Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views

• Raal
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-12-2024
hallo

Ik heb een vraagje over een voeding, ik ben van plan mijn pc te gaan upgraden met de volgende onderdelen:

Asus M3A moederbord
AMD Athlon 64 x2 6400+ 3,2 Ghz processor (125W)
Corsair 2GB XMS2-6400 DDR2 Twin2X Matched memory pairs
MSI Nvidia 9600GT OC 512MB videokaart

Nu was ik van plan deze voeding aan te schaffen. Zou die voldoende stroom genereren voor deze onderdelen?

(Als ik iets vergeten ben te vermelden oid. dan hoor ik het graag, ben nl. nieuw hier)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je hebt best over dit topic heengekeken: Welke voeding heb ik nodig? Deel 20

Maar om je vraag te beantwoorden: Ik denk dat de voeding het net kan verdragen, alleen ik zou persoonlijk een sterkere voeding aanschaffen (500+ watt)

offtopic:
Wat je zou kunnen doen is alle verbruiken van de onderdelen bij elkaar optellen en dan heb je eigenlijk je antwoord al. Daarom denk ik dat je voeding toch te zwak is

[ Voor 26% gewijzigd door Outerspace op 08-08-2008 15:25 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Dat gaat makkelijk lukken, ik denk dat je systeem bij elkaar zo'n 300 Watt nodig heeft.

edit:
oja, dat ook :)

[ Voor 49% gewijzigd door Depep op 08-08-2008 16:15 ]

specs

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
En ook welkom op tweakers :)

• Raal
heey bedankt allemaal :)

Zou het dan eigenlijk iets uitmaken als je een te zware voeding in je systeem hebt? Want dan neem ik gewoon deze voeding voor de zekerheid, in prijs scheelt het toch niets zo ongeveer.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Depep schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:06:
Dat gaat makkelijk lukken, ik denk dat je systeem bij elkaar zo'n 300 Watt nodig heeft.

edit:

[...]

oja, dat ook :)
Ik denk wel meer. De processor vraagt al zo'n 125W.

Voor de club3d-geforce-9600gt vragen ze al het volgende:
400Watt (12V/ 26A) or greater Power Supply
6-pin PCI-E powercable required.

Voor de XFX GeForce® 9 Series : 9600 GT
Power Requirements:
600W Minimum Power Supply
6-Pin Power Connectors

Ben bang dat je het niet gaat redden met 300W in totaliteit inclusief componenten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Aangezien de Club3D en XFX kaarten exact hetzelfde zijn, weet je dus al hoe betrouwbaar die indicaties zijn.

Processor 125W
Videokaart 95W
HD/CD/DVD +/-30W
Rest +/- 50W

Kom je op 300W. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er dan ook een 300W voeding in moet gaan zetten, want dat gaat niet werken. Met 400W zit je echter al goed. 460W is dus ruim genoeg.

Om je vraag te beantwoorden, het kan geen kwaad om een zwaardere voeding in je systeem te hebben. Maar om nou voor 40W verschil een andere voeding te nemen is niet echt nuttig. Het wattage is maar een indicatie, een 300W A-merk voeding kan nog altijd beter presteren dan een 400W B-merk voeding. Je hebt nog te maken met efficientie, aantal ampères op de lijnen etc.

Beide voedingen gaan zeker voldoen, maar als jij je beter voelt bij de 500W, moet je daarvoor gaan. Wat je zegt, het prijsverschil is niet echt noemenswaardig. Ik moet er wel bij zeggen dat CoolerMaster een meer gerenommeerd merk is dan Asus wat voedingen betreft. Maar ik heb zelf een Asus (450W) en die bevalt prima, dus ik kan ze moeilijk afraden. ;)

specs

• Raal
nice, thank you all!

ik speel op save en ga denk ik voor de 500 Watt Asus:)

• Raal
Btw, hoe zit het eigenlijk met de amperes en rails van deze asus voeding? Ik word er niet echt wijs uit, heb al op de asus site gekeken maar daar is niets te vinden.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Raal schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:59:
Btw, hoe zit het eigenlijk met de amperes en rails van deze asus voeding? Ik word er niet echt wijs uit, heb al op de asus site gekeken maar daar is niets te vinden.
2 minuten zoeken. ;)
http://www.asus.com/produ...=0&model=2099&modelmenu=1

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Raal
bedankt voor je snelle reactie :) die pagina deed het eerst niet bij mij, maar dat ziet er wel goed uit dacht ik zo, toch?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Raal schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 21:12:
bedankt voor je snelle reactie :) die pagina deed het eerst niet bij mij, maar dat ziet er wel goed uit dacht ik zo, toch?
Zwaar overdreven iig de voeding.
Jouw PC zal nog niet eens 260 Watt van de 12 voltlijnen trekken en de voeding kan 360 Watt op de 12 voltlijnen leveren. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Raal
ok dat is goed genoeg bevonden voor mij:P ik zal maar zeggen dat dit dan met oog op de toekomst is :) nogmaals bedankt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke voeding heb ik nodig? Deel 20

Graag voortaan zelf even zoeken voor je een topic opent. En als anderen dingen noemen die je niet gelijk snapt, ook dan even zelf inspannen ipv gelijk vragen terug te spammen. GoT is geen helpdesk, GoT helpt Tweakers die de moeite doen zichzelf te helpen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.