Toon posts:

Belgacom ADSL Go naar 12 mbps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf 18 augustus zou elke belgacomklant van ADSL GO gratis naar 12 mbps overschakelen zonder de 50 euro activatiekosten die je er nu nog voor moet betalen. De 25 gig hebben we al sinds 1 juli.

Maar ik zit met deze router:

Philips ADSL Wireless Base Station CPWBS154/18

Ik vind hem echt niet op de philips website, mijn vraag is nu of mijn router die snelheid zal aankunnen? Zoneen, hoe snel zal ik dan surfen na 18 augustus?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is dat geen G router? Dan kun je 54/2 = 27mbit verstouwen. Wat in de praktijk uitkomt op ongeveer 2 MB /s. Aangezien 12mbit 1.5MB/s is, zou dat moeten lukken.

Heb je nog een andere pc aangesloten op deze router? Zo ja, dan zou je met b.v. netcps even de echte netwerksnelheid kunnen testen.

Verwijderd

Topicstarter
Geen flauw idee wat een G router is, maar er zijn nog 2 andere pc's aangesloten op het netwerk, even kijken ;)

Edit: whaarg, ik snap niet veel van netcps, kan iemand mijn kort zeggen wat ik moet doen? Ik heb het nu gedownload op 1 pc, en en als ik op het exe bestand probeer te openen, doet hij niets...

Edit 2: ow, hij doet toch iets, hij knippert heel ff met een venstertje. Enorm snel...

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 14:17 ]

Verwijderd

Laat je niet vangen aan die zogezegde 12 Mbps die je KUNT krijgen. Je kan deze snelheid enkel verkrijgen als je vlakbij een centrale woont. Zit je er 2 km vanaf dan krijg je in het beste geval nog 9 Mbps. Per kilometer dat erbij komt zakt de max. snelheid voor je ADSL nog sneller.
Ik heb thuis een edpnet abo van 6 Mbps maar doordat ik een paar km van de centrale woon krijg ik maar een verbindingssnelheid van 4 Mbps. Ik kan ook overschakelen naar een 12 of zelfs 20 Mbps abonnement maar ik ga toch niet meer krijgen dan 4 Mbps.
Lees anders dit maar eens na:

http://nl.wiki.edpnet.be/..._van_mijn_adsl-verbinding

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:11:
Geen flauw idee wat een G router is, maar er zijn nog 2 andere pc's aangesloten op het netwerk, even kijken ;)
G is een standaard voor wireless netwerk. Grofweg zijn er 3:
802.11b = 11 mbit
802.11g = 54 mbit
802.11n = 130/300 mbit

Wanneer je een B router hebt, kun je de snelheid niet benutten. Wel in het geval van G en N.
Edit: whaarg, ik snap niet veel van netcps, kan iemand mijn kort zeggen wat ik moet doen? Ik heb het nu gedownload op 1 pc, en en als ik op het exe bestand probeer te openen, doet hij niets...

Edit 2: ow, hij doet toch iets, hij knippert heel ff met een venstertje. Enorm snel...
Je moet dit programma uitvoeren op de command line, ga naar start ->run/uitvoeren -> cmd
Daarna even naar de juiste map gaan waar het programma staat en uitvoeren met de juiste command line opties. Hoe dat exact moet, kun je vast vinden op Got of de site van netcps.

[ Voor 13% gewijzigd door Noork op 08-08-2008 14:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:22:
Laat je niet vangen aan die zogezegde 12 Mbps die je KUNT krijgen. Je kan deze snelheid enkel verkrijgen als je vlakbij een centrale woont. Zit je er 2 km vanaf dan krijg je in het beste geval nog 9 Mbps. Per kilometer dat erbij komt zakt de max. snelheid voor je ADSL nog sneller.
Ik heb thuis een edpnet abo van 6 Mbps maar doordat ik een paar km van de centrale woon krijg ik maar een verbindingssnelheid van 4 Mbps. Ik kan ook overschakelen naar een 12 of zelfs 20 Mbps abonnement maar ik ga toch niet meer krijgen dan 4 Mbps.
Lees anders dit maar eens na:

http://nl.wiki.edpnet.be/..._van_mijn_adsl-verbinding
Waar vind ik mijn afstand tot de centrale? Ik woon in Merelbeke...

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Uit wat googlen blijkt dat het 'waarschijnlijk' een ADSL2+ Wireless modem/router is.
Binnenkomend moet hij dus die 12 Mbit/s aankunnen.

