hoe dos op een lcd scherm krijgen ?

Pagina: 1
Acties:

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb een mini pc welke DVI uit heeft.
Die zit met een DVI > HDMI aangesloten op mijn LCD tv. (zonder vga aansluiting)
Op de pc draait win xp pro media center edition.

Niets aan de hand,draait prima, alleen je krijgt pas beeld op moment dat een aantal drivers ge-installeerd zijn,dan zie je het windows opstart scherm.

Nu gebruik ik als backup programma drive image pro dat onder dos werkt en dient opgestart te worden voordat windows gaat laden.(je maakt een backup van de partitie,dus er mag niets geladen zijn op die partitie)
Ik start drive image pro op via een boot usb drive dat werkt allemaal. (mede namens GOT)
Op mijn gewone pc zie je alles gewoon.

Maar als ik de mini pc gebruik,start de pc gewoon op via de usb drive,drive image pro wordt netjes geladen alleen het lcd scherm blijft zwart omdat die het pas doet als windows in een bepaald stadium is met laden.
Dus iedere keer als ik een backup van die pc wil maken moet ik mijn huidige monitor los halen
naar die mini pc slepen, aansluiten voordat ik kan zien wat ik doe.
Bestaat er een drivertje dat je kan laden (desnoods via de autoexec) dat gewoon beeld op mijn LCD scherm tovert onder DOS zodat ik gewoon kan zien wat ik doe zonder dat gesleep met monitors ?
Ook al is het beeld 3 keer kreupel,dat maakt niet uit,als ik maar iets zie.

Via Google kwam ik op programma's zoals dosbox enz maar die werken eigenlijk precies andersom.
Die maken een dosvenster mogelijk waarin je oudere spellen kan runnen,als XP al geladen is.
Ik heb dus iets nodig dat onder dos geladen mijn lcd scherm activeert zodat ik de vensters van drive image pro kan zien,op de juiste knopjes kan drukken en een backup kan maken.
Een soort grafische driver dus.
Ik ben niet goed met zoekwoorden,dus ik vermoed dat het er wel is maar...

Verwijderd

over welke videochip hebben we het eigenlijk?
heeft je pc een analoge vga-aansluiting? in principe kan je vga vrij eenvoudig omvormen naar RGB-scart, je moet alleen de sync even omvormen.
dat wil dus zeggen: vanaf een videokaart richting een televisie. voor de omgekeerde richting heb je een dure convertor nodig maar dat zoek je niet denk ik

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 17:04 ]

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
De chipset is onboard maar gebaseerd op een Radeon 9800 PRO, sorry het is een barebone dus ik kan verder nergens bij.
Het dingetje staat vast weg gewerkt in een kastje achter glas dus ik kan ook vrij moeilijk stekkers wisselen steeds.

[ Voor 33% gewijzigd door Nick39 op 07-08-2008 18:28 ]

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 16:54:
Ik heb een mini pc welke DVI uit heeft.
Die zit met een DVI > HDMI aangesloten op mijn LCD tv. (zonder vga aansluiting)
Op de pc draait win xp pro media center edition.

Niets aan de hand,draait prima, alleen je krijgt pas beeld op moment dat een aantal drivers ge-installeerd zijn,dan zie je het windows opstart scherm.

Nu gebruik ik als backup programma drive image pro dat onder dos werkt en dient opgestart te worden voordat windows gaat laden.(je maakt een backup van de partitie,dus er mag niets geladen zijn op die partitie)
Ik start drive image pro op via een boot usb drive dat werkt allemaal. (mede namens GOT)
Op mijn gewone pc zie je alles gewoon.

Maar als ik de mini pc gebruik,start de pc gewoon op via de usb drive,drive image pro wordt netjes geladen alleen het lcd scherm blijft zwart omdat die het pas doet als windows in een bepaald stadium is met laden.
Dus iedere keer als ik een backup van die pc wil maken moet ik mijn huidige monitor los halen
naar die mini pc slepen, aansluiten voordat ik kan zien wat ik doe.
Bestaat er een drivertje dat je kan laden (desnoods via de autoexec) dat gewoon beeld op mijn LCD scherm tovert onder DOS zodat ik gewoon kan zien wat ik doe zonder dat gesleep met monitors ?
Ook al is het beeld 3 keer kreupel,dat maakt niet uit,als ik maar iets zie.

Via Google kwam ik op programma's zoals dosbox enz maar die werken eigenlijk precies andersom.
Die maken een dosvenster mogelijk waarin je oudere spellen kan runnen,als XP al geladen is.
Ik heb dus iets nodig dat onder dos geladen mijn lcd scherm activeert zodat ik de vensters van drive image pro kan zien,op de juiste knopjes kan drukken en een backup kan maken.
Een soort grafische driver dus.
Ik ben niet goed met zoekwoorden,dus ik vