Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IE7] Verbinding maken in tabblad bij iedere site

Pagina: 1
Acties:

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-10 14:23
Ik heb telfort 20mbit internet met achter de modem een linksys wifi router is AP mode (dus dhcp uit en utp in netwerk poort).

Wanneer ik op clients werk, zie ik in het tabblad van internet explorer bij iedere site die ik open eerst een a twee seconden "Verbinding maken" verschijnen.

De clients waar het om gaat zijn:

Vista laptop over wifi
Xp laptop over wifi
Xp pc over 100mbit lan.

Met mijn vorige internet (kabel upc) had ik dit probleem niet. Alle sites werden vrijwel direct getoont.
Ik heb al met dns servers in de modem gespeelt, maar tot nu toe geen verbetering.

Heeft iemand ideeen?

Ps. Ping naar sites is over wifi en lan ongeveer 40 a 45 ms.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:30

JohnD

Bernd

en dit probleem heb je niet met een andere browser?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Internet Explorer doet dit ook als je CTRL+T doet, hij "verbindt" dan naar een pagina op de harde schijf, en doet daar inderaad ook vaak meerdere seconden over. Ik vind het nogal een vreemd gebeuren :S

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-10 14:23
en is hier niets voor in te stellen in IE?
Ik heb het idee dat hij nog sneller zijn pagina van internet kan halen dan die 1 a 2 sec die hij er telkens over doet om hem van de hdd te halen.

[edit]

Ik heb nu de cache size van IE op minimaal gezet (8mb), en nu wordt iedere site wel direct geopent.
Dit is echt veel beter internetten. Misschien hebben andere er ook wat aan.

[ Voor 33% gewijzigd door NitSuA op 10-08-2008 13:49 ]

Verwijderd

Kijk eens bij de internet connection settings en haal eventueel het vinkje weg bij "Automatically detect settings".

Bij laptops kan dit ook in de power scheme zitten, ga hier voor in je device manager en kijk in de eigenschappen van de netwerk addapter. Hier zal de instelling "Dit apparaat automatisch uitschakelen om energie te sparen" ingeschakkeld zijn.
:)