(Of je dat ook haalt, is afhankelijk van de kwaliteit van je koperlijn en maximaal haalbare snelheid)

Verder zou je via een 802.11g wireless verbinding die 12 Mbit/s wel moeten halen mits je draadloze connectie met de router in orde is (lees: goed signaal).
Via ethernet ga je die snelheid altijd wel halen natuurlijk.

Probeer de volgende link eens:

https://sunlight.schedom-...nl/nl_check_postcode.aspx

[ Voor 11% gewijzigd door IEF op 08-08-2008 14:40 ]

• Lukse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04-2023
Je kan best even naar de klantendienst van Belgacom bellen als je de afstand wil weten.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ik kwam er net achter via Netcps dat ik de snelheid waarschijnlijk moet aankunnen, of lees ik verkeerd af :p

Afbeeldingslocatie: http://img93.imageshack.us/img93/2088/netcpsqv9.jpg
IEFtm schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:34:
Uit wat googlen blijkt dat het 'waarschijnlijk' een ADSL2+ Wireless modem/router is.
Binnenkomend moet hij dus die 12 Mbit/s aankunnen.
Dat zocht ik, en kon ik dus blijkbaar niet vinden 8)7 Bedankt _/-\o_
IEFtm schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:34:
Verder zou je via een 802.11g wireless verbinding die 12 Mbit/s wel moeten halen mits je draadloze connectie met de router in orde is (lees: goed signaal).
Och, dat zijn maar problemen voor de andere huisbewoners :) Ik zit rechtstreeks aan de router

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 14:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit geeft mij dit resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/5272/dommelgy9.jpg

Dit is toch wel positief niet?

Kan mij nu iemand zeggen, na al deze informatie, hoe snel ik zal surfen na 18 augustus?

Mvg Kelinen

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:11
Ik ben er vrij zeker van dat het de volle 12Mbit zal zijn (btw, ik heb dezelfde resultaten :*))

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ;) En euhm, een laatste vraagje: Na 18 augustus wordt de snelheid vanzelf en gratis geupgrade he? Ik moet er normaal gezien zelf niets voor doen? (Ik heb dus het Adsl Go pakket)

• Malantur
Antwoord van Belgacom support
Beste klant,

De verhoging van de downloadsnelheid van de ADSL
Go- en Plus-klanten met Belgacom TV wordt automatisch uitgevoerd in de tweede helft van augustus.
Met vriendelijke groeten,

Uw customer care team
Ik vermoed dat het dus allemaal automatisch zal gaan, net zoals de verhoging van de downloadlimiet.

Verwijderd

Malantur schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:58:
Ik ben er vrij zeker van dat het de volle 12Mbit zal zijn (btw, ik heb dezelfde resultaten :*))
Dat kan niemand zo zeggen hoor. Hangt volledig af van de afstand tot de centrale.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:12

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 14:10:
[...]

Dat kan niemand zo zeggen hoor. Hangt volledig af van de afstand tot de centrale.
en de kwaliteit van de bekabeling. Je zou niet de eerste zijn die al bij al dicht bij de centrale woont maar een slechte verbinding heeft doordat de bekabeling niet goed is.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Fire69
  • Laatst online: 23:10
@Kelinen:
Kan je even een bron geven voor het wegvallen van die activatiekost?

Ik werk zelf bij Belgacom, intern wordt hier ook gezegd dat die activatiekost is weggevallen wegens te veel klachten van bestaande klanten (wat ook vrij logisch is :) ), maar als ik naar de klantendienst bel, beweren ze bij hoog en bij laag dat die 50€ nog steeds moet betaald worden. 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:05:
Vanaf 18 augustus zou elke belgacomklant van ADSL GO gratis naar 12 mbps overschakelen zonder de 50 euro activatiekosten die je er nu nog voor moet betalen. De 25 gig hebben we al sinds 1 juli.

Maar ik zit met deze router:

Philips ADSL Wireless Base Station CPWBS154/18

Ik vind hem echt niet op de philips website, mijn vraag is nu of mijn router die snelheid zal aankunnen? Zoneen, hoe snel zal ik dan surfen na 18 augustus?
Het is ondertussen 6 dagen ver...wordt die 12mbps al gegeven overal?

Verwijderd

Die 12mbps is mooi in theorie, maar hangt af van de afstand van de centrale.

Had bij scarlet upgrade naar 20mbps aangevraagd (ging in 2 stappen gebeuren, eerst de max snelheid van ADSL1 en later naar ADSL2+), maar blijk uiteindelijk op 4.5km van de centrale te zitten en kan niet boven de max van 3mbps.

Die pagina van dommel gaf ook al die mogelijke aansluitingen, wil dus niets zeggen. Dat zijn de snelheden die je max kunt krijgen, voor zover de infrastructuur het toelaat.

Dus hier is het wachten tot belgacom de infrastructuur upgrade en voor tussenstations zorgt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 11:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:11:
@Kelinen:
Kan je even een bron geven voor het wegvallen van die activatiekost?

Ik werk zelf bij Belgacom, intern wordt hier ook gezegd dat die activatiekost is weggevallen wegens te veel klachten van bestaande klanten (wat ook vrij logisch is :) ), maar als ik naar de klantendienst bel, beweren ze bij hoog en bij laag dat die 50€ nog steeds moet betaald worden. 8)7
Dat lees ik zowat overal op internet.

Om terug te komen op het onderwerp... Bij mij is er nog niets te merken van een snelheidsverandering... Ik zit nog altijd op 4mbps.

Kan een betrouwbare bron nu eens zeggen of het nu al dan niet automatisch zal gaan?

• Fire69
Ik heb donderdag mijn connecties aangesproken, de omschakeling zou één dezer dagen moeten gebeuren hopelijk. :P
Volgens de test zou ik slechts 9mbps kunnen halen, maar ik heb gezegd om het gewoon op 12 te zetten. Als het niet werkt zoals het hoort, laat ik het dan wel lager zetten. :)

Ik hou jullie op de hoogte :)

Het gaat trouwens idd automatisch... voor de mensen die BelgacomTV hebben. :/
Ik had de klantendienst gebeld en gevraagd om me om te schakelen.
KD: "Dat gaat niet meneer, daarvoor is uw lijn niet goed genoeg. Enkel als u BGC-TV neemt, lukt het"
Ik: "En wat is dan het verschil op mijn lijn?"
KD: "Dat weet ik ook niet meneer..."

Maw, ze proberen je gewoon hun tv aan te smeren... :r

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Kelinen zet je DM eens even aan, dan kan ik je een bericht sturen.
Ik werk bij de Belgacom ADSL helpdesk en ik kan wel eens een uitgebreide lijn test doen op je telefoonnummer (maar dat kun je beter maar niet hier posten maar wel doorsturen via Direct Message)

Over de modem.
Elke Phillips modem van Belgacom vind je hier --> http://selfcare.belgacom....s-modems-wireless-nl.html

Alle modems zijn ADSL2+ en kunnen dus in theorie 24 Mbit aan.
Een perfecte lijn bij ons haal een max attainable bitrate van ongeveer 20 Mbit.
Bij VDSL2 is dat 60Mbit.

Als je naar http://192.168.1.1 surf dan moet er bij information het volgende staan:
runtime code version

En die moet minstens 40a zijn voor de eerste types en 80a voor de latere modems.
Vanaf 40a kunnen de modems op afstand nieuwe firmware krijgen via T69.
80a kan dat sowieso al.

Dus zet je DM even aan dan kan ik je een bericht sturen.
Ben wel ziek gevallen dit weekend maar ergens deze week in mijn pause kan ik dat wel even uitzoeken.
En zelfs de activatie vervroegen.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Malantur
Valt 80i1 ook onder 80a?
(Ik vermoed van wel, maar voor de zekerheid :))

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Yep .... dam heb je een philips of bbox 3P.
De laatst firmware die via te site is te downloaden is 81 en nog iets.
Maar een modem die prima werkt heeft normaal geen upgrade nodig (tenzij je belgacom tv hebt en belgacom nieuwe functies toevoegt die ook nieuwe firmware nodig hebben)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Verwijderd

Hier ook nog altijd geen 12mbps, maar het zou wel moeten kunnen, ik zit op een ~750m van de centrale...

Hmm gaat de VDSL2 maar tot 60mbps? Dat is al wel mooi, maar theoretische snelheid op 500m moet 100+mbps zijn...

Ik vind dat we hier echt goed achter komen te staan, in Holland al tal van plaatsen met glasvezel en makkelijk 10/10, 50/50 of zelfs 100/100mbps te verkrijgen. De kabelmaatschappijen gaan ook 50-100mbps aanbieden binnenkort met upsnelheden boven de 5mps...nja..we lopen hier weer mooi een paar jaartjes achter.

Weet iemand ook waar/hoe je de beschikbaarheid voor VDSL2 kan checken, is het zo dat waar VDSL beschikbaar is ook VDSL2 beschikbaar zal gemaakt worden?

