Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
[note: Wist niet of deze nou in GSM, Non-Windows of Windows Based moest. Maar non-Windows leek me het meest geschikt]

Ik zoek al een tijdje een nieuwe mobiel. Omdat ik candybars en sliders ondertussen wel heb gehad wil ik eens een clam shell nemen. Natuurlijk wil ik een high end mobiel. Maar ze schijnen er haast niet te zijn, clam shells zijn bijna (altijd) budgetmodellen. Sony Ericsson heeft een high-end clamshell, maar die is toegespits op muziek (Walkman lijn). Nokia heeft vooral de N91 tot N93 gevallen, wat absoluut niet mijn ding is. Motorola's hebben wel een mooi design, maar nooit een 2de front camera. Of ik zoek verkeerd of ze zijn er gewoon niet. En geen van allen hebben ze Wi-Fi.

Toen besloot ik maar om dit topic te maken op tweakers.net. Zijn er mensen die mijn kan helpen?

Must-have's
-Moet een Clamshell zijn
-2MP camera of hoger
-Een 2de camera aan de binnenkant voor videotelefoneren

Geen must-have, maar wil ze wel graag
-Wi-Fi (heb het maar niet bij must-have's gezet want ik kan ze niet eens vinden)
-2de scherm op de voorkant
-Speakers
-Mogelijkheid tot gebruik als mp3 speler (is wel standaard ondertussen dacht ik)

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 17:07:

Must-have's
-Moet een Clamshell zijn
-2MP camera of hoger
-Een 2de camera aan de voorkant voor videotelefoneren

Geen must-have, maar wil ze wel graag
-Wi-Fi (heb het maar niet bij must-have's gezet want ik kan ze niet eens vinden)
-2de scherm op de voorkant
-Speakers
-Mogelijkheid tot gebruik als mp3 speler (is wel standaard ondertussen dacht ik)

Alvast bedankt :)
Hoe wil je op de voorkant een tweede camera hebben? Open doen om de contact/het nummer te zoeken, dicht doen om te bellen? (en onverhoopt het gesprek ophangen?) Lijkt me niet praktisch, zie je je al tegen een gesloten clambshell babbelen? Wat je zoekt is een tweede camera binnen de clambshell.

Tja, in het algemeen: er is een reden dat die dingen aan het uitsterven zijn natuurlijk. Behalve voor gewone budget telefoons en behalve in de US zijn ze niet echt populair meer. Het is gewoon geen handig formaat om een feature phone van te maken.

Je geeft zelf al aan de de weinige opties in deze markt niets voor jou zijn. Dan houdt het op natuurlijk. Clambshells zullen trouwens ALTIJD na verloop van tijd 'losjes' worden rond het scharnier. Vind ik altijd zonde, want ik gebruik een gsm erg lang. Zelfs schuivers ben ik niet 100% voor te vinden. Geef mij maar candy bar, daar kan tenminste niet (mechanisch) aan kapot. Weer een zorg minder.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 17:13:
[...]

Hoe wil je op de voorkant een tweede camera hebben? Open doen om de contact/het nummer te zoeken, dicht doen om te bellen? (en onverhoopt het gesprek ophangen?) Lijkt me niet praktisch, zie je je al tegen een gesloten clambshell babbelen? Wat je zoekt is een tweede camera binnen de clambshell.

Tja, in het algemeen: er is een reden dat die dingen aan het uitsterven zijn natuurlijk. Behalve voor gewone budget telefoons en behalve in de US zijn ze niet echt populair meer. Het is gewoon geen handig formaat om een feature phone van te maken.

Je geeft zelf al aan de de weinige opties in deze markt niets voor jou zijn. Dan houdt het op natuurlijk. Clambshells zullen trouwens ALTIJD na verloop van tijd 'losjes' worden rond het scharnier. Vind ik altijd zonde, want ik gebruik een gsm erg lang. Zelfs schuivers ben ik niet 100% voor te vinden. Geef mij maar candy bar, daar kan tenminste niet (mechanisch) aan kapot. Weer een zorg minder.
Even binnenkant neergezet, exuses voor de onduidelijkheid.

Maar ik geloof het wel als je zegt dat ze uitsterven. Motorola is nog de enige met leuke clamshells (Pebl, Krazr, Rzr). Krazr en Razr zijn niet mijn smaak, maar de Pebl U9 wel. Alleen die heeft geen camera aan de binnenkant. En niet te beginnen over Wi-Fi.

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01 02:08
HTC heeft ooit een windows mobile clamshell gehad...ik ben de naam even kwijt, maar daar kan je op zoeken..

Verwijderd

Topicstarter
schaap2005 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:12:
HTC heeft ooit een windows mobile clamshell gehad...ik ben de naam even kwijt, maar daar kan je op zoeken..
QTEK 8500 ja, maar die heeft helaas geen camera aan de binnenkant. En heeft ook helaas geen Wi-Fi. Het mist beiden dus. 1tje kan nog wel, maar beiden opties missen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 20:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er ander swivel telefoons die aan mijn eisen voldoen?

