• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:04
We hebben een GPO applicatie die wordt uitgerold op computer niveau, maar de locatie waar de package vandaan moet komen is niet meer actief (voor de huidige systemen geen probleem, omdat het al geinstalleerd is).
Eerst had ik gekeken of ik simpelweg de locatie van de package kon wijzigen, maar dat is niet mogelijk dan moet ik een nieuwe package verwijzen naar de juiste locatie maar dan wordt het weer uitgerold op alle systemen.

Maar wie kan mij uitleggen hoe ik de huidige GPO kan laten voor wat hij is, en op alle systemen blijft staan waar het al op uitgerold is. En daarbij een nieuwe GPO aanmaak die alleen wordt uitgerold op systemen die nieuw worden toegevoegd, en dat ze wel in dezelfde OU kunnen blijven staan.

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hari-Bo schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:18:
Eerst had ik gekeken of ik simpelweg de locatie van de package kon wijzigen, maar dat is niet mogelijk.
Dat kan wel.
Je kan met GPMC de Migration Table Editor gebruiken om de lokaties om te zetten :)
Dan hoef je ook geen nieuwe GPO aan te maken maar je 'copy-replace't de GPO met de oude lokatie.

Werkt over het algemeen prima.

[ Voor 43% gewijzigd door alt-92 op 08-08-2008 12:32 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hari-Bo
Bedankt voor de tip :)
Maar ik zit op 1 stuk nog vast, ik heb van de desbetreffende policty een backup gemaakt, deze daarna geopend in Migration Table Editor de locatie aangepast en het bestand opgeslagen als .migtable. Maar hoe kan ik deze aanpassing nu invoeren in de backup van de policy en deze daarna weer importeren, dat stukje is me niet duidelijk.

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je 'restored' de backup met een verwijzing naar de migtable die voor jou het UNC pad aanpast.

Staat ook op Technet beschreven hoe je dat doet :)
http://technet2.microsoft...65c-e8ed2658a4141033.mspx

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hari-Bo
Dit is het volgende hoe ik het doe: Import Settings > Backup Folder (policy) > Select GPO > Using migration file (aangepaste file) > Importeren
Maar de aangepaste locatie wordt niet geimporteerd? :?