• DinX

DinX

Motormuis

Ik zit dan wel bij Dommel maar kan sinds vandaag in de crm kiezen voor een upgrade naar 12Mbps. Voor Belgacom abonnees zou het dan ook 1 dezer dagen moeten zijn lijkt me.

• Fire69
Gisteren intern via Belgacom te horen gekregen dat ik geen adsl2+ kan krijgen. :(
De lijntest geeft nochtans aan dat ik minimum 9mbps kan krijgen over mijn lijn, maar toch...

Als ik BGC-TV neem, kunnen ze me op VDSL2 zetten en dan kunnen ze me 12mbps geven.
Maar BGC-TV is :/

• DinX

DinX

Motormuis

Kan je vanaf september niet sowieso kiezen voor vdsl2 ? Via Dommel is het dan ook beschikbaar (over het Belgacom netwerk vermoed ik). Zou me sterk lijken dat Belgacom het dan ook niet los aan zou bieden.

• Fire69
VDSL2 gingen ze toch enkel voor BGC-TV gebruiken?
Of hebben ze dat netwerk ook moeten openstellen van het bipt?

• DinX

DinX

Motormuis

Fire69 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:39:
VDSL2 gingen ze toch enkel voor BGC-TV gebruiken?
Of hebben ze dat netwerk ook moeten openstellen van het bipt?
Dommel nieuwsbericht van een tijdje geleden:
vanaf vandaag zal de downloadsnelheid op de adsl1 netconnect en netconnect plus accounts gratis verhoogd worden naar 4.60 mbit/sec ipv 4.00 mbit/sec.
deze upgrades zullen in het nationale netwerk geactiveerd worden in de komende dagen.
de beschikbaarheid van het adsl2+ netconnect speedpack om de snelheid te verhogen naar 12 mbit/sec zal in de loop van de komende dagen worden toegevoegd aan onze website.
indien dit speedpack momenteel niet beschikbaar is op uw locatie kan u vanaf september opteren voor een van onze nieuwe vdsl2 gebaseerde speedconnect accounts, deze accounts zullen dezelfde snelheid hebben als netconnect met speedpack (12mbit/sec) maar zullen in een groter geografisch gebied beschikbaar zijn. meer info hierover zal u binnenkort terug kunnen vinden via onze website.
Speedpack is de 12Mb van Dommel

• Fire69
Hmm, dat bied perspectieven natuurlijk dan :P
Hoewel het bij BGC wel weer veel langer zal duren allemaal... :/

Verwijderd

Topicstarter
Kain_niaK schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:36:
Kelinen zet je DM eens even aan, dan kan ik je een bericht sturen.
Ik werk bij de Belgacom ADSL helpdesk en ik kan wel eens een uitgebreide lijn test doen op je telefoonnummer (maar dat kun je beter maar niet hier posten maar wel doorsturen via Direct Message)

Over de modem.
Elke Phillips modem van Belgacom vind je hier --> http://selfcare.belgacom....s-modems-wireless-nl.html

Alle modems zijn ADSL2+ en kunnen dus in theorie 24 Mbit aan.
Een perfecte lijn bij ons haal een max attainable bitrate van ongeveer 20 Mbit.
Bij VDSL2 is dat 60Mbit.

Als je naar http://192.168.1.1 surf dan moet er bij information het volgende staan:
runtime code version

En die moet minstens 40a zijn voor de eerste types en 80a voor de latere modems.
Vanaf 40a kunnen de modems op afstand nieuwe firmware krijgen via T69.
80a kan dat sowieso al.

Dus zet je DM even aan dan kan ik je een bericht sturen.
Ben wel ziek gevallen dit weekend maar ergens deze week in mijn pause kan ik dat wel even uitzoeken.
En zelfs de activatie vervroegen.
Ik heb niet gevonden waar ik DM moet aanzetten, daarom heb ik je er maar eentje probreren versturen. Dat lijkt gelukt...

Bij information staat dit:

Runtime Code Version:
0.34 (Feb 4 2005 14:54:16)

Dat ziet er niet goed uit zeker? :'(

Edit: ik zie dat ik updaten... even doen dan maar

Edit 2: Update gelukt, is dit beter:

Runtime Code Version:
0.42 (Oct 17 2006 16:54:54)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 13:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gebeld naar de helpdesk, en op mijn adres kunnen ze mij nog niet helpen met de snelheid. Ik woon nochtans naast een grootstad, Gent. Dus ik vraag mij af wie dan wel al kan... :s

Ze hebben wel gezegd dat het nog kan komen...
Pagina: 1