Toon posts:

PC twee aparte functies tegelijk mogelijk?apart beeld/geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende.
Ik ben toe aan een nieuwe Computer. Voor mijn naast mijn Plasma en Reciever(onkyo-606) wil ik een HTPC welke dienst zal doen als muziekserver (itunes te bedienen met mijn Ipod Touch remote ) en als Blueray / Filmfiles speler welke ik wil bedienen met mijn Logitech Harmony One. Dit alles zal moeten staan in de woonkamer.
Ook ben ik toe aan een nieuwe pc voor het gebruikelijke word en internetgebruik en aankomende games zoals Diablo3 en mmorpg`s. Deze moet komen te staan in de studeerkamer.

Nu komt het. Deze kamers worden gescheiden door een trapgat en ik kwam op het idee om voor de bovenstaande doeleinden slechts 1 pc te gaan gebruiken.
Nu weet ik alleen niet wat er allemaal mogelijk is met Dualview etc en na wat gegoogled te hebben en zelf even 2 monitoren te hebben aangesloten denk ik dat het grafisch wel mogelijk moet zijn als ik word op de een en een film draai op de ander.

Voor de controls zal ik een usb hubje doortrekken naar de studeer (keyboard en muis ) alsmede een stereo mini plug en dvi voor mijn Syncmaster 245B. (totaal dus 3 kabels afstand zon 3 meter)

De reciever zal verbonden worden met de HTPC via de HDMI (en optisch mocht 7.1 HD geluid niet mogelijk zijn over hdmi )

Ik zat te denken aan een volgende setup

een 790GX moederbord met 45nm-Phenom (mochten deze dit jaar uitkomen). Ik zal naar alle waarschijnlijkheid gebruik maken van de IGP en de onboard geluidschip mochten deze volstaan.

Waar ik nu nog vragen over heb zijn de volgende punten

-Kan ik gamen en een film spelen tegelijk? Of trekt het gamen dan 100% van de cpu? Is dit in te stellen zodat het beide vloeiend kan? (ik denk zelf aan de movieplayer voorrang te geven maar misschien is dit te simpel.

-Hoe ga ik dit in godsnaam met geluid regelen? De Werkkamer zal gebruik maken van een simpel 2.1 setje en dus op de stereomini ingang van het moederbord worden aangesloten.
De reciever zal ik met Optisch of HDMI (digitaal dus ) aansluiten. Kan ik dit geluid apart van elkaar regelen per applicatie? Stel gamen over 2,1 analoog en blueray over digitaal. Of zal ik een mix krijgen van de geluiden over beide audio outs? If so is dat dan te ontwijken door een aparte geluidskaart (asus xonar D2) ?

-Stel iemand is met word bezig in de werkkamer en deze applicatie staat dus op de voorgrond terwijl iemand anders een film aan het kijken is in de woonkamer. De film moet ff op pauze werkt dit dan met een windows mediacenter remote? Dit omdat de mediacenter op de achtergrond draait. ( heb dit probleem nu met de “extra” knoppen op mijn logitsch keyboard.

-Zie ik nog andere dingen over het hoofd? Door slechts 1 pc aan te hoeven schaffen bespaar ik toch al gauw honderden euros en zou ik de pc ook wat meer beef kunnen geven.

Om iets meer overzicht te geven heb ik in paint even snel een schetsje gemaakt.

Mochten hier al topics over zijn wijs mij dan svp de weg want ik ben nog niet veel tegengekomen.

Update**
Ik lees dat DVI en HDMI tegelijk niet kan (gigabyte handleiding 790gx)
Ook lees ik daar dat de HDMI verbinding beschikt over AC3, DTS and 2-channel-LPCM. Vallen de nieuwe HD formaten van DTS-HD of Dolby-HD hieronder? (van formaten heb ik niet veel kaas gegeten)

Afbeeldingslocatie: http://img396.imageshack.us/img396/4585/pcprojectte9.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 14:46 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Niet doen. Dit wordt simpelweg een gekloot van niks als je het mij vraagt.

Geluid wordt voor zover ik weet altijd in 1 keer allemaal uitgestuurd, hetzelfde voor de focus van je windows. Dat wil zeggen, dat als je gamed en DX je scherm zeg maar overneemt, dat je alleen je game kan bedienen. Ik kan overigens wel een volgend nummer kiezen in games waar ik muziek op de achtergrond draai (race games).

Misschien dat er tweakers zijn met geniale ideeën, maar ik betwijfel het. Ook zou een gevirtualiseerde mediacenter met extern bureaublad niet echt lekker werken voor HD films als je het mij vraagt, dat is voor zover ik weet de enige optie..

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 08-08-2008 14:47 ]

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01 21:24
Als je het doet, kijk naar een KVM extender, ipv losse kabeltjes trekken.

Daarnaast kan HD geluid alleen over HDMI. In de speler wil je trans/decoderen naar multichannel PCM, in de receiver wil je D/A conversie. (dus niet trans/decoderen in de receiver). Dit geldt alleen voor HD geluid. (DVD/CD/SACD wil je wel in je receiver.)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Ik heb niet alles gelezen in dit topic..

Is Twinsoft Betwin niks voor jou?
Hiermee kan je echt op je pc gamen, en op de andere monitor/videokaart/muis/tobo briefjes tikken, internetten e.d.

Extra videokaartje in de pc, muis en tobo aansluiten..Verder kan je heus wel een losse geluidskaart instaleren. Winamp kan je bijvoorbeeld selecteren, welke geluidskaart hij moet gebruiken..de rest via de andere(geintegreerde geluidschip)..

[ Voor 16% gewijzigd door ToFast op 08-08-2008 15:39 ]