Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] 2 Computers op 1 Q6600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een nieuwe computer kopen. Een computer met een nieuwe Quad-Core processor en nieuwe grafische kaart.

Dit omdat ik 2x per maand in het weekend nog bij m'n ouders thuis kom, en hier een vreselijk trage en brakke computer staat die het vaak niet doet.

Ik heb alleen een probleem waar ik mee zit. Ik heb altijd meegemaakt dat mijn broertje en m'n ouders dingen gaan installeren en bezig gaan met de PC, waardoor ik soms niet goed kan werken. Ik heb een eigen onderneming en heb een hekel aan tijdverspilling. Ik heb de laatste tijd veel meegemaakt dat de computer waarop ik bij m'n ouders werk, vaak niet eens meer opstart vanwege voeding-issues (is al vervangen e.d.).

Dan ga ik vaak op m'n laptop werken, maar voor het werk dat ik doe, werkt een workstation veel beter.

Ik overweeg een computer met 2 HDD's te kopen, waarbij ik vanaf één HDD boot en m'n broertje en ouders vanaf de andere... maar of dit een goede oplossing is.

Hoe zouden jullie dit realiseren? Via 1 HDD is ook mogelijk, maar het moeten 2 vershcillende versies van Windows zijn die naast elkaar draaien. Ik heb bij voorkeur denk ik ook de bestanden gescheiden (niet zeker of ik dat wil en zou moeten willen). Eventueel twee verschillende partities, met twee verschillende Windows-XP installaties.

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 13:27

Midas.e

Is handig met dinges

Wachtwoord op je pc zetten?

Hacktheplanet / PVOutput

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:22
gewoon 2 harddisks in een kastje die je dan om kan wisselen. als jij er niet bent neem je die van jou gewoon mee, dan moeten ze hun eigen harddisk gebruiken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit is helemaal geen Windows probleem toch? :)

Ik snap niet helemaal wat je beredenering is om in WOS dan een topic daarover te openen, mij lijkt het dat je even goed op een rijtje moet zetten wat je nu precies wil.
Een eigen, losse HDD in voor mijn part een bracket die je meenemen kan is één oplossing al voorkom je daar niet mee dat de hardware zelf gesloopt wordt door misbruik.

Als je daar bang voor bent heeft het weinig nut om die PC dan daar neer te zetten - dan kun je net zogoed de kast in de auto zetten en meenemen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 18:03
Maak anders een VM voor je eigen machine, kan je zelfs op een memstick meenemen als ie groot genoeg is en is makkelijk backup van te maken.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Een optie is misschien:
via eSata, de Sharkoon Quickport op de pc aansluiten. Hier kan je dan indien jij de pc wilt gebruiken jouw hd inpluggen, en indien de rest de pc wilt gebruiken, een andere daarvoor bedoelde hd inpluggen.
Als dat via eSata is, moet de ganse zaak bootable blijven lijkt me.
Correct me if wrong.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-11 11:26
Gewoon twee partities met een bootloader? :?

Homey — Critics are those without skills to create.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

WeeJeWel schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:16:
Gewoon twee partities met een bootloader? :?
lijkt mij ook, geen gekut met andere harddisken en troep mee nemen/kabels wisselen.. en gewoon zorgen dat ze niet bij jouw partitie kunnen komen

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 23:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Neem je eigen OS op een usb stick van 4 gig mee en boot lekker daarvan...

Als je toch maar incidenteel werkt, is dat een hele handige oplossing :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Noork
  • Niet online
Ah weer een dingentje van de todolist van de TS :)

Ik zou ook gewoon kiezen voor 2 partities op 1 hd, of desnoods 2 hd's. Dat boeit niet zoveel. Je kunt het voldoende dichttimmeren, en gewoon zeggen tegen de familieleden dat ze niet met die partitie/hd moeten knoeien. Uberhaupt geen schijfletter aan toekennen in het OS van je familie kan natuurlijk ook.

De titel denkt trouwens niet echt de lading. Moet eerder zijn 2 OS'en op 1 pc. En of het een Q6600 is, of een 80286 maakt echt niet uit.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-11 11:26
Noork schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:45:De titel denkt trouwens niet echt de lading. Moet eerder zijn 2 OS'en op 1 pc. En of het een Q6600 is, of een 80286 maakt echt niet uit.
offtopic:
We willen wel effe onze specs showen he :P

Homey — Critics are those without skills to create.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Noork schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:45:
De titel denkt trouwens niet echt de lading. Moet eerder zijn 2 OS'en op 1 pc. En of het een Q6600 is, of een 80286 maakt echt niet uit.
Toch wel, een nieuwe PC bevat meestal geen 80286, en zeker geen Quad Core 286 ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• paella
En meer dan DOS (met W3.1) draait er niet op een 286 :)

• Petervanakelyen
paella schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:18:
En meer dan DOS (met W3.1) draait er niet op een 286 :)
Daar zou je nog van verschieten, er zijn mensen die Windows XP SP2 hebben draaiend gekregen op een 8MHz Pentium Processor... :)

Hier linkje: http://www.winhistory.de/more/386/xpmini_eng.htm

• paella
Pentium is toch echt VEEL nieuwer dan een 286...

• Petervanakelyen
paella schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 11:02:
Pentium is toch echt VEEL nieuwer dan een 286...
Geen idee, maar ik denk toch wel dat een Quad Core 286 beter is dan een 8MHz pentium procje :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Leuk, maar kunnen we wel even ontopic blijven? :)
Bedankt voor de aandacht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:10

Yor

Yor1313#2571

Als je een eigen onderneming hebt, wil je natuurlijk ook niet te veel aanklooien met het synchroniseren van je bestanden. Ik zou je alleen daarom al een ietwat dikkere laptop aanraden, evt met een los scherm en tobo bij je ouders. Ben je in 1 klap van al je problemen af.

Laat je broertje fijn een eigen pc kopen, krantenwijken zat in Nederland! ;)

http://yor.minitroopers.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet overal dezelfde HDD draaien. Op mijn kantoorlocatie en op mijn laptop, kan ik best gewoon een andere Windows installatie met andere bestanden draaien.

USB-stick synchronisatie e.d. heb ik weinig meer op. Vroeger had ik deze aan sleutelhanger, maar dit wil ik niet meer doen.

Virtualizatie heb ik overwogen, echter denk ik niet dat ik dit mijn broertje wil maken. Het is weliswaar mijn geld, maar de computers komt bij m'n ouders te staan en hij wil dan ook graag 'n keer Far Cry gaan spelen.

MIjn topic heeft weinig met synchronizatie te maken verder, daarvoor heb ik al keurige oplossingen met Microsoft Exchange en FolderShare (vroeger USB-stick met MS Synctoy).

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Volgens mij is dat toch niet zo moeilijk? Je installeerd 2x Windows 1 op de ene HD 1 op de andere, die van jezelf zet je een password op en klaar ben je.

Via een bootloader (boot.ini) maak je een keuze menu welke windows je wilt opstarten en als je slim bent zet je die van de broertje op default en automatisch

Nu maar hopen dat je broertje jou hd niet leeg gooit in zijn 'eigen' Windows ;) maar dit is vast ook op een of andere manier goed te beveiligen

Twitter | Linkedin

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
als je e-sata hebt kun je gewoon dual boot maken en als je klaar bent je hdd loskoppelen en in de kast leggen. lijkt mij wel een goeie oplossing :O

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Pagina: 1