Ik heb een Linksys BEFW11S4 router welke ik wil beveiligen. Echter wanneer ik met de laptop verbinding wil maken met dit draadloze netwerk dan wordt de volgende melding getoond: 'Windows is unable to connect to the wireless network. The network may not longer be in range. Please refresh the list of available networks, and try it to connect again.'. Het netwerk bestaat en werkt nog wel degelijk want zonder beveiliging werkt alles wel.
Ik heb het volgende gedaan op de router:
Tabblad setup
1. Een alternatief SSID opgegeven.
2. SSID Broadcast op enabled gezet.
3. Een alternatief Channel gekozen
4. WEP op enabled gezet.
5. Een WEP key aangemaakt
Tabblad wireless
6. Authentication Type op Shared gezet
Wanneer ik met de laptop verbinding krijg ik de bovengenoemde melding en wordt de sleutel niets eens gevraagd.
Ben ik iets vergeten in de configuratie?
edit:
Tweede probleem met firmware upgrade voor deze router
Ik heb nog nooit een firmware upgrade uitgevoerd voor mijn router en dat wil ik nu wel doen want vanaf versie 1.50 biedt WPA ondersteuning. Op dit moment werkt de router met firmware versie 1.45.3. Wanneer ik naar de help sectie ga en ik kies voor de de functie upgrade firmware dan kies ik het .bin bestand. Een statusbalk begint vol te lopen en uiteindelijk wordt ik naar de pagina http://192.168.1.1/upgrade.cgi doorverwezen welke een Internet Explorer cannot display the webpage melding laat zien.
Ik heb het volgende gedaan op de router:
Tabblad setup
1. Een alternatief SSID opgegeven.
2. SSID Broadcast op enabled gezet.
3. Een alternatief Channel gekozen
4. WEP op enabled gezet.
5. Een WEP key aangemaakt
Tabblad wireless
6. Authentication Type op Shared gezet
Wanneer ik met de laptop verbinding krijg ik de bovengenoemde melding en wordt de sleutel niets eens gevraagd.
Ben ik iets vergeten in de configuratie?
edit:
Tweede probleem met firmware upgrade voor deze router
Ik heb nog nooit een firmware upgrade uitgevoerd voor mijn router en dat wil ik nu wel doen want vanaf versie 1.50 biedt WPA ondersteuning. Op dit moment werkt de router met firmware versie 1.45.3. Wanneer ik naar de help sectie ga en ik kies voor de de functie upgrade firmware dan kies ik het .bin bestand. Een statusbalk begint vol te lopen en uiteindelijk wordt ik naar de pagina http://192.168.1.1/upgrade.cgi doorverwezen welke een Internet Explorer cannot display the webpage melding laat zien.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 09:33 . Reden: nog een probleem met router gevonden, startpost uitgebreid ]