Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 20:01
Hoi,

Sinds een paar dagen heb ik een erg vreemd en vervelend vista probleem. Vista start vrolijk op, maar dan bij het login scherm mag ik alleen me muis alle kanten op bewegen. Me toetsenbord doet gewoon helemaal niets! Ook als ik een toets als num lock indruk veranders de status van het lampje (aan) niet (naar uit). Scroll en caps zijn uit, maar gaan gewoon niet aan. Het probleem is nu dat ik een wachtwoord in moet typen om in vista te komen wat dus gewoon niet lukt.

Ik heb dit geprobeert:
- Ander toetsenbord (usb en ps2) allemaal hetzelfde resultaad
- Ik kan wel in de bios komen met diezelfde toetsenborden (toetsenborden zijn dus goed)
- Veilige modus geprobeerd.. zelfde probleem
- In linux (ubuntu) opgestart en daar werkt alles gewoon normaal

Ik kan me eigenlijk niet meer testen bedenken.
Met de bovenstaande testen zijn de toetsenborden uitgesloten.. die zijn dus gewoon niet kapot.
De poorten van de pc zijn ook gewoon goed (tijdens het opstarten en in ubuntu werkt alles gewoon).

Het erge is nog wel dat het in vista eerst ook gewoon werkte en gewoon ineens na een reboot (gewoon pc uitgezet.. niets speciaals) doet ie het niet meer..

Ook heb ik, voor zover ik me kan herinneren, de laatste keer in vista geen updates geinstalleerd dus daar kan het denk ik niet aan liggen.. dat er geen updates langs zijn gekomen wil ook niet zeggen dat er geen updates zijn geinstalleerd..

Heb ik misschien mogelijk ergens een verborgen toets combi ingedrukt waardoor vista geen input meer accepteerd? ik zou geen idee hebben wat die combi dan zou kunnen zijn mocht dat het geval zijn.

Ik heb geen idee meer wat ik aan dit probleem kan doen.
Hopelijk hebben jullie wel een idee?!?

Voor de reacties; ik ben geen pc n00bje en weet echt wel waar ik mee bezig ben. Simpele oplossingen als "controleer de kabels" hoef je niet te zeggen.

En voor het uiterste geval.. zou dit mogelijk opgelost kunnen worden als vista in 1x door kan starten zonder login? dus me wachtwoord weg halen? en in dat geval.. welke boot cd moet ik daarvoor gebruiken om me wachtwoord weg te halen?

Iedereen alvast bedankt.
Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je kan sowieso links onderaan de via de Ease of Access button tools zoals je On Screen Keyboard gebruiken.
Kom op, beetje moeite doen ;)
En voor het uiterste geval.. zou dit mogelijk opgelost kunnen worden als vista in 1x door kan starten zonder login? dus me wachtwoord weg halen? en in dat geval.. welke boot cd moet ik daarvoor gebruiken om me wachtwoord weg te halen?
Waarom zou je dan nog een CD moeten gaan gebruiken om een password wat je zelf hebt ingesteld eruit te halen?
Dat lijkt me toch niet echt nodig namelijk.... Wat dacht je van [search=autologon vista] of iets dergelijks?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markg85
alt-92 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 17:48:
Je kan sowieso links onderaan de via de Ease of Access button tools zoals je On Screen Keyboard gebruiken.
Kom op, beetje moeite doen ;)

[...]

Waarom zou je dan nog een CD moeten gaan gebruiken om een password wat je zelf hebt ingesteld eruit te halen?
Dat lijkt me toch niet echt nodig namelijk.... Wat dacht je van [search=autologon vista] of iets dergelijks?
oja dat kan ook nog.. :P
maar die autologon wil ik helemaal niet ^_^ alleen om vista effe door te laten starten in de hoop dat ie zelf me keyb. fixed.

edit
en vista is nu al vrolijk langer dan ooit bezig met:
"Bureaublad voorbereiden..."

Wat een kut os toch eigenlijk. >:)

edit 2
Oke ben erin.
Een volledig blauw ala windows me kleur scherm met alleen een on screen toetsenbord.. verder dus helemaal niets. Bevestigd weer effe de laatste regel uit me eerste edit.

edit 3
Oke, wat ik eerst niet wou doen, maar nu toch maar heb geprobeerd is vista systeemherstel via de vista dvd.. nou werkt dus ook niet, vista kan gewoon geen herstelpunten vinden. Vind het nog knap dat vista zechzelf nog weet te herkennen.

