Toon posts:

Linksys BEFW11S4 wireless beveiligen maar geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Linksys BEFW11S4 router welke ik wil beveiligen. Echter wanneer ik met de laptop verbinding wil maken met dit draadloze netwerk dan wordt de volgende melding getoond: 'Windows is unable to connect to the wireless network. The network may not longer be in range. Please refresh the list of available networks, and try it to connect again.'. Het netwerk bestaat en werkt nog wel degelijk want zonder beveiliging werkt alles wel.

Ik heb het volgende gedaan op de router:

Tabblad setup
1. Een alternatief SSID opgegeven.
2. SSID Broadcast op enabled gezet.
3. Een alternatief Channel gekozen
4. WEP op enabled gezet.
5. Een WEP key aangemaakt

Tabblad wireless
6. Authentication Type op Shared gezet

Wanneer ik met de laptop verbinding krijg ik de bovengenoemde melding en wordt de sleutel niets eens gevraagd.

Ben ik iets vergeten in de configuratie?

edit:

Tweede probleem met firmware upgrade voor deze router

Ik heb nog nooit een firmware upgrade uitgevoerd voor mijn router en dat wil ik nu wel doen want vanaf versie 1.50 biedt WPA ondersteuning. Op dit moment werkt de router met firmware versie 1.45.3. Wanneer ik naar de help sectie ga en ik kies voor de de functie upgrade firmware dan kies ik het .bin bestand. Een statusbalk begint vol te lopen en uiteindelijk wordt ik naar de pagina http://192.168.1.1/upgrade.cgi doorverwezen welke een Internet Explorer cannot display the webpage melding laat zien.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 09:33 . Reden: nog een probleem met router gevonden, startpost uitgebreid ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als het wel werkt als je de beveiliging weghaalt, dan gaat het mis met je WEP-key. Die moet soms hexadecimaal zijn. Aangezien WEP zo gekraakt is, kan je beter WPA of nog beter WPA2 gebruiken, en dat is vaak ook nog makkelijker qua key.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik las het verhaal WEP vs WPA/WPA2 ook later nog op de avond. Echter, ik heb nog een probleem met upgraden van de firmware van mijn router waardoor WPA nog niet wordt ondersteund. Daar wil ik daarna nog induiken. Maar wat bedoel je met 'dan gaat het mis met je WEP-key?'. Ik heb een passphrase opgegeven waardoor ik een 128 Bit WEP-key heb verkregen en die heb ik opgeslagen. Op deze manier kan er toch niets fout zijn aan deWEP-key? Wanneer ik een verbinding probeer te maken met een beveiligd netwerk in de omgeving dan wordt er wel direct om een WEP-key of WPA-key gevraagd. Ook heb ik hetzelfde gedaan maar dan door een 64 Bit WEP-key te maken maar dit biedt ook geen uitkomst.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een router gerelateerd probleem waar ik geen oplossing voor kan vinden. Ik heb nog nooit een firmware upgrade uitgevoerd voor mijn router en dat wil ik nu wel doen want vanaf versie 1.50 biedt WPA ondersteuning. Op dit moment werkt de router met firmware versie 1.45.3. Wanneer ik naar de help sectie ga en ik kies voor de de functie upgrade firmware dan kies ik het .bin bestand. Een statusbalk begint vol te lopen en uiteindelijk wordt ik naar de pagina http://192.168.1.1/upgrade.cgi doorverwezen welke een Internet Explorer cannot display the webpage melding laat zien.

Ik heb zelf al een harde reset uitgevoerd van de modem voordat ik de firmware ben gaan upgraden. Ook heb ik het met Firefox geprobeerd maar dat bleek ook niet te werken.

@ moderator: Kan de topictiel worden aangepast omdat ik nu 2 router gerelateerde problemen heb?