Toon posts:

bestaan freelance overklokkers?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.286 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb een nieuwe pc gekocht, ongeveer aan de hand van de best buy guide van juli...
nu vroeg ik mij af...is er een markt voor...freelance overklokkers? Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die mn systeem zou willen overklokken... zijn daar winkels/clubhuizen/secret societies voor? Of bestaan er geen overklokkers on demand voor luie mensen en moet ik het zelf uitpuzzelen?

mvg
Bram

(e8500, 48t d6q, 4gb ddr3 1333mhz, gtx 280)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zelf uitzoeken lijkt me de beste oplossing, zo kun je ook troubleshooten mocht je systeem om wat voor reden dan ook niet lekker stabiel meerl open.
Is er niemand in je kennissen kring die je erbij kan helpen? Dat zou ik namelijk eerst eens kijken (als er al overclockers zijn die dit doen, dan betaal je er vast flink voor).

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dat zou meer een vraag in V&A zijn.

Er zijn vast mensen die het voor je willen doen, maar als je zelf een beetje rondkijkt op het forum kan je het zelf ook best.
Overclocken is erg makkelijk, zolang je geen extremen wilt opzoeken. Als je echt het maximum wilt halen zal je er veel tijd en energie in moeten steken.
Helaas is GoT geen forum voor luie mensen, dus je zal er wel zelf wat aan moeten doen. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:00

RnB

Ik wil je systeem wel overklokken voor een kleine vergoeding hoor! :9

Maar om antwoord te geven op je vraag: Ik heb er zelf nooit van gehoord en het lijkt me ook sterk dat ze bestaan. Mensen die niet durven/willen om hun systeem over te klokken, kopen gewoon een standaard snellere pc.

Maar zo moeilijk is dat niet, check verschillende sites voor info en kijk in je bios of het überhaupt mogelijk is. ;)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 22:01

Dennahz

Life feels like hell should.

Er zijn vast wel mensen die jouw PC willen overklokken, maar dat is toch iets wat je zelf moet doen? Voor merkbare snelheidswinst hoef je het tegenwoordig niet echt te doen.. de meeste mensen doen dit om te kijken hoe ver ze kunnen komen en maken er een hobby van hun PC zo ver mogelijk stabiel over te klokken.

Twitter

Verwijderd

naar welk adres kan ik de offerte sturen?

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:12

Yor

Yor1313#2571

Ik denk dat er best wel mensen zijn die je evt willen helpen, maar heb je al eens nagedacht over de evt gevolgen als het mis gaat?

Ik bedoel, wie betaald je opgeblazen mobo of cpu?
Dat zal in elk geval veel mensen tegenhouden om jouw spul te overclocken.

Daarbij, veel overclockers doen er dagen zoniet weken over om de juiste settings te vinden, hoe wil je dat gaan oplossen?

http://yor.minitroopers.com

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Een core 2 overklokken is zo gebeurd. Voor veel vrienden van mij heb ik hun E6400 en E6750 ook naar 3,2 Ghz overgeklokt. Dat kost welgeteld 5 minuten van mijn tijd. Gewoon de fsb en het voltage instellen. Dan laat je orthos draaien en ga je weg naar de stad om een biertje te drinken. Als je terugkomt en alles werkt nog is het geslaagd.

Dat kost echt geen weken hoor. Mijn eigen quadcore heb ik meteen geboot op 3,2Ghz toen ik dat ding nieuw kreeg. Dat ging zo makkelijk dat ik meteen naar 3,6 ging. Op die snelheid het laagste voltage gezocht, dat kost een half uur. Dan lekker primen en je ziet vanzelf of het goed is. Overkloks voor dagelijks gebruik kosten geen tijd, alleen wereldrecords kosten veel tijd. Voor dagelijk gebruik laat je namelijk bijna alles gewoon op "auto" staan :)

Stel dat je in Delft zou wonen zou ik zo langskomen om het uit te leggen. Zoveel tijd kost het niet en je kan het de keer daarna gewoon zelf. Een nieuwe intel overklokken is niet veel meer dan de front side bus snelheid goed zetten. Zijn ze bij intel kennelijk vergeten :+

[ Voor 14% gewijzigd door R-O-Y op 08-08-2008 14:40 ]

Youtube Download ubersnel.nl

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-01 07:26
R-O-Y schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:37:
Een core 2 overklokken is zo gebeurd. Voor veel vrienden van mij heb ik hun E6400 en E6750 ook naar 3,2 Ghz overgeklokt. Dat kost welgeteld 5 minuten van mijn tijd. Gewoon de fsb en het voltage instellen. Dan laat je orthos draaien en ga je weg naar de stad om een biertje te drinken. Als je terugkomt en alles werkt nog is het geslaagd.