Ik ben bang dat er niet veel anders op gaat zitten dan een vista herinstall.

edit 4
En in de veilige modes exact hetzelfde als in edit 3 alleen dan een zwarte achtergrond..
Ik heb geen ideeen meer.. hopelijk een ander wel anders wordt het een herinstall :'(

[ Voor 40% gewijzigd door markg85 op 07-08-2008 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
markg85 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 18:01:
Bevestigd weer effe de laatste regel uit me eerste edit.
Verwacht je nu nog een behulpzaam antwoord? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markg85
alt-92 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 19:50:
[...]

Verwacht je nu nog een behulpzaam antwoord? :)
En waar mag dat op slaan?

Ik weet de oplossing al: herinstall
ben ik nu mee bezig. geen van me mogelijke oplossingen werkt dus dan maar zo.

Btw. het is toch gewoon een rot os? het is mooi, ja! maar dat is het dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
markg85 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:56:
[...]

En waar mag dat op slaan?

Ik weet de oplossing al: herinstall
ben ik nu mee bezig. geen van me mogelijke oplossingen werkt dus dan maar zo.

Btw. het is toch gewoon een rot os? het is mooi, ja! maar dat is het dan ook.
Wow, wat zijn we lekker offtopic aan het flamen...
Vista heeft een hele hoop handige spullen, waarvan ik in XP niet had durven dromen...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Misschien moet je dan toch eens tussen de regels doorlezen en je bedenken dat je met zo'n houding nou niet bepaald uitnodigt tot behulpzame reacties.

Het is niet voor het eerst dat je op een dergelijke manier meent je eigen topics te kunnen laten ontsporen - wat dat betreft wil ik je toch verzoeken opmerkingen als
Voor de reacties; ik ben geen pc n00bje en weet echt wel waar ik mee bezig ben.
en
Wat een kut os toch eigenlijk. >:)
[...]
Bevestigd weer effe de laatste regel uit me eerste edit.
óf anders neer te zetten of gewoon achterwege te laten.

Trollen doe je maar in het Grote sprookjesbos - niet hier.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 07-08-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markg85
Petervanakelyen schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:04:
[...]

Wow, wat zijn we lekker offtopic aan het flamen...
Vista heeft een hele hoop handige spullen, waarvan ik in XP niet had durven dromen...
Spreek ik ook zeker niet tegen!
Als iemand nog een idee heeft hoe dit probleem in de eerste plaats is ontstaan.. zeg maar. ik heb er na de installatie hopelijk geen last meer van ;) Ik heb ovirgens nog nooit een vergelijkbaar probleem als dit gehad.. zelfs niet met Windows ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
markg85 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:11:
Als iemand nog een idee heeft hoe dit probleem in de eerste plaats is ontstaan.. zeg maar.
Dat gaat nu een beetje lastig worden zonder een backup van bijvoorbeeld je eventlogs - daar was wellicht nog wat uit te halen geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markg85
alt-92 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:14:
[...]

Dat gaat nu een beetje lastig worden zonder een backup van bijvoorbeeld je eventlogs - daar was wellicht nog wat uit te halen geweest :)
Hoe kan je iets uit de logs halen als je alleen maar een blauw scherm heb met echt geen opties! Ook niet via het onscreen toetsenbord.

Ik kan me alleen bedenken dat zoiets kan met een bootcd oid die de log files kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
markg85 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:21:
Hoe kan je iets uit de logs halen als je alleen maar een blauw scherm heb met echt geen opties! Ook niet via het onscreen toetsenbord.

Ik kan me alleen bedenken dat zoiets kan met een bootcd oid die de log files kan bekijken.
Klopt :)
Dat is bj een dood (of semi-dood) systeem ook de enige manier om dat te kunnen doen.
Je kan dan wel in de WinRecovery Environment nog proberen of je met eventvwr de eventlog van de gecraste install kan uitlezen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markg85
alt-92 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:34:
[...]

Klopt :)
Dat is bj een dood (of semi-dood) systeem ook de enige manier om dat te kunnen doen.
Je kan dan wel in de WinRecovery Environment nog proberen of je met eventvwr de eventlog van de gecraste install kan uitlezen bijvoorbeeld.
Ja.. had ik kunnen doen ja, maar dan nog had ik mogelijk niet aan een oplossing kunnen komen of was dat alsnog een herinstall.

Ik heb nu weer gewoon grub met Ubuntu en vista en werkt weer zoals het moet.

Ovirgens is ubuntu ook niet echt aardig.. die heeft met updates al 2x me grub verknalt! en me nvidia drivers.

Ander vraagje.. hoe kan ik jou een pm sturen? wil even op een reactie van jou via een pm reageren.
Pagina: 1