De w900 heeft een 2e camera, maar de w900 zelf is al weer vrij verouderd en vrij groot en log. Nokia heeft er 1, maar die is voor vrouwen. Samsung heeft die compacte mobiel die allang niet aan mijn eisen voldoet.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 21:06 ]

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-11 20:49
Sony Ericsson W980
http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_w980-2249.php

moet nog uitkomen , maar het is in ieder geval een high end SE walkman phone met vga camera aan de binnenkant en een lcd scherm aan de buitenkant.

Verwijderd

Topicstarter
kenny89 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 00:16:
Sony Ericsson W980
http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_w980-2249.php

moet nog uitkomen , maar het is in ieder geval een high end SE walkman phone met vga camera aan de binnenkant en een lcd scherm aan de buitenkant.
Sony Ericsson heeft een high-end clamshell, maar die is toegespits op muziek (Walkman lijn).
Tevens heeft deze geen Wi-Fi en geen camera aan de binnenkant. En hij is vrij duur door zijn interne 8GB geheugen, maar ik heb er niks aan.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:04
wordt er tegenwoordig al ge-video-beld?

waarschijnlijk niet wat je bedoeld, maar deze heeft wel de juiste specs ;)
http://www.nokia.nl/A4823138

Strava

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
De N93i voldoet perfect. High End Clamshell met 16 mil kleurenscherm. 3.2 mpix camera, wifi, 2e display, mediaplayer, 2e camera

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-10 14:55
Deze hier voldoet aan al je eisen :
http://www.forum.nokia.com/devices/6290

www.SmartphoneHelp.be

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-11 18:54

superblaag

Mooi spul hoor!

N93!
Doet hier al 2 jaar dienst als vaste mobiel.
Eerste mobiel die dat zonder problemen vol heeft gehouden!

Persoonlijk vind ik de N93 mooier als de N93i, maar das ieder zn smaak natuurlijk.
Misschien is hij niet eens meer te krijgen met een abbo.

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Verwijderd

wat dacht je van een toshiba portege g910

Het Toshiba Portégé G910/G920 topic

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:04

-ET-

Phone Home

Die Toshiba is nu niet echt wat je onder de definitie van een clamshell schaart eigenlijk

Verwijderd

Topicstarter
Prulleman schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 08:41:
wordt er tegenwoordig al ge-video-beld?

waarschijnlijk niet wat je bedoeld, maar deze heeft wel de juiste specs ;)
http://www.nokia.nl/A4823138
Helaas geen clamshell of swivel.
Ransom_nl schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:15:
De N93i voldoet perfect. High End Clamshell met 16 mil kleurenscherm. 3.2 mpix camera, wifi, 2e display, mediaplayer, 2e camera
De N91 t/m N93 had bij al overgelsagen omdat het draai design mij niks bevalt. Maar mij voldoet wel al aan mijn eisen :o. Ik zal et nog een poging geven, bedankt!
Wow, interessant! Heb deze nog niet gespot op nokia.nl Zeker nog niet op de markt in NL. Het design is helaas wat minder.
superblaag schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:27:
N93!
Doet hier al 2 jaar dienst als vaste mobiel.
Eerste mobiel die dat zonder problemen vol heeft gehouden!

Persoonlijk vind ik de N93 mooier als de N93i, maar das ieder zn smaak natuurlijk.
Misschien is hij niet eens meer te krijgen met een abbo.
Deze mening deel ik met je. N93i is echt spuuglelijk. N93 valt mee.
Geen clamshell of swivel.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 21:54 ]

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-11 09:36

Defspace

Administrator

Nog heel even wachten en deze heeft alles voor je...

http://www.newmobile.com/i-mate-Ultimate-9150/

• Eric-B
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-11 11:41
Ik wil eigenlijk hetzelfde, maar in Nederland (west europa) zijn er eigenlijk geen leuke clamshell telefoons. Ik ben twee weken geleden in Japan geweest, daar zijn het echt allemaal clamshell telefoons, je kan bijna nix anders krijgen! Ook echt met meer opties dan hier gemiddeld op een high end telefoon zit. Onder ande NEC is daar een populair merk. Hier dus weer totaal niet.....

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:17

mindcre8r

Tradepedia

ik heb ook een N93

+ Grote toetsen (ik sms veel, en dit is het beste sms toestel ooit met grotere vingers)
+ Snel
+ Goede batterij , Lang online
+ Camera voor filmen, ben dit nog niet beter tegen gekomen (ok qua foto's maken de 5 MP phones betere pics maar qua film no wai), optische zoom werkt super
+ Stalen cover /levensduur
+ Pimp open en dichklappen met 1 hand :P

- toch een beetje lomp toestel komt voornamelijk door de camera
- Muziek afspelen, ingewikkeld nokia verloopstukje naar mini jack.

