Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:02
Geachte mede tweakers,

Ik ben bezig geweest met de uxtheme.dll van windows. Nu heb ik de oude uxtheme.dll gerenamed naar uxtheme.old als backup.

Maar doordat de uxtheme.dll die er nu staat niet goed werkt is het onmogelijk om nog in vista te komen. Ook via safe mode werkt het niet meer.

Nu heb ik de pc opgestart van knoppix om zo in linux het bestand te kunnen verwijderen. Maar helaas geeft hij dan een error dat het bestand niet verwijderd kan worden.

Heeft iemand misschien een andere manier om dit probleem op te lossen ? (dus eigenlijk moet de uxtheme.old weer terug)

Alvast bedankt ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

windows PE

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

de installatie cd van vista heeft ook de mogelijkheid om voor de volledige installatie een command venster te openen, je kan dan je hard disk benaderen en gewoon dos commandos uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat je trouwens ook kunt doen is even je hardeschijf aan een andere pc (kennis, 2e pc..etcetra) hangen rechtstreeks of via een ide/sata -> usb/firewire kastje. Misschien heb je wel het administrator wachtwoord nodig van je windows xp installatie.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57

BCC

Default mount knoppix een NTFS schrijf als read-only. Als het goed is kun je hem wel remounten als RW.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:02
Als eerste bedankt voor jullie snelle reacties !
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:36:
windows PE

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

de installatie cd van vista heeft ook de mogelijkheid om voor de volledige installatie een command venster te openen, je kan dan je hard disk benaderen en gewoon dos commandos uitvoeren.
Thnx voor de tip.. Ik ga het nu proberen met de repareer functie op de vista dvd.
Falcon schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:42:
Wat je trouwens ook kunt doen is even je hardeschijf aan een andere pc (kennis, 2e pc..etcetra) hangen rechtstreeks of via een ide/sata -> usb/firewire kastje. Misschien heb je wel het administrator wachtwoord nodig van je windows xp installatie.
Dat is inderdaad ook een goed idee maar helaas heb ik momenteel niet een 2e pc tot mijn beschikking. Misschien dat als er geen andere optie is dat ik het id bij de buren kan proberen :)
BCC schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:45:
Default mount knoppix een NTFS schrijf als read-only. Als het goed is kun je hem wel remounten als RW.
Heb je misschien informatie over hoe je dat zou kunnen doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57

BCC

Eerste link via google "knoppix mount ntfs as read write".

http://www.knoppix.net/forum/viewtopic.php?t=25032

Let wel op dat NTFS writing nog redelijk beta is, maar voor 1 file renamen/weggooien zou het prima moeten werken.

[ Voor 38% gewijzigd door BCC op 08-08-2008 14:09 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
Ik weet niet hoe het met Knoppix zit, maar met de UbuntuCD heb je in de Live modus gewoon NTFS-3g tot je beschikking.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1