Tv-kaart die luie of dooie pixel uitstuurt via S-video...

Pagina: 1
Acties:

• INTERPOL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01-2024
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk maar je weet maar nooit. Ik stuur een beamer Epson TW10H aan via een NVDIA 7900 aangesloten via S-Video. Nu merk ik op dat er precies 1 pixel dood of lui wordt meegestuurd via dit signaal. Op m'n scherm merk ik namelijk 1 heldere blauwe pixel op die constant op het scherm blijft. Is het mogelijk dat m'n beelschermkaart dit doet ?

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Heb je een andere kabel die je kan testen? Of een andere pc. Dat de kaart dit doet lijtk me sterk namelik

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is zeer zeer onwaarschijnlijk dat dit gebeurd, het zou kunnen komen door artefacts, maar die beperken zich eigenlijk niet tot 1 pixel.
Het beste kun je er eens een andere monitor aanhangen dan weet je het zeker, al zou ik die moeite niet nemen, omdat je er vanuit kunt gaan dat het niet in de videokaart ligt.

• INTERPOL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik vermoed Terw_Dan dat je het bij het rechte eind hebt. Ik merk namelijk op dat bij het 'klonen' van m'n scherm naar de beamer, ik veel stipjes op m'n monitor krijg. Deze worden echter niet zichtbaar geprojecteerd, op die ene pixel na. Kan ik dit oplossen door andere drivers te installeren ?