Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag mensen,

Ik wil binnenkort een nieuw WM6.1 smartphone aanschaffen, maar zat te tobben hoe deze te gaan gebruiken met mijn iPod Classic. Nu heb ik Bluetooth headsets gevonden en die zien er erg geschikt uit! Al zal ik mijn mobiel veel gebruiken voor WiFi, mailen, smsen. Dus bedacht ik, zijn er manieren om Bluetooth uit te schakelen totdat het echt nodig is. Ik zag via Google dat er BTToggle bestaat maar voor Windows 6 of 6.1 heb ik niks kunnen vinden.. Help aub?

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:20

lasharor

7 december 2004

Voor je WM device?

Ja je kan gewoon je bluetooth via het menu in en uit schakelen...

Verwijderd

Topicstarter
Stel:

Ik ben onderweg met de fiets. ik heb m'n WM-device in m'n tas en zit me iPod te luisteren, heb daaraan een myBlu hangen. Ik wil dan dat Bluetooth uit staat, tenzij iemand me belt. Als iemand me belt, springt BT aan en kan ik het gesprek ontvangen, zonder me mobiel erbij te pakken. Dus ik zoek een programma voor WM6(.1) die Bluetooth uitschakelt tenzij nodig, om zo batterij te besparen.

Bestaat daar een degelijk programma voor?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:50:
Stel:

Ik ben onderweg met de fiets. ik heb m'n WM-device in m'n tas en zit me iPod te luisteren, heb daaraan een myBlu hangen. Ik wil dan dat Bluetooth uit staat, tenzij iemand me belt. Als iemand me belt, springt BT aan en kan ik het gesprek ontvangen, zonder me mobiel erbij te pakken. Dus ik zoek een programma voor WM6(.1) die Bluetooth uitschakelt tenzij nodig, om zo batterij te besparen.

Bestaat daar een degelijk programma voor?
Volgens mij gaat dat niet echt werken. Je bluetooth moet sowieso aan/enabled staan, zodat ie gepaard is met de headset. Op het moment dat je gebeld wordt BT aanzetten, en op zoek gaan naar headsets, die gepaird zijn zou teveel tijd kosten gok ik.

Laat ik het anders zeggen; ik denk dat het BT protocol nu al optimaal is ingeregeld voor dit soort handelingen. Als het zo kon als jij omschreef, dan zou het toch wel deel uitmaken van de standaard.

[ Voor 10% gewijzigd door SeatRider op 08-08-2008 14:55 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 21:46
Ik heb wel ooit een programma langs zien komen die het kan als je hem aan het stroom legt (bjiv.in de auto).

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 13:20
Bluetooth heeft toch ook een energiebesparende functie? Dan kan hij weliswaar maar aan 1 apparaat actief gekoppeld zijn, maar dan is het verbruik op de batterij vrijwel nihil.... die had ik in ieder geval 24/7 aanstaan zonder merkbare impact.

Ik heb zelf een tijdje een Jabra headset gebruikt. Zodra ik dan een gesprek binnen kreeg, zette ik de Jabra aan, pairen gaat vrijwel instantly, en klik opnemen, hele procedure was in minder dan 5 seconden gelukt.... als iemand dat al te lang vindt met wachten aan de telefoon weet ik het ook niet meer ;)

Ik sluit me wel bij SeatRider aan dat het BT protocol daarvoor al optimaal is, door energiebesparing aan te zetten en discoverable uit is het gebruik in standby echt verwaarloosbaar! Zet je die aan... tja dan is BT een energyslurper. (Dan ging ik van ~4 dagen zonder BT naar ~2 dagen met BT terug in batterij, en nu blijf ik gewoon op ~4 dagen zitten met BT op energiebesparing)

... al is dit natuurlijk niet echt een antwoord op je vraag, misschien wist je nog niet van energiebesparing af, dan heb je er natuurlijk wel wat aan :)

Wanna play?

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:33
Wat jij wilt bestaat absoluut want ik heb het op deze manier gebruikt met een HTC universal en een BT headset. Ik had een profiel die BT aanzette en verbinding maakte met mijn headset als er een telefoontje binnen kwam. Volgens mij had ik dit bedacht om de enorm brakke BT-stack in WM5 een handje te helpen. Ik geloof dat ik na een gesprek geen BT verbinding meer kreeg tenzij de BT verbinding verbroken werd en weer opnieuw opgebouwd.
Het is in ieder geval niet meer nodig tegenwoordig, alles werkt als een zonnetje onder WM6.1 en het extra stroomverbruik is te verwaarlozen.
Ik ben ondertussen mijn hersenen aan het pijnigen om de naam van de applicatie weer naar boven te halen..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Pagina: 1