Blokkeren website's zonder server

Pagina: 1
Acties:

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-03 14:58
Hallo,

Ik moet een aantal website's op een computer blokkeren, alleen dit kan niet gedaan worden vanuit de server, het moet dus op de computer zelf gebeuren.

Ik heb even op het internet rond gezocht en volgens mij is het aanpassen van de HOST file van windows de beste oplossing, alleen als ik het goed heb is dit een beetje moeilijk met subdomeinen?

Heeft iemand een goede oplossing om website's te blokkeren zonder dat de gebruiker van de computer dit zelf ook weer uit kan zetten?

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 15:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Hmm das best een lastige...je hebt echt niet ergens een klein computertje liggen ? desnoods een oud laptoppie ? dan zou je namelijk met Dans guardian aan de gang kunnen gaan...http://dansguardian.org/.

Hoe heet op de pc zelf moet weet ik niet precies. Je zou inderdaad de hosts file kunnen gebruiken en daar gewoon een ander ip voor een domein opgegeven...

Mag ik vragen waar het voor is? wellicht is er een betere oplossing...

[ Voor 1% gewijzigd door Mike2k op 08-08-2008 09:59 . Reden: Edit url. ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Nipje
Het is voor een klant van ons. Er zit daar iemand op het kantoor die goksite's bekijkt en deze moeten geblokkeerd worden op die pc.

Helaas is er geen oude pc =(

Het zou dus echt op die computer zelf moeten gebeuren.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:46

Ankh

|true

ik denk dat het via de HOST het makkelijkste is. (en deze dan beveilingen om te schrijven / te lezen voor deze gebruiker?)
Maar goed hoe het met subdomeinen werkt durf ik zo 1-2-3 niet te zeggen. Ben daar niet mee bekend.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:38
Nipje schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:59:
Er zit daar iemand op het kantoor die goksite's bekijkt en deze moeten geblokkeerd worden op die pc.
Misschien de persoon hier eens op aanspreken? Lijkt me effectiever.

• Nipje
sh4dow schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:01:
[...]

Misschien de persoon hier eens op aanspreken? Lijkt me effectiever.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens maar heb er helaas niks mee te maken hoe het er daar aan toe gaat.

De hosts lijkt mij ook de beste optie dan, is er misschien iemand die weet hoet het met subdomeinen zit dan?

Alvast bedankt voor jullie reacties

• Mike2k

Mike2k

Ja, je zal sowieso die persoon er toch op aan moeten spreken...

Anyway, je hosts file accepteert geen wildcards (*) dus je zal voor elk subdomein een aparte entry aan moeten maken...en zelfs dan zijn er manieren om daar omheen te komen...Het enige wat je hosts file doet is een dns naam omzetten in een ip adres zonder dat daar een dns server aan te pas komt.

Zou ik bijv op een gratis host ergens een website'je plaatsen met frames en daar de betreffende site in laden is het al geregeld...

En dansguardian...dat draait al op een pI 133 Mhz...dat is echt "your best bet"...

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kan dit niet in Internet Explorer gedaan worden? Internet Options, tab securiy, restricted sites?

• Mike2k

Mike2k

Bij restricted sites kun je een hele hoop uitzetten, maar niet het weergeven van de site zelf...

Je kan ook een commercieel pakket aanschaffen zoals Norton Internet Security of zoiets...

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:47
Als alle sites in de zelfde IP range zitten, dan zou je een foute add router kunnen toevoegen. De IP nummers zijn dan niet meer te bereiken, dus de websites ook niet meer.

• Croga
  • Laatst online: 11:00

Croga

The Unreasonable Man

Nipje schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:59:
Het is voor een klant van ons. Er zit daar iemand op het kantoor die goksite's bekijkt en deze moeten geblokkeerd worden op die pc.
En die klant heeft die PC rechtstreeks aan het internet hangen? Daar zit niet nog een router tussen?

• Nipje
Fastex schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:10:
Ja, je zal sowieso die persoon er toch op aan moeten spreken...

Anyway, je hosts file accepteert geen wildcards (*) dus je zal voor elk subdomein een aparte entry aan moeten maken...en zelfs dan zijn er manieren om daar omheen te komen...Het enige wat je hosts file doet is een dns naam omzetten in een ip adres zonder dat daar een dns server aan te pas komt.

Zou ik bijv op een gratis host ergens een website'je plaatsen met frames en daar de betreffende site in laden is het al geregeld...

