Welkom,
Ik ben nog niet zo lang bezig met Python, dus het kan dit ik dit totaal verkeerd aanpak, dus meldt dat dan graag even
Het Probleem
Ik ben een Python programma aan het maken dat audio streams moet kunnen afspelen. Ik neem hier eerst als voorbeeld 3FM. Nu is het zo dat wanneer ik op luister druk er gewoon "niks gebeurt". Geen foutmelding/terminaloutput, geen geluid, gewoon helemaal niks. Kan iemand mij vertellen wat er fout is aan mijn code een een klein hintje geven hoe het dan wel moet?
Ik ben nog niet zo lang bezig met Python, dus het kan dit ik dit totaal verkeerd aanpak, dus meldt dat dan graag even
Het Probleem
Ik ben een Python programma aan het maken dat audio streams moet kunnen afspelen. Ik neem hier eerst als voorbeeld 3FM. Nu is het zo dat wanneer ik op luister druk er gewoon "niks gebeurt". Geen foutmelding/terminaloutput, geen geluid, gewoon helemaal niks. Kan iemand mij vertellen wat er fout is aan mijn code een een klein hintje geven hoe het dan wel moet?
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
| #!/usr/bin/env python import re import gobject import pygtk pygtk.require('2.0') import gtk import gnomevfs import urllib import distutils import pygst url="http://www.omroep.nl/radio3/live64.asx" class Listen: def callback(self, widget, data): print "Je luistert naar %s" % data def delete_event(self, widget, event, data=None): gtk.main_quit() return False def play(widget, data): radiofile=urllib.urlretrieve(url) def __init__(self): self.window = gtk.Window(gtk.WINDOW_TOPLEVEL) self.window.set_title("Radio luisteren") self.window.connect("destroy", lambda w: gtk.main_quit()) vbox = gtk.VBox(False, 5) hbox = gtk.HBox(False, 5) self.window.add(hbox) hbox.pack_start(vbox, False, False, 0) self.window.set_border_width(5) frame = gtk.Frame("Gebruiksaanwijzing") label = gtk.Label("Luister nu naar 3FM door op luisteren te drukken!") frame.add(label) vbox.pack_start(frame, False, False, 0) frame = gtk.Frame("Luisteren") button = gtk.Button("Luisteren") frame.add(button) vbox.pack_start(frame, False, False, 0) button.connect("clicked", self.callback, "3FM") button.connect("clicked", self.play) self.window.show_all () def main(): gtk.main() if __name__ == "__main__": radio = Listen() main() |