Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200199

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb op m'n nieuwe iPhone problemen met het 3G netwerk. Als ik hier gebruik van wil maken krijg ik de melding "Mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk: PDP-identiteit niet geaccepteerd". Ik heb met de t-mobile helpdesk gebeld, maar kreeg het idee dat ik afgescheept werd met de melding dat er problemen waren met het netwerk. Kan iemand dit bevestigen/weerleggen? Of is er iemand die deze problemen ook heeft gehad en er een oplossing voor heeft gevonden?

Groeten,

Arjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zover ik kan zien is het bekend probleem en nog geen fix voor.

Ik heb trouwens het idee dat het ligt aan dat de iPhone over het Edge-protocol probeert verbinding te maken na het lezen van een aantal fora's. Edge wordt namelijk niet ondersteunt in Nederland (Telfort was de laatste die dit deed). Misschien heb je 0,0 aan deze opmerking maar goed zeg het maar even.

Even kleine onderbouwing voor deze opmerking. PDP staat namelijk voor het volgende Wikipedia: GPRS Core Network.. en gaat dus over de GPRS gedeelte.

[ Voor 47% gewijzigd door Falcon op 08-08-2008 10:31 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie! Dan zat ik er naast en zijn er blijkbaar toch problemen met het netwerk. Ik kreeg de indruk dat ik afgescheept werd omdat eerst pogingen werden gedaan het te verhelpen, maar opeens verteld werd dat het een netwerkprobleem was. Hopen dat het snel wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:15
Er zijn maar weinig mensen die er last van hebben. Ik zou sowieso even proberen bij "instellingen" onder "algemeen", "stel opnieuw in" te kiezen voor "herstel netwerkinstellingen". Mocht dat niet helpen dan kun je de iPhone nog herstellen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een factory reset geprobeerd, maar geen geluk. Vanmiddag naar de t-mobile shop geweest, daar kenden ze het probleem. Het is een instelling bij t-mobile (geen idee wat... fout bitje ofzo). Er is een case aangemaakt en het moet binnenkort opgelost zijn. Bedankt voor de reacties en suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-06 14:51

wally21

psn: Wally224

Heb hier al 2 maanden last van ook al met mijn vorige telefoon een Tytn II na verschillende telefoontjes met de KS blijkt dit een netwerkprobleem te zijn. nu maar afwachten of ze er ook nog iets mee gaan doen. zijn onder tussen al 2 maanden en 3uur klantenservice verder maar niks is veranderd dus betaal voor jan lul mijn pit abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
wat bij mijn iphone 3g (belgische) werkt is naar netwerk instellingen gaan en dan de volgende gegevens in te stellen:

APN: live.vodafone.com
Gebr naam: Vodafone
Password: Vodafone

Wellicht dat de telco wel APN gegevens beschikbaar heeft op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:26
ronwiel schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:33:
wat bij mijn iphone 3g (belgische) werkt is naar netwerk instellingen gaan en dan de volgende gegevens in te stellen:

APN: live.vodafone.com
Gebr naam: Vodafone
Password: Vodafone

Wellicht dat de telco wel APN gegevens beschikbaar heeft op de site.
Thanks, die had ik nodig:) Stond nergens in de gebruikshandleiding (eh, welke gebruikshandleiding?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122000

thx dit werkt voor mij ook (iphone op vodafone netwerk)
Pagina: 1