Ik ga volgende week mijn Q6600-server ophangen in het datacentrum... ik wil hier meerdere virtual servers op gaan zetten. De hoofdserver is Centos 5.x en de VPS-servers worden dit ook allemaal.
De volgende (9) VPS-servers wil ik er op gaan zetten, commentaar is welkom:
DirectAdmin Web/MySQL Server
Primary DNS Server
Secundary DNS Server
Backup Server met Bacula
Nagios Service/Server Monitoring Server
Cacti Traffic Monitoring Server
Anti-Spam Gateway
Anti-Spam Gateway Fallback
Open-XChange Server
Huidige structuur is voorgebeid op het dedicated maken van sommige oplossingen, maar om de onkosten toch laag te houden. Eerste uitbreidingen zullen dedicated backup- en fallback mail/dns servers.
De grote hamvraag is... ik heb namelijk vrij weinig ervaring met Xen nog. Ik heb al meerdere keren Windows (VLC) en Linux geinstalleerd, dit ook in combinatie met LVM. Echter merkte ik gewoon, dat een losse .img file vaak sneller was en dat losse SWAP-lvm's, juist trager waren dan slechts één LVM.
Wat raden jullie mij aan? Gewoon met LVM steeds een losse lvm-partitie en lvmswap-partitie?
De volgende (9) VPS-servers wil ik er op gaan zetten, commentaar is welkom:
DirectAdmin Web/MySQL Server
Primary DNS Server
Secundary DNS Server
Backup Server met Bacula
Nagios Service/Server Monitoring Server
Cacti Traffic Monitoring Server
Anti-Spam Gateway
Anti-Spam Gateway Fallback
Open-XChange Server
Huidige structuur is voorgebeid op het dedicated maken van sommige oplossingen, maar om de onkosten toch laag te houden. Eerste uitbreidingen zullen dedicated backup- en fallback mail/dns servers.
De grote hamvraag is... ik heb namelijk vrij weinig ervaring met Xen nog. Ik heb al meerdere keren Windows (VLC) en Linux geinstalleerd, dit ook in combinatie met LVM. Echter merkte ik gewoon, dat een losse .img file vaak sneller was en dat losse SWAP-lvm's, juist trager waren dan slechts één LVM.
Wat raden jullie mij aan? Gewoon met LVM steeds een losse lvm-partitie en lvmswap-partitie?