Toon posts:

internetverbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

wij hebben al heel lang last van wegvallende verbinding en dat komt doordat onze KPN lijn in de kelder binnenkomt, maar de router staat op mijn kamer op de bovenste etage.

ik heb tele2 al honderden keren gebeld maar zij blijven zeggen je moet je router beneden neerzetten.
maar dat kan gewoon niet er zijn al een paar bedrijven hier langs geweest maar zij snapten er ook niets van.
ik heb sinds kort een ps3 :9 maar als ik lekker een potje cod4 aan het spelen is het de constant connection interruppted daar begin ik compleet gestoord van te worden.
wat ook heel vervelend is,
we hebben internet+bellen dus als je aan het bellen bent valt hij ook om de haverklap uit.

ik hoop dat een van jullie een goeie oplossing heeft.
ik kan eventueel een paar foto's maken.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03:27
Een ADSL signaal heeft een bepaalde frequentie.
Dit signaal zal de provider redelijker wijze kunnen garanderen, hiervoor moet echter de modemrouter op een zo kort mogelijke afstand vanaf het IS/RA punt worden aangesloten.
KPN zal zelf altijd een maximum afstand zeggen van 2 meter of ongeveer 4 meter als er nog een splitter tussen zit.
Als je dit dus zo aansluit, dan kan je daarvandaan een netwerkkabel leggen, tot een router die bij jou op de kamer zit.
En als dit niet lukt, dan zal je verbinding blijven wegvallen.

Ik kom dit soort problemen dagelijks tegen.
Wegvallende verbindingen, snelheidsproblemen, helemaal geen verbinding, dit zijn de meest voorkomende problemen bij een ADSL verbinding met hogere snelheid en te lange bekabeling in het pand.

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11 19:29
Wat RollieBollie zegt,

die modem naar de kelder verhuisen.
Heb je op je kamer meerder netwerkkabels die naar verschillende pc gaan dan daar gewoon een switch neerzetten.

Verwijderd

jonathan geeft net aan dat het niet mogelijk is om de router in de kelder te plaatsen, waarschijnlijk omdat er geen electriciteit voorhanden is.
Vraag aan Jonathan: Gaat er vanaf het israpunt een dikke ronde telefoonkabel naar je modem toe?
mocht je een lange platte kabel hebben, word het verhaal anders;) ik zelf heb thuis een dikke ronde telefoonkabel van het isra punt naar het modem, die lengte bedraagt wel iets van 12 meter, als het niet meer is! en die is ook gewoon goed

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 15:50

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Idd, als verplaatsen van het modem geen optie is om wat voor reden dan ook (alhoewel kelder en bovenin het huis zo'n grote afstand is... een verdieping terug zou al kunnen schelen want 2 verdiepingen hebben we het al snel over ruim 10+ meters) is het aan te raden om naar CAT5 kabel over te stappen om het signaal beter te behouden.

Als het onwillendheid is om de moeite te nemen het modem te verplaatsen is het een grote jammerdebammer en kunnen ze er bij tele2 en/of kpn niks meer aan veranderen want zo'n lange kabel is niet het probleem van de ISP maar van de klant :)

EDIT:
En desnoods het modem naar beneden en er boven nog een router tussen hangen?

[ Voor 7% gewijzigd door MazeMouse op 07-08-2008 20:35 ]

sudo apt-get rekt

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 18:08:
ik heb tele2 al honderden keren gebeld maar zij blijven zeggen je moet je router beneden neerzetten.
En terecht. :)
offtopic:
Je lijkt boos te doen over tele2, maar het is feitelijk echt je eigen probleem, totdat jij anders aan hebt getoond
maar dat kan gewoon niet
Hoewel ik altijd goedgelovig ben, ben ik toch erg benieuwd waarom dat niet kan.

Het is heel simpel: je router zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting (ISRA punt) is altijd het beste.
Desnoods knoop je het allemaal even tijdelijk op, gewoon om te kijken of het dan wel goed werkt.

Indien je toch je modem op de bovenste verdieping houd, trek dan een goede kabel naar je modem, een (evt afgeschermde) CAT5 kabel en gebruik 1 aderpaar om de ADSL lijn aan te sluiten.
Een standaard 4 aderige (niet getwiste) telefoonkabel voldoet NIET voor deze klus en is zeker weten de oorzaak van je problemen.

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 07-08-2008 20:47 ]

Alles kan stuk.

Pagina: 1