Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Activeren bluetooth Thinkpad X60

Pagina: 1
Acties:

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:02

erikver

Ik zeg...

Topicstarter
Hallo,

ik heb sinds vandaag een Thinkpad X60 met ingebouwde bluetooth. Ik krijg de bluetooth alleen niet aan de praat. Onder Device Manager vind ie niks terwijl er toch zeker bluetooth in de laptop zit. Ook in de BIOS staat het ingeschakeld.

Hiervoor had ik een Thinkpad X31, en daar heb ik het ook een keer gehad. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat toen ook alweer opgelost heb. Ik heb alle drivers gedownload en geinstalleerd maar het werkt niet. De laptop heeft wel een knopje om alle draadloze verbindingen in- en uit te schakelen maar deze staat gewoon op aan.

Ik heb de laptop vanmiddag bekeken en toen werkte bluetooth wel. Er stond alleen een Nederlandstalige Windows op, terwijl ik liever Engels heb.

Edit:

Ik heb Windows XP Pro opnieuw geinstalleerd en nu herkent hij wel een Bluetooth bus enumerator. Maar nog steeds werkt het niet.

Iemand die weet wat het zou kunnen zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door erikver op 08-08-2008 01:07 ]

Life's not a Krentenbol

Verwijderd

Je hebt niet toevallig Bluetooth uitgeschakeld? Met bijv. Fn + F2 schakel je bij Dell alle wireless apparaten uit, die Thinkpad zal ook wel zoiets hebben.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je de Lenovo software installeert, kun je met Fn+F5 je wireless devices in- en uitschakelen. Tenminste, op mijn T61 (en ook op R60's) is dat zo.

• erikver

erikver

Ik zeg...

Topicstarter
Als ik Fn + F5 gebruik staat daar geen bluetooth device bij. Het laatste wat zou kunnen is volgens mij dat de bluetooth defect is. Ik heb de replacement manual al gevonden dus eens kijken of ik daar iets mee kan.

Life's not a Krentenbol

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:23

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:29:
Je hebt niet toevallig Bluetooth uitgeschakeld? Met bijv. Fn + F2 schakel je bij Dell alle wireless apparaten uit, die Thinkpad zal ook wel zoiets hebben.
De oudere modellen wel ja, tegenwoordig gaat het via een fysieke schakelaar (verplicht op sommige vluchten als je je laptop ook in het vliegtuig wilt gebruiken).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• erikver

erikver

Ik zeg...

Topicstarter
Heren en dames, mijn excuses.

Ik heb de laptop opengeschroefd en ben tot de conclusie gekomen dat er geen bluetooth in zit. :D
Ik heb dus iets gezien wat er helemaal niet was. Helaas is het niet mogelijk om er alsnog een bluetooth module in te zetten.

Toch bedankt voor het reageren op mijn probleem.

Life's not a Krentenbol

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

erikver schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:31:
Helaas is het niet mogelijk om er alsnog een bluetooth module in te zetten.
Weet je dat zeker ? Bij Dell's is het een soort van klein printje dat je gewoon op de interne connector prikt (onder het keyboard).

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:48

SA007

Moderator Tweaking
Bij mijn thinkpad moest ik de modem vervangen door een modem met bluetooth functie, maar was ook zo gedaan.

• erikver

erikver

Ik zeg...

Topicstarter
Om een bluetooth module in deze laptop te zetten moet er een connector zitten in de behuizing van het LCD scherm. Ik heb het opengemaakt met behulp van de hardware manual maar deze zit er niet.

Bij mijn oude laptop, Thinkpad X31, was het inderdaad mogelijk om een bluetooth/modem kaart in te bouwen maar bij deze dus niet.

Life's not a Krentenbol

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Jammer.. je hebt tegenwoordig wel van die mini usb dingetjes van nog geen 10€.. eigenlijk zijn ze net te lang om helemaal de usb connector af te sluiten, maar opzich zijn ze wel netjes.

Pagina: 1