• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02-2025
Mijn ouwe is zelf naar de mediamarkt gegaan om een tv aan te schaffen. Hij belde me na de aanschaf of hij wel een goede aankoop had gedaan. Hij heeft gekocht: Grundig - Vision 3 37-3820, ik was meteen van mening dat dit geen goede aanschaf was om de volgende redenen:
- 1 HDMI aansluiting
- Geen 100 Mhz
- Grundig?!
- HD ready niet Full HD

Ik heb hem verteld de doos niet open te maken zodat we hem morgen weer kunnen inleveren. Zoals waarschijnlijk al gemerkt, ik ben geen expert op dit gebied. Ik heb de reviews doorgelezen maar deze zitten net boven het budget (800-900e).

Zijn eisen:
- Geen plasma (volgens hem veel te veel stroomgebruik, hele discussie over gehad maar mag niet)
- Beeld diagonaal 94cm
- Lange levensduur qua kwaliteit, tijd en technologie (waarbij technologie meer vanuit mijn kant komt)
- TV wordt vooral gebruikt voor haar hoofddoel, maar zal wel lang gebruikt worden dus zal waarschijnlijk ook blueray etc moeten aankunnen.

Mijn vraag is eigenlijk, of het wel een slechte aankoop was en wat er voor die prijs beter te krijgen is als wat hij al gekocht heeft. Ik heb zelf gezocht en kwam dan toch vaak terug bij panasonic of samsung (waarbij panasonic mijn voorkeur heeft). Ook zit ik heel erg te twijfelen wat de voordelen zijn van het kopen van een Panasonic TX-37LZD80F die nu voor 999 in de pricewatch te vinden is?

[ Voor 7% gewijzigd door Johny Cash op 08-08-2008 01:22 ]

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Met een beelddiagonaal van 94cm (37") maakt het niks uit of de tv Full HD of HD ready is.
Pas vanaf 42" heb je er echt iets aan. Of je moet erg dicht op de tv willen zitten. Daarbij ziet SD en 720p materiaal er beter uit op een HD ready tv dan op een Full HD tv, maar dat is mijn eigen mening.

Grundig is niet zo'n heel slecht merk, maar ik zou zelf ook voor een Panasonic gaan. Dit merk maakt mooie en degelijke produkten. 100Hz op LCD gebied heb ik nog geen ervaring mee.
Ik zou ook gewoon net iets meer investeren en dan niet na 3 of 4 jaar erachter komen dat de tv van alles mist en een vervelend apparaat wordt om te gebruiken.

Kwalitatief doen plasma en LCD niet voor elkaar onder de laatste jaren vind ik. Stroomverbruik met dezelfde beelddiagonaal is ook ongeveer hetzelfde.

[ Voor 53% gewijzigd door KneppaH op 08-08-2008 01:35 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02-2025
Wat vindt men van merken Sharp en Samsung, ik heb deze 2 gevonden tussen welke ik zit te twijfelen:
http://www.redcoon.nl/ind...0/cid/15005/refId/tweak/#
http://www.redcoon.nl/ind...d/15005/Samsung_LE37A556/

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:50

Bejit

Svenska Faderland

http://www.redcoon.nl/ind...d/15008/Toshiba_42XV505D/

Komt in veel tests erg goed uit de bus. :)

Systeempje

Verwijderd

Laten we eens beginnen met de hamvraag. Jouw vader (degene die naar de tv moet kijken) heeft een Grundig gekocht. Wat waren de redenen voor de aanschaf van dit specifieke type? De tweede vraag is waarom twijfelt hij nu over de aankoop?

Voordat je hemel en aarde gaat bewegen om de allerbeste LCD tv van dit moment te vinden (naar mijn bescheiden mening de Sony W4000 serie) die zeer waarschijnlijk toch niet binnen budget valt, zou ik eerst eens achterhalen wat er mis is met de Grundig. Zoals hierboven reeds wordt aangegeven is het verschil tussen FullHD en HDready afhankelijk van de grootte van het scherm en de kijkafstand. Ga er maar vanuit dat bij een normale thuissituatie HDready voldoende moet zijn.