En dansguardian...dat draait al op een pI 133 Mhz...dat is echt "your best bet"...
Dansguardian lijkt mij ook de meest geschikte manier, alleen ik ben toch echt bang dat ze daar geen oude pc hebben staan.

Dan is het aanpassen van de host file mijn enige oplossing denk ik.

Het aanpassen van de beveiligings dingen in internet explorer is geen oplossing.

• Nipje
Croga schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:17:
[...]

En die klant heeft die PC rechtstreeks aan het internet hangen? Daar zit niet nog een router tussen?
Er hangt wel een router tussen

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik weet niet hoe je netwerk er uit ziet, maar je kan het misschien ook op je ADSL of Kabel modem blokken indien mogelijk. Dan geld het voor alle pc's

Everything is better with Bluetooth

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:41

Eijkb

Zo.

Je bent op de hoogte van het bestaan van meer dan 1 goksites? Als hij echt verslaafd is vindt hij nog voordat jij "block goksite" hebt ingetypt 10 anderen. De persoon aanspreken lijkt me effectiever en eigenlijk ook de beste oplossing voor de persoon zelf.

.

• Nipje
Eijkb schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:42:
Je bent op de hoogte van het bestaan van meer dan 1 goksites? Als hij echt verslaafd is vindt hij nog voordat jij "block goksite" hebt ingetypt 10 anderen. De persoon aanspreken lijkt me effectiever en eigenlijk ook de beste oplossing voor de persoon zelf.
Ja ik ben het er ook volledig mee eens hoor, maar ik heb er niks op in te brengen hoe hun er daar mee om gaan. Ik werdt alleen gevraagd om dit even te blokkeren op de weg naar huis :X

Aanspreken is ook gewoon de beste methode.

• Mike2k

Mike2k

Voor zoiets als goksites zul je echt een app moeten hebben denk ik die kan filteren want alle goksites via je hosts file "blokkeren" daar is geen beginnen aan....

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Ik heb ooit voor een kennis OpenDNS.com gebruikt om websites voor zijn kinderen te blokkeren.
Je kunt hiermee ook domeinen blokkeren, werk goed volgens mijn kennis.
Het enige wat je moet doen is de DNS servers te wijzigen (naar hun DNS) en een account maken op de site.
Een vast IP is hier wel nodig.

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

• Mike2k

Mike2k

Hmm, ik heb even zitten kijken en dat ziet er best goed uit...dus als je het niet erg vind dat een bedrijf precies kan zien welke websites jij allemaal bezoekt lijkt het me een goede oplossing...

Verwijderd

Kan je geen router ertussen zetten met actieve keyword blocking?

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Ja voor OpenDNS. DNS is in te stellen in het modem, is het meteen voor het hele bedrijf geregeld.

Volgens mij heb je daar geen vast IP voor nodig, het werkte bij mij thuis in ieder geval wel en ik heb om het half uur een nieuw adres (lijkt het soms wel.)

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Een beetje router kan wel woorden filteren hoor :)

(totdat meneer dat door krijgt en beveiligde sites gaat bezoeken :P)

[ Voor 41% gewijzigd door WeeJeWel op 08-08-2008 11:06 ]

Homey — Critics are those without skills to create.

• Nipje
Ok ik zal is even een kijkje gaan nemen naar OpenDNS.

Hiermee zou ik dus voor heel het bedrijf de website's moeten kunnen blokkeren?

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-03 16:47
remmelt schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:01:
Ja voor OpenDNS. DNS is in te stellen in het modem, is het meteen voor het hele bedrijf geregeld.

Volgens mij heb je daar geen vast IP voor nodig, het werkte bij mij thuis in ieder geval wel en ik heb om het half uur een nieuw adres (lijkt het soms wel.)
Er zijn bij openDNS twee manieren:

1 - een vast IP adres welke je koppelt aan je account, vervolgens kun je alles instellen
2 - je download een klein programmaatje op je PC en die communiceert naar OpenDNS welk IP adres je hebt. Veranderd je IP adres, weet OpenDNS dat dus direct.

Ik denk dat in dit geval OpenDNS echt de beste oplossing is met de meeste controle. Eigenlijk het grootste (en volgens mij enige) nadeel is dat een bedrijf precies weet welke site er allemaal bezocht worden...

• Nipje
Siebsel schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:09:
[...]

Er zijn bij openDNS twee manieren:

1 - een vast IP adres welke je koppelt aan je account, vervolgens kun je alles instellen
2 - je download een klein programmaatje op je PC en die communiceert naar OpenDNS welk IP adres je hebt. Veranderd je IP adres, weet OpenDNS dat dus direct.

