[PS3] 5.1 PC set aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:33
Hallo allemaal.

Heb sinds paar maanden een Creative Inspire 5.1 T6100 aangeschaft voor mijn PC, echter ben ik nu overgestapt naar ps3 gaming en wil het liever daar aan sluiten. Sinds mijn kamer niet groter is dan 3 bij 3 vind ik het een beetje overdreven om een home cinema / stereo set te kopen van 150+ euries.

Nou zit ik met een probleem dat ps3 alleen kan worden aangesloten door optical ofzo iets. ( Heb geen zin om mijn boxen aan te sluiten op TV wegens verlies van kwaliteit ) . Bestaat er een converter/switcher of hoe je het wilt noemen van 3.5mm ( groen/zwart/oranje-geel) naar Optical?

Of zijn er goedkopere oplossingen? Waar het mij eigenlijk omgaat dat ik Bass heb. Hoe en wat boeit me niet echt, zolang het maar geen dure oplossing is. Heb ook wat gezocht, maar ben niet echt iets wijzer van geworden :/

Alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Google op 'logitech game console adapter', niet los verkrijgbaar in nederland (alleen met supported sound-sets) maar ik zag wel wat van die adapters op ebay & amazon.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:55

FeaR

In GoT we trust

De PS3 kan niet alleen aangesloten worden via optical betreffende het geluid.
De PS3 kan via optical, HDMI en tulp aangesloten worden...

Je hebt een set die alleen analoog geluid accepteert en geen digitaal.
HDMI en optisch zijn digitale geluiden en zijn dus niet zomaar aan te sluiten.
(HDMI slaan we sowieso over, want dat wordt anders flink rot met beeld splitsen)

Er zijn bepaalde adapters die het digitale signaal wat door de optische kabel gaat kan converten en splitsen zodat je een analoge geluidset aan kan sluiten.
Een voorbeeld hiervan is de Console Adapter van Logitech waar RyanW het over had.

Een andere manier is om de kabel te pakken die standaard bij de PS3 zit (dus die met de rode, witte en gele tulp stekker). De rode en witte moet je dan via een verloopje (a €1,-) aansluiten op de orangje/gele kabel van je Creative set. Probleem is dan dat je dan alleen bass hebt en geluid uit je center speaker. Of je sluit het aan op de groene stekker, maar dan heb je alleen geluid uit de front speakers. En zwart is voor de achterste speakers.

Je kan de witte en rode kabel blijven splitten totdat je voor elk van de connectoren van je Creative set een aansluiting hebt. Maar dat gaat niet mooi worden qua geluid. Analoge signalen worden er namelijk niet beter op als je deze vaak splitst.

Houd er wel rekening mee dat je met deze Creative set nooit DTS of Dolby Digital 5.1 kan krijgen. Want dit zijn digitale signalen en jouw set is analoog.

Om eerlijk te zijn zou ik eerder voor een nieuwe set gaan. Een Z-5500 van Logitech of een andere set met optische ingang. Want een converter kost ook wat centen en het is zonde om een mooi digitaal signaal te vervormen naar analoog.

Maar het is jouw geld....

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:33
Ohh, ik knoei liever niet met al die kabels :9

Ik zal eens even verder zoeken voor "niet zo dure" surround set.