Toon posts:

DVD speler niet meer te benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een systeem waar ik vista op had te staan. deze stond op een partitie van 29 gig wat een beetje te klein begon te worden. Ik heb toen geprobeert via verschillende pogingen mijn c partitie groter te maken. Uiteindelijk kwam ik bij acronis disk manager. Deze werkte en mijn partitie kon ik vergoten naar 50 gig. Bij acronis komt ook een programmatje OS selector. Deze heb ik na dit proces perongeluk gestart. Je zou nog zeggen niet soon probleem maar bij de herstart van mijn pc begon hij een OS selector programma te installeren. Hier ging het mis dit programma crasht. elke keer als ik de pc opstarte starte hij dit programmatje en kon niks meer. Ik denk simpel doe er mijn vista dvd in en installeer de boel opnieuw. nou komt het beroerde ik kon niet meer van DVD opstarten. in de bios kijken volgordes veranderen maar niks helpt. Mijn volgende stap is de partitie er af gooien zodat hij het programma niet meer opstart. Dit is gelukt via een opstart diskette met Fdisk. OS selector is weg. In mijn hoop de pc herstart met de verwachting dat ik dvd install kon doen. Hij ging wel even naar de vista dvd toe ( je zag lampje van de dvd speler knipperen maar dat was het ook. Hij starte niet ik weer naar de bios toe zie ik dat de bios is de opstartvolgorde niet een DVD speler ziet maar een CD speler. Mijn volgende poging is dan ook geweest om een oude XP cd erin te doen met S1. Dit was ook geen succes hij ziet het niet als bootable medium. Ik denk dat hij niet kan lezen van de dvd speler en dat hij niet eens ziet dat er een boot cd in zit.

Het systeem is een Q6600 met een PK5 moederbord 4 gig geheugen en 2 sata 320 hardeschijven. er zit 1 dvd speler in en 1 nec brander.

Ik kan mijn pc dus alleen nog maar benaderen doormiddel van een opstart diskette alleen bij de opstartdiskette kan ik niet naar de dvd speler toe deze laat hij geen drivers voor. Ik heb al via bootdisk.com verschillende bootdiskettes proberen aan te maken. In de Bios kan ik niks instellen met betrekking tot mijn dvd speler alleen de opstartvolgorde.

Heeft iemand idee hoe ik mijn dvd weer kan benaderen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je alle drives eens lostrekt, behalve de DVD speler (of brander, net welke je gebruikt) en daarmee probeert te booten, start het ding dan wel? Doet het ding het wel met bijvoorbeeld een livelinux cdtje?

Verwijderd

Topicstarter
das een poging waard waar haal ik een livelinux cd weg. zat zelf ook al te denk alles te demonteren en stap voor stap opte bouwen