Ik denk dat in dit geval OpenDNS echt de beste oplossing is met de meeste controle. Eigenlijk het grootste (en volgens mij enige) nadeel is dat een bedrijf precies weet welke site er allemaal bezocht worden...
Maar voor het gebruik van openDNS moet ik dus eigenlijk wel een computertje er bij zetten?

• Croga
  • Laatst online: 11:00

Croga

The Unreasonable Man

Een beetje router heeft een blacklist ingebouwd zitten. Zet die sites er in en de router zal het verkeer niet doorlaten.

- geen aanpassingen op de PC nodig
- geen extra hardware nodig
- geen extra software en bijbehorende learning curve nodig

Niet moeilijk doen, gewoon router configureren en je bent klaar.

• remmelt
Siebsel: je hebt gelijk maar je haalt ook twee dingen door elkaar.

OpenDNS doet twee dingen:
- aanbieden "open" DNS servers
- aanbieden van IP-based diensten

Voor de DNS servers hoef je maar een ding te doen, namelijk de DNS in je modem aanpassen. Daarna gebruik je hun servers in plaats van die van je provider, dat kan je ook checken door naar opendns.com te surfen.
Zie https://www.opendns.com/start

Daarna kan je een account aanmaken (hoeft niet!) en allerlei instelling.... instellen en overzichten bekijken enzo.

Verder, maar dat is ondergebracht op een andere site, heb je nog de IP-gebaseerde diensten (kan de site even niet vinden, iets van ip-me-nator.com?) die inderdaad je IP-adres doorgeeft aan de verscheidene gekoppelde services. Ik vond dat niet handig en heb het niet gebruikt, alhoewel ik wel een account heb gemaakt. Dyndns.org voldoet voor mij.

Uiteindelijk heb ik opendns weer uitgezet omdat er standaard een zoekscherm komt bij een verkeerd getiepte URL, en dat kan je niet uitzetten. Het is vroeg, je tiept www.twaekers.net en dan komt er een soort nep-google. Op zich niet zo erg, maar aangezien de URL in de adresbalk dan verandert naar www.opendns.com/search/blahblahblah?q=www.twaekers.net, kun je ook niet even snel je tiepfout verbeteren. HEEL vervelend.

Voor OpenDNS heb je geen extra hardware nodig en ook geen leercurve. Bovendien hoef je niet telkens nieuwe goksites toe te voegen, iets wat voor jou waarschijnlijk doorslaggevend kan zijn omdat je niet telkens naar die klant toe moet. Blacklists zijn niet zo handig omdat je die steeds moet bijhouden. OpenDNS is een soort gecentraliseerde blacklist die wordt bijgehouden door andere mensen. Bovendien gratis. En op afstand in te stellen.

[ Voor 14% gewijzigd door remmelt op 08-08-2008 11:28 . Reden: extra antwoord ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit is eigenlijk geen Windows probleem maar een netwerk/beleidsprobleem waar je mee zit :)

Ik schuif je topic door naar Netwerken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Siebsel
Nope, je moet alleen even in je router/modem de DNS adressen veranderen naar 208.67.222.222 208.67.220.220 en een account aanmaken op www.opendns.com. Als je geen vast IP hebt, kun je dat programmaatje waar ik het over had, op je eigen PC installeren. In het ergste geval kan die collega een half uurtje bij de "verboden" site's, totdat jij je PC dus weer aanzet.

/edit: te laat :P

@remmelt - wanneer heb je voor 't laatst OpenDNS gebruikt? Je kan idd de "open dns" gebruiken zonder account aan te maken, maar als je wel een account maakt, je IP adres eraan koppelt, kun je daar blacklists en standaardfilters instellen. Heb je geen andere partij voor nodig :) En dat is precies van Nipje zoekt volgens mij. Alles gaat via OpenDNS zelf. Ze maken wel gebruik van een phistank van een ander bedrijf, maar daar heeft de gebruiker niks mee te schaften :)

[ Voor 40% gewijzigd door Siebsel op 08-08-2008 11:38 ]

• Nipje
Hmm ok prima,

Zal is kijken hoe ver ik hier mee kom.

Als de router daar nou gewoon een blacklist heeft zou dat idieaal zijn, maar zal waarschijnlijk toch wel niet zo zijn =P

Is dit een beetje redelijk snel te doen als je nog nooit met opendns gewerkt hebt? moet namelijk niet te lang daar gaan zitten klooien.