Bears and Bulls

Verwijderd

Topicstarter
mindcre8r schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:50:
ik heb ook een N93

+ Grote toetsen (ik sms veel, en dit is het beste sms toestel ooit met grotere vingers)
+ Snel
+ Camera voor filmen, ben dit nog niet beter tegen gekomen (ok qua foto's maken de 5 MP phones betere pics maar qua film no wai), optische zoom werkt super

Als die n93i wat kleiner was had ik hem meteen gekocht. Maar het ding is zelfs groter dan de N95.
Keypad alleen al is bijna even groot:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1048/1285893478_fd0dd16563.jpg?v=0

Hier ingeklapt:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1155/1285027867_0f9177d909.jpg?v=0
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1267/1285891392_91550eb145.jpg?v=0/

De design is na een paart keer kijken toch wel heel mooi _/-\o_. Maar het ding is wel reteduur zeg, nog duurder dan een N95 :|. Ik hoop nog steeds op een opvolger die wat kleiner is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 16:44 ]

• superblaag

superblaag

Mooi spul hoor!

mindcre8r schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:50:
ik heb ook een N93

+ Snel

All true!!
N93 is ook mijn all time favo's van sms toestellen!
Heb sinds zaterdag ook de N95 maar dat voelt wel gammel aan als je dat staal gewend ben :P
Helaas doet mn 93 een beetje vreemd door om de +/- minuut uit te gaan!
Maar gelukkig is er een nokia service point in de buurt welke ik woensdag ga bezoeken en nog 1 maand binnen de garantie ga kijken wat ze kunnen doen :)
Wil de 93 erg graag erbij houden!
De films zijn zeker beter dan van de 95!

Ik zeg gewoon nemen de N93!
(persoonlijk ben ik ook geen fan van het keypad van de 93i, maar moet je zelf maar eens vergelijken)

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

superblaag schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:33:
[...]

All true!!
N93 is ook mijn all time favo's van sms toestellen!
Heb sinds zaterdag ook de N95 maar dat voelt wel gammel aan als je dat staal gewend ben :P
Helaas doet mn 93 een beetje vreemd door om de +/- minuut uit te gaan!
Maar gelukkig is er een nokia service point in de buurt welke ik woensdag ga bezoeken en nog 1 maand binnen de garantie ga kijken wat ze kunnen doen :)
Wil de 93 erg graag erbij houden!
De films zijn zeker beter dan van de 95!

Ik zeg gewoon nemen de N93!
(persoonlijk ben ik ook geen fan van het keypad van de 93i, maar moet je zelf maar eens vergelijken)
bekende kwaal, opgelost door aan de bovenkant een papiertje tussen de batterij en het frame (dus niet dussen de batt en het klepje) te doen.. nooit meer uitvallers :)

Bears and Bulls

• superblaag

superblaag

Mooi spul hoor!

mindcre8r schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:47:
[...]

bekende kwaal, opgelost door aan de bovenkant een papiertje tussen de batterij en het frame (dus niet dussen de batt en het klepje) te doen.. nooit meer uitvallers :)
Je bedoelt dus er voor zorgen dat de batt. beter contact maakt met de telefoon?
Heb er een stukje papier tussen gedaan dus wel zullen eens zien :)
Thanks in advance!

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie er geen last van dat ie zo groot is?

Ken hem namelijk nergens nog zien in de winkels, jammer.

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-10 14:55
Exclusief voor T-Mobile is er nu ook de Nokia 6650. Een S60 clamshell. Ziet er leuk uit. Naar het schijnt kan je via Ebay SIM-lockvrije versies kopen.
http://www.allaboutsymbian.com/reviews/item/Nokia_6650.php

www.SmartphoneHelp.be

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

superblaag schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:04:
[...]

Je bedoelt dus er voor zorgen dat de batt. beter contact maakt met de telefoon?
Heb er een stukje papier tussen gedaan dus wel zullen eens zien :)
Thanks in advance!
idd dat bedoel ik, en any luck? ik moet wel zeggen dat mijn batt nu geen milimeter meer beweegt :) dus goed volproppen!

Bears and Bulls

• Upquark
  • Laatst online: 15-10 08:28
Ik denk dat dit is wat je zoekt:

http://www.nseries.com/products/n76/#l=products,n76

Verwijderd

Topicstarter
Dat ding is giga-groot. En het design staat me niet zo aan. Ik kende hem al, maar toch bedankt!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:02

Sherlock

No Shit

De Qtek 9000! ;)

[edit]
Damn, zie net dat de camera ok maar 1,3 is.

[ Voor 30% gewijzigd door Sherlock op 12-08-2008 15:59 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• superblaag

superblaag

Mooi spul hoor!

mindcre8r schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:50:
[...]

idd dat bedoel ik, en any luck? ik moet wel zeggen dat mijn batt nu geen milimeter meer beweegt :) dus goed volproppen!
Im one happy camper!!
Thanks voor de tip! _/-\o_
Nu is het helemaal weer een goede telefoon!
Was echt bang dak hm kwijt was of niet te maken zou zijn...
Verder ook niet aan de batt. gedacht :$
Speling zat er altijd wel in maar het was uitvallen was echt pas sinds vorige week vandaar dat ik het zo vreemd vond.
Maar nu heb ik gelukkig weer een goede mobiel met alle opties voor mn werk!

*O*

Pagina: 1