Dat kost echt geen weken hoor. Mijn eigen quadcore heb ik meteen geboot op 3,2Ghz toen ik dat ding nieuw kreeg. Dat ging zo makkelijk dat ik meteen naar 3,6 ging. Op die snelheid het laagste voltage gezocht, dat kost een half uur. Dan lekker primen en je ziet vanzelf of het goed is. Overkloks voor dagelijks gebruik kosten geen tijd, alleen wereldrecords kosten veel tijd. Voor dagelijk gebruik laat je namelijk bijna alles gewoon op "auto" staan :)

Stel dat je in Delft zou wonen zou ik zo langskomen om het uit te leggen. Zoveel tijd kost het niet en je kan het de keer daarna gewoon zelf. Een nieuwe intel overklokken is niet veel meer dan de front side bus snelheid goed zetten. Zijn ze bij intel kennelijk vergeten :+
Roy heeft het wel erg simpel laten lijken wat niet geheel onterecht is. Ik zou zelf gaan surfen naar overclocken en dan zien hoe het moet, als je het de eerste keer doet zet je je fsb gewoon 10 Mhz omhoog en dan kom je er zelf een beetje in.

Verwijderd

Topicstarter
frowned upon? :9 Als ik zo de eerste reacties bekijk

1) het is de kleine snelheidswinst niet waard (wist ik niet..t gaat om gamen)
2) je hardware is overgeleverd aan vreemden..
3) probeer het zelf maar

Dan snap ik waarom er geen cut throat competitie bestaat tussen al die niet bestaande free lance overklokkers.

Misschien eerst maar een tijdje met mn pctje spelen en later nog eens bedenken of het iets voor mijn systeem is....

desalniettemin, offertes (omg Adam) bramvdkr@hotmail.com :*)

Verwijderd

Lollig idee, iemand betalen voor het overclocken van je PC maar het slaat wel de plank mis. Overclocken levert een kleine verbetering voor hetzelfde geld, zodra je gaat dokken om iemand dit voor je te laten doen kan je beter het geld in andere hardware steken zo lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
lekker de plank mis slaan, goeie uitdrukking.

• R-O-Y

R-O-Y

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:10:
1) het is de kleine snelheidswinst niet waard (wist ik niet..t gaat om gamen)
Kijk daar gaat het al fout, mijn quadcore bijvoorbeeld is van de standaard 2130 mhz naar 3800mhz gegaan. Dat is toch wel een aardige verbetering. Dat ding van jouw kan ook wel ongeveer 30% sneller hoor. Dat zou ik geen kleine snelheidswinst noemen.

Je kan het trouwens prima zelf proberen. Zolang je de voltages niet te hoog zet kan er niks ergs gebeuren. Alles is tegenwoordig beveiligd. Als je het te hoog instelt hoef je alleen te restarten om weer in je bios te komen. Je kast hoeft niet eens open :P

Wat veel mensen fout doen is standaard al te snelle hardware kopen :+ Je kan beter minder snelle goedkopere hardware halen. Gaat uiteindelijk vaak net zo hard :)

[ Voor 10% gewijzigd door R-O-Y op 08-08-2008 15:48 ]

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:59
In 5 minuten naar 3,2 ghz met een 6400? Niet echt geslaagd lijkt me.

• Gonadan

Gonadan

QuiCk01 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:52:
In 5 minuten naar 3,2 ghz met een 6400? Niet echt geslaagd lijkt me.
Waarom? Die draait stoch op 2,13GHz, lijkt me toch een redelijk geslaagde OC.

Of doel je op het feit dat hij dan nog niet heeft kunnen stresstesten?

[ Voor 12% gewijzigd door Gonadan op 08-08-2008 15:56 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Overklokken is seconden werk :), controleren of het stabiel is vergt wat meer tijd, vooral van de machine. Als je aan wat simpele richtlijnen houdt kan elke jan met de pet overklokken, vooral op dit forum is genoeg kennis over overklokken en stabiliteits testen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• R-O-Y

R-O-Y

Gonadan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:55:
[...]

Waarom? Die draait stoch op 2,13GHz, lijkt me toch een redelijk geslaagde OC.

