AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Neem sowieso Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Verder, staat dat OCZ spul op de QVL van dat moederbord? Ik ben bezig geweest met een P5Q3 Deluxe icm OCZ geheugen, dat kostte me erg veel moeite om aan de praat te krijgen (de P5Q3 is wat dat betreft echt een rotbordje). Na veel ge-emmer eindelijk het voltage omhooggekregen, toen draaide het redelijk.
Verder, staat dat OCZ spul op de QVL van dat moederbord? Ik ben bezig geweest met een P5Q3 Deluxe icm OCZ geheugen, dat kostte me erg veel moeite om aan de praat te krijgen (de P5Q3 is wat dat betreft echt een rotbordje). Na veel ge-emmer eindelijk het voltage omhooggekregen, toen draaide het redelijk.
Volgens mij geef je hier zelf al het antwoord. Goeie kans dat het aan de combi van het moederbord/geheugen/overige hardware ligt...Ik heb werkelijk geen idee wat het kan zijn, de PC heeft verder prima gewerkt zelfde hardeware (behalve mobo en geheugen).
HENG HENG
Ik zal het eens doornemen.Terw_Dan schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 19:22:
Neem sowieso Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Wat betreft het geheugen het staat niet op de QVL list, maar jij zou het eerst aan het geheugen denken qua onstabiliteit?
@ Spacecowboy
klopt ik heb ook het gevoel dat het aan 1 van die 2 dingen licht aangezien het met deze nieuwe hardware begonnen is. Maar misschien heeft iemand hetzelfde (iets vergelijkbaar gehad)
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Ik zou 's beginnen met een Memtestje, maar je komt niet veel verder als je ook niet de overige stappen neemt uit de link van Terw_Dan.
Ja, daar kan het zeker aan liggen. Zeker met een Asus en OCZ geheugen zou ik dat als eerste testen namelijk.rikadoo schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 19:39:
[...]
Ik zal het eens doornemen.
Wat betreft het geheugen het staat niet op de QVL list, maar jij zou het eerst aan het geheugen denken qua onstabiliteit?
Goed, is dit met behulp van Memtest86 te achterhalen? Ik ga dat zowieso draaien. Anders ga ik even kijken of ik het geheugen bij de webshop (empc.nl) kan terug brengen en wel geheugen halen wat zowieso getest is (door QVL) . geheugen is nog geen week oud, en dat is erg zonde.
Pagina: 1