• Siebsel
Ja hoor, als je alles even duidelijk doorleest en stap voor stap werkt, heb je het met max. een uur volledig onder de knie, inclusief alle opties en instellingen.

• Nipje
Nog even een laatste vraag dan:

Jullie geven aan dat ik de DNS in het modem moet veranderen.

Moet ik niet alleen de dns op de PC en op de Router aanpassen? en zodra ik de DNS op 1 pc aan pas, moet ik dat dan meteen op alle nadere pc's in het netwerkje doen?

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Nee, want de pc's wijzen naar je modem, en de modem wijst weer door naar whatever je instelt.

Homey — Critics are those without skills to create.

• Mike2k

Mike2k

Dat ligt er een beetje aan hoe je netwerk in elkaar zit. Je kan je DNS instellen op je router of in de netwerk settings van je pc.

Als je dhcp aan hebt staan kan je het daar ook instellen...

• Nipje
door alleen de DNS in je router aan te passen zou het toch voldoende moeten zijn? dan pakt elke computer deze

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 21:31

Dennahz

Life feels like hell should.

De meeste routers hebben wel zo'n functie hoor. Die van mij kan zelfs blokkeren op trefwoorden, dus daar kan je al een hele hoop mee.

Twitter

• Siebsel
@Nipje - Normaal gesproken wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Siebsel op 08-08-2008 11:46 ]

• Nipje
mmm ok. En door dan dus een account aan te maken op opendns.com kan je precies aangeven wat je wel en niet wilt blokkeren, en er is dus geen programma nodig op de pc?

Werkt best handig lijtk me dan =)

• Mike2k

Mike2k

Nipje schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:47:
mmm ok. En door dan dus een account aan te maken op opendns.com kan je precies aangeven wat je wel en niet wilt blokkeren, en er is dus geen programma nodig op de pc?

Werkt best handig lijtk me dan =)
Er is geen programma nodig mits jij een vast ip adres hebt...Dit gebruikt openDNS om te weten welk acoount het is...

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-03 09:47
wat voor modem heb je, ik weet dat speedtouch de mogelijk heeft in sommige modems om iets van ouder control aan te zetten. hiermee zou je dus ook websites kunnen blokkeren.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• Nipje
Fastex schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:50:
[...]

Er is geen programma nodig mits jij een vast ip adres hebt...Dit gebruikt openDNS om te weten welk acoount het is...
ja idd, ok bedankt!

zal nu is even gaan kijken hoe ver ik kom

/edit:

Welk programmatje raden jullie mij aan als het ip adres niet vast is?

[ Voor 11% gewijzigd door Nipje op 08-08-2008 11:53 ]

• Siebsel
Nipje schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:52:
[...]

ja idd, ok bedankt!

zal nu is even gaan kijken hoe ver ik kom

/edit:

Welk programmatje raden jullie mij aan als het ip adres niet vast is?
Het programma van OpenDNS, of de blacklist van je router.

• Nipje
zie nu pas dat openDNS zelf zo'n progje heeft, domme vraag dus hehe

Verwijderd

Hou er ook evt rekening mee dat je proxy sites als http://www.anonymousatwork.com/ (niet bedoeld als reclame, slechts als voorbeeld!) ook blokkeert, anders is al je werk alsnog voor niets geweest :)

• Siebsel
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:59:
Hou er ook evt rekening mee dat je proxy sites als http://www.anonymousatwork.com/ (niet bedoeld als reclame, slechts als voorbeeld!) ook blokkeert, anders is al je werk alsnog voor niets geweest :)
Ook dat kan je dus heel snel via OpenDNS blocken :) Je selecteerd dat je geen proxys wilt en 't wordt geblocked :) Werkt heerlijk, heb het hier op 't werk ook :)

• remmelt
Siebsel: je hebt gelijk, ik haal nu zelf dingen door elkaar. Je hebt dus wel een updater nodig.

Staat daar niet een server die dag en nacht aan is? Een fileserver ofzo?

• Siebsel
remmelt schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:14:
Siebsel: je hebt gelijk, ik haal nu zelf dingen door elkaar. Je hebt dus wel een updater nodig.

Staat daar niet een server die dag en nacht aan is? Een fileserver ofzo?
Blijkbaar niet ;)

Maar als je dat programma gewoon op je eigen PC zet heb je alleen de kans dat OpenDNS niet meer werkt als je een ander IP krijgt, jouw pc niet aanstaat en die van je collega wel. Maar normaliter zullen beiden PC's wel aanstaan, en is er niets aan de hand.
Pagina: 1