Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DVD op pc rippen naar ISO

Pagina: 1
Acties:

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Hallo, ik heb een complete DVD (audio_ts en video_ts) op m'n pc staan, deze wil ik rippen naar een ISO, hoe kan ik dat het beste doen? Welke (freeware) programma's zijn daar voor beschikbaar?

Dus ik heb die twee mappen op m'n pc staan en die wil ik eigenlijk als complete DVD ISO rip krijgen, hoe kan ik dat doen?

Groeten, Thomas

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

kan je ze niet beter op een dvd branden? dan heb je geen last er van dat hij als .iso moet.

Wat heb je verder al aan progsels gevonden via google?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
GWTommy schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:37:
Hallo, ik heb een complete DVD (audio_ts en video_ts) op m'n pc staan, deze wil ik rippen naar een ISO, hoe kan ik dat het beste doen? Welke (freeware) programma's zijn daar voor beschikbaar?

Dus ik heb die twee mappen op m'n pc staan en die wil ik eigenlijk als complete DVD ISO rip krijgen, hoe kan ik dat doen?

Groeten, Thomas
Wel is van Nero gehoord ?

Kies Nero Burning Rom*
Kies DVD*
Kies DVD Video*
Kies New*
Selecteeer de te branden bestanden ( eventueel in de juiste map: audio_ts & video_ts )
Selecteer bij hardware / recorder: Image recorder*

Dit werkt net als Save As

Bij het branden kan je selecteren of je hem opslaat als .ISO, of de default waar Nero op staat ingesteld, .NRG

*Dit is de Engelse versie.

Overigens ben ik benieuwd wat je zelf zoal hebt/had geprobeerd, een simpele zoektocht op Google levert op:
how to make iso from dvd
iso bestand maken van dvd

[ Voor 24% gewijzigd door Yippie op 07-08-2008 22:48 . Reden: typo ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Het eenvoudigste gaat dit volgens mij met ImgBurn, dan kun je een paar honderd MB diskspace besparen t.o.v. bijvoorbeeld Nero, en het is bovendien gratis.
Kies voor Build mode, en selecteer filesystem UDF 1.02

[ Voor 27% gewijzigd door Henk007 op 07-08-2008 22:45 ]

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11 13:11

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Simpelweg een iso maken (om bijv. te mounten) kan met IMGBurn in Build Mode.
Je kan ook gewoon video_ts.ifo openen in media player classic indien je de film wilt kijken met menu's enzo.

Systeem specs

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Dankje, dat van Nero wist ik niet, het is nu bezig!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:42
Mag ik vragen waarom je dat zou willen?
Het eerste wat ik doe als ik een .iso heb is juist het tegenovergestelde :P
De .iso mounten, en de VIDEO_TS map kopieeren naar de map waar de iso staat.
Hierna verwijder ik de .iso file.

Het openen van een dvd gaat veel makkelijker/sneller want je hoeft niet meer te mounten én het branden hiervan werkt eveneens net zo makkelijk....

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Een iso kun je gewoon afspelen met vlc player, op file gaan staan, rechtertoets openen met vlc, en film kijken. Dit is pas snel.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:28

Pierre

Van nature lui!

Ik gebruik DVD Shrink werkt ook prima voor mij

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer eens Image Tool classic link

Helemaal onderaan de pagina.
Pagina: 1