Of doel je op het feit dat hij dan nog niet heeft kunnen stresstesten?
Het naar 3,2 klokken is appeltje-eitje. Het testen laat je draaien terwijl je lekker wat anders gaat doen. Dat kost je geen tijd. Tenzij je het in de gaten wilt houden wat redelijk nutteloos is imho :+ Al die core2 processors kunnen hard. Dat intel ze standaard langzaam laat draaien heeft daar niet echt veel mee te maken.

Het is zelf zo makkelijk dat ik mijn quadcore naar 4GHz kan klokken door echt alles op "auto" te laten staan behalve de fsb. Als jij mij wilt vertellen dat dat moeilijk is, ga gerust je gang. Ik denk er anders over :P Bij die snelheid kan ik niet primen maar superpi draait prima :)

[ Voor 18% gewijzigd door R-O-Y op 08-08-2008 16:19 ]

• Gonadan

Gonadan

Ik zeg toch niet dat het moeilijk is?
Of is een overclock pas geslaagd als het moeilijk is? Ben ik nu gek of...

Ik snap niet waarom een snelheidsverhoging van 50% geen geslaagde overclock zou zijn.
Daar zou ik best tevreden mee zijn, dat het dan misschien niet moeilijk was, of dat hij verder kan doet toch niet ter zake?

Edit @hieronder: :D

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 08-08-2008 16:36 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• R-O-Y

R-O-Y

Sorry ik wilde degene boven jou quoten :X Degene die niet zo geslaagd zegt over een overklok die je snel voor elkaar hebt gekregen ;) Ik deel verder dezelfde mening als jij.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

overigens, overclocken merk je wel, zeker icm de nieuwste videokaarten telt iedere mhz meer, omdat de processor al gauw weer bottleneck word..

• Gonadan

Gonadan

AlexanderB schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:42:
overigens, overclocken merk je wel, zeker icm de nieuwste videokaarten telt iedere mhz meer, omdat de processor al gauw weer bottleneck word..
Op de lagere resoluties wel ja, maar dan nog kan de processor met gemak genoeg rekenkracht leveren om een meer dan speelbaar aantal FPS te krijgen.
Je zal het dus niet echt merken, hooguit in een RTS met veel units.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:16

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Maar slijten die processors niet sneller aangezien ze warmer worden? Anders zouden fabrikanten het net zo goed standaard kunnen doen.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-01 10:19

Eijkb

Zo.

Is het mogelijk de variabele clocksnelheid (EIST) aan te laten staan maar de hoogste waarde te overklokken? Ik speel heel af en toe spellen en zou dan een overclock best kunnen gebruiken. Voor het dagdagelijkse werk mag EIST het dan overnemen en hem naar 1,6Ghz klokken (C2D E4400).

.

Verwijderd

Mr_gadget schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:11:
Maar slijten die processors niet sneller aangezien ze warmer worden? Anders zouden fabrikanten het net zo goed standaard kunnen doen.
Goede koeling anyone?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan nog hou je slijtage over, omdat alles binnenin de core ook sneller zijn werk moet doen... ;) Beweging = slijtage

Koeling alleen zal je dus niet redden tegen slijtage... Een posting hier ergens op GoT legt dat heel goed uit: koeling is het eigenlijk niet, je helpt de verplaatsing van de warmte een handje. Warmte is immers energie, kan niet verloren gaan en moet ergens naar toe... ;)

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
zolang je de Vcore niet te hoog doet valt het allemaal wel mee. Ik heb ergens eens gelezen dat de werkingsduur 25 jaar is ipv 30. Of dat echt zo is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er erg weinig mis kan gaan als je je Vcore niet te hoog doet. Wat te hoog is hangt van je CPU af maar daarover is informatie genoeg te vinden via google.

Specs

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GJ-tje schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:52:
[...]
Dan nog hou je slijtage over, omdat alles binnenin de core ook sneller zijn werk moet doen... ;) Beweging = slijtage

Koeling alleen zal je dus niet redden tegen slijtage... Een posting hier ergens op GoT legt dat heel goed uit: koeling is het eigenlijk niet, je helpt de verplaatsing van de warmte een handje. Warmte is immers energie, kan niet verloren gaan en moet ergens naar toe... ;)
Sinds wanneer heeft een CPU bewegende onderdelen? Er is wel een grotere warmte ontwikkeling waardoor de cpu sneller slijt.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is werving dus doen we niet aan op GoT, vandaar dat dit topic dan ook op slot gaat :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.