Hey mensen,
ik ben nog pas begonnen met het gebruiken van JS dus excuus als ik er niets van bak
Ik zit met het volgende probleem, ik heb een intranet pagina waar alle personeel op staat, met daarbij de behorende afdeling. Nu wil ik het graag zo hebben dat op het moment dat ik een afdeling selecteer direct alle onderliggende personeel ook geselecteerd wordt.
Tot zover geen probleem.
Maar het probleem komt op het moment dat ik een 2e afdeling erbij wil selecteren, dan gebeurt er niets tot het moment dat ik die 2e afdeling deselecteer, dan wordt alle onderliggend personeel juist geselecteerd. Vanaf de 2e selectie werkt het dus eigenlijk verkeerd om.....
De JS code: (standaard)
Het probleem zit hem in de variabele checkflag maar ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen.
Hier de checkbox die dus vaker voorkomt binnen 1 pagina:
Als iemand mij wat verder kan helpen heel graag!!!
ik ben nog pas begonnen met het gebruiken van JS dus excuus als ik er niets van bak
Ik zit met het volgende probleem, ik heb een intranet pagina waar alle personeel op staat, met daarbij de behorende afdeling. Nu wil ik het graag zo hebben dat op het moment dat ik een afdeling selecteer direct alle onderliggende personeel ook geselecteerd wordt.
Tot zover geen probleem.
Maar het probleem komt op het moment dat ik een 2e afdeling erbij wil selecteren, dan gebeurt er niets tot het moment dat ik die 2e afdeling deselecteer, dan wordt alle onderliggend personeel juist geselecteerd. Vanaf de 2e selectie werkt het dus eigenlijk verkeerd om.....
De JS code: (standaard)
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <script type="text/javascript" language="javascript"> var checkflag = "false"; function check(field) { if (checkflag == "false") { for (i = 0; i < field.length; i++) { field[i].disabled = true; field[i].checked = true;} checkflag = "true"; return "Uncheck All"; } else { for (i = 0; i < field.length; i++) { field[i].disabled = false; field[i].checked = false; } checkflag = "false"; return "Check All"; } } </script> |
Het probleem zit hem in de variabele checkflag maar ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen.
Hier de checkbox die dus vaker voorkomt binnen 1 pagina:
HTML:
1
| <input type='checkbox' name='1' onClick='this.value=check(this.form.".$var.")'> |
Als iemand mij wat verder kan helpen heel graag!!!