.

Staat er een zendmast in de buurt? Motoren, TL lampen (aquarium buren)?

Blijft het storen als je alle groepen behalve die waar de TV op staat uitschakelt?
Hebben de buren ook storing? stoort je TV bij de buren ook (OK, dit is wel heel extreem ;) )

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:08
Is je coaxkabel 1:1 vanaf de cai-buitenkabel aangesloten of zit er een mantelstroomfilter tussen? (zit tegenwoordig in elk fatsoenlijke aop)

Als dat er niet tussen zit heb je kans dat de storing ontstaat door potentiaalverschillen tov de massa van je coax.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zie een kick binnen 24 uur, én dit topic staat in het verkeerde subforum; zou je iets zorgvuldiger met je posts om willen gaan?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Resistor schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 21:13:
Blijft het ook storen als je de kabels anders legt? dus een beetje rommelen met de kabels.

Staat er een zendmast in de buurt? Motoren, TL lampen (aquarium buren)?

Blijft het storen als je alle groepen behalve die waar de TV op staat uitschakelt?
Hebben de buren ook storing? stoort je TV bij de buren ook (OK, dit is wel heel extreem ;) )
het is maar af en toe dus ik denk dat het door apparatuur van de buren komt maar vraag me niet welke apparatuur

Verwijderd

Topicstarter
teacher schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:49:
Ik zie een kick binnen 24 uur, én dit topic staat in het verkeerde subforum; zou je iets zorgvuldiger met je posts om willen gaan?
volgens mij had ik hem in een ander subforum gepost hoe ie hier terecht komt geen idee
maar mijn excuses O-)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 09:30:
[...]

het is maar af en toe dus ik denk dat het door apparatuur van de buren komt maar vraag me niet welke apparatuur
Ik weet niet hoe het contact met de buren is, maar je zou het de buren eens kunnen vragen ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is ik woon in een flat ik weet dus niet welke van 8 buren het is |:( :?

Verwijderd

Lopen de groene coax kabels door de meterkast(en) van de andere flatbewoners.
Ik bedoel dus als stijgleiding door de diverse meterkasten?
Dan is er mogelijk een onderbuur die jou kabel heeft vertakt om op jou abonnement gratis naar de kabel te kunen kijken.

Verwijderd

Topicstarter
nee groene kabel loopt via buitenkant van de woning omhoog

Verwijderd

Dan éérst maar eens de cai wandcontactdoos op het einde van de groene kabel vervangen.
Deze raken nog wel eens defect.

Verwijderd

Topicstarter
oorzaak is gevonden !!!!

het zijn mn beneden buren zijn een week op vakantie geweest tijdens hun afwezigheid nergens last van gehad en sinds ze terug zijn doet het signaal weer vreemd
nu nog uitzoeken wat de precieze oorzaak is

iemand tips over wat voor huis tuin en keuken apparaten een kabel tv signaal kan verstoren
Pagina: 1