[XP] Wireless Connectie valt telkens uit

Pagina: 1
Acties:

• hornage
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09-2024
Mijn vriendin maakt verbinding met internet via de apple airport van de buurman. Hiervoor heb ik een Linksys Wireless-G PCI Adapter met Speedbooster (WMP54GS) in haar pc gedrukt.

Toen ik de meegeleverde driver installeerde op haar pc kreeg ik het betreffende netwerk niet te zien in het lijstje van beschikbare netwerken. Hiervoor gebruik in dan de meegeleverde tool van Linksys. Ook als ik de SSID handmatig invoer krijg ik geen verbinding.
Op mijn eigen laptop krijg ik hem trouwens wel te zien en kan ik gewoon verbinding maken.

Ik heb toen ingesteld dat ik windows wou gebruiken om mijn wireless te configureren. Hier kwam het netwerk wel in het overzicht te staan en ik kon verbinding maken. Deze verbinding was echter niet stabiel. Na 5 a 10 minuten ging de verbinding opeens weg. Door herstellen te kiezen was de verbinding er dan weer even, maar dit is uiteraard erg irritant.

Ik heb toen de driver verwijderd en de nieuwste driver van de website van linksys gedownload. Dit vond ik wel wat raar, want er is maar van 1 versie (1.1) een driver te downloaden en die is van 2005.
Toen ik deze installeerde kwam er een foutmelding als ik de meegeleverde tool van Linksys wou starten om een netwerk te selecteren. Dit bleek een fout te zijn die niet op te lossen was als ik alle verhalen moet geloven die ik vond op google.

Toen heb ik ingesteld dat ik de wireless tool van windows wou gebruiken om het wireless te beheren. In dit overzicht kreeg ik weer het netwerk niet te zien die ik zocht. Wel een andere onbeveiligde hier in de buurt. Deze gebruikt mijn vriendin nu, maar qua stabiliteit is het hetzelfde als eerst. Om de 5 a 10 minuten valt de verbinding weg en moet de verbinding weer hersteld worden. Ook lijkt het erop alsof de verbinding weggaat wanneer je je verbinding iets zwaarder gaat belasten. Een aantal hyves pagina's refreshen en tegelijkertijd msn'en is wel te vergeten. Als je niets doet blijft de verbinding wel zo'n 20 minuten totdat die weer hersteld moet worden.

Ik was altijd in de veronderstelling dat Linksys het beste apparatuur is voor netwerkaangelegenheden, maar door dit gedoe ben ik er wat aan gaan twijfelen. Voornamelijk omdat de verbinding met mijn laptop zeer stabiel. Ik heb er trouwens een Intel Wireless Adaptor in.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet voor dit probleem. Alvast bedankt in ieder geval ;)

• hornage
*topickick*

Echt niemand een idee? Het lijkt me toch een probleem wat vaker voorkomt. Vooral dat gedoe met die driver vind ik erg raar. Iemand?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik denk vooral dat die tool en driver van linksys inderdaad in de weg zitten. Ik zou alles van Linksys de-installen, de kaart erin drukken en dan kijken wat Windows automatisch herkent. Vervolgens alleen de wireless tool van Windows gebruiken en die hele Linksys CD niet aanraken.

Vicariously I live while the whole world dies

• hornage
Na weer even wat gezoek wat gevonden op het forum van Linksys zelf:

http://forums.linksys.com...=by_date_ascending&page=1

Hier wordt aangegeven dat het probleem is ontstaan na een aantal Windows Updates, waarschijnlijk SP3. Linksys is bezig met een oplossing. Er staan een aantal mogelijke oplossingen in de thread, maar geen loste mijn probleem op. Wanneer er een oplossing is zal ik dat ook even posten.