Toon posts:

Verbinding valt weg na kopiëren grote bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views

Verwijderd

Topicstarter
Na het kopiëren van grote bestanden binnen mijn netwerk valt de verbinding weg, iemand idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Router: Linksys WRT54G

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 15:58 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Aan het feit dat jij niet eens zelf een onderzoekje start alvorens een topic te starten.
En daarbij ook niet aangeeft of het om een bedrade of draadloze link gaat, ook niet aangeeft wat de kwaliteit e.d. daarvan is en ook niet aangeeft wat je al hebt geprobeerd om het op te lossen.
Daarbij mist er nog veel meer informatie zoals waar de bestanden vandaan en naartoe worden gekopiëerd en ontbreekt de definitie 'groot'. Ik vind bestanden van 25 GB pas groot. Ik weet niet hoe dat bij jouw is.

Dus; als je bovenstaande hebt gedaan, kan je met die uitslag wellicht even de search gebruiken en je probleem oplossen. Lukt dat laatste niet, dan horen we dat hier wel weer. :)

[ Voor 94% gewijzigd door remco_k op 08-08-2008 16:03 ]

Alles kan stuk.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-03 14:48

chromeeh

the Gnome

En daarbij, om welke clients gaat het? Windows? Linux? Wat meer info zou erg op z'n plek zijn....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
remco_k schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:59:
Aan het feit dat jij niet eens zelf een onderzoekje start alvorens een topic te starten.
En daarbij ook niet aangeeft of het om een bedrade of draadloze link gaat, ook niet aangeeft wat de kwaliteit e.d. daarvan is en ook niet aangeeft wat je al hebt geprobeerd om het op te lossen.

Dus; als je bovenstaande hebt gedaan, kan je met die uitslag wellicht even de search gebruiken en je probleem oplossen. Lukt dat laatste niet, dan horen we dat hier wel weer. :)
umm, sorry maar is dit forum niet gewoon voor hulp!? Of zit ik dan verkeerd hier. Is het dan zo dat je per defintie geen gebruik mag maken van een forum alvorens je zelf eerst onderzoek gaat verichten??

Ik kan gewoon niet meer info geven over 't probleem, enkel dat 't om een draadloze router gaat met daar tussen twee laptops.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 08:45
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:10:
[...]

umm, sorry maar is dit forum niet gewoon voor hulp!? Of zit ik dan verkeerd hier. Is het dan zo dat je per defintie geen gebruik mag maken van een forum alvorens je zelf eerst onderzoek gaat verichten??

Ik kan gewoon niet meer info geven over 't probleem, enkel dat 't om een draadloze router gaat met daar tussen twee laptops en wat 't probleem is.
omdat we zonder informatie niet eens weten waarom het gaat.
dus blijft het voor iedereen gissen.

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03 16:56
Heb je de firmware al geupdate van de router?
versie 7.4 is stabiel bij vorige versie"s wil die wel eens wegvallen

zie link voor meer info

meuk: Linksys WRT54G 7.00.4

[ Voor 36% gewijzigd door binbero op 08-08-2008 16:23 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
[...]

Nee, het is inderdaad niet de bedoeling eerst een topic te openen en dan pas zelf onderzoek te gaan verrichten. Dat staat zelfs expliciet in ons Algemeen beleid (2e alinea o.a.)

Maar, hoor ik je denken, We zijn hier toch om elkaar te helpen?
Waarom gaan die topics eigenlijk dicht, we zijn hier toch om elkaar te helpen?
Zonder vragen geen forum! Die redenatie gaat op GoT niet op. Het is een forum wat niet als doel heeft zoveel mogelijk users of zoveel mogelijk posts. Dat staat namelijk ongeveer lijnrecht tegen ons werkelijke doel: Een technisch discussieforum op een hoog niveau. Het is dus niet je helpdesk waar je even zonder eigen inzet je probleem neerdumpt.
Zie verder ook onze Korte FAQ en zelfs de Policy - Netwerken @ topicstarten

Ik kan gewoon niet meer info geven over 't probleem, enkel dat 't om een draadloze router gaat met daar tussen twee laptops en wat 't probleem is.
Tuurlijk kun je dat wel; je vermeldt nu al dat het om een draadloze router gaat, wat je in eerste instantie voor je edit niet deed. En nu kom je ook met het feit dat het om laptops gaat (welke dan vermoedelijk draadloos verbonden zijn??) En dan weten we nog steeds niet of het om windows/linux gaat, of hoe groot de bestanden zijn die jij "groot" vindt etc. etc.

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 08-08-2008 16:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

RobIII heeft je hierboven al heel mooi uitgelegd waar GoT voor staat.
Toch is dit in het kort mijn antwoord op jouw vraag:
Nee, je mag geen gebruik maken van dit forum voordat je eerst onderzoek hebt verricht.
Een ander forum gebruiken hebben wij niets over te zeggen. :) Maar zonder de broodnodige info zal je ook daar van een koude kermis thuiskomen.
[...]
Ik kan gewoon niet meer info geven over 't probleem, enkel dat 't om een draadloze router gaat met daar tussen twee laptops.
En daar noem je alweer een heel belangrijk onderdeel van iets wat je eerder niet noemde, 2 laptops. Nu inderdaad nog de vraag: beide draadloos of niet? Welke besturings systemen en, ach, lees mijn eerste post voor wat nog meer van je wordt verwacht.

Je zal er zelf echt meer aan moeten doen, aangezien we er gewoon niets van kunnen bakken nu.
Inmiddels is er ook een suggestie van andere firmware langsgekomen en als je jezelf een beetje vediept (wat dus de bedoeling is van GoT) heb je kans dat je het probleem zelf oplost mbv de search. :)
Doe je dit niet, dan zal je hier ook niet de oplossing niet gaan vinden of krijgen, simpelweg omdat we geen glazen bollen hebben.

Als je dit bovenstaande niet zit zitten, doe dan liever geen moeite, bel de lokale computerboer en vraag of ze tegen betaling het probleem bij je op komen lossen. Dan is het vandaag nog opgelost, en heb je er zelf niet over na hoeven denken.

[ Voor 32% gewijzigd door remco_k op 09-08-2008 08:51 ]

Alles kan stuk.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie RobIII zijn bericht
Ik stel voor dat je, nadat je het e.e.a bijgelezen hebt, het probeert met een nieuw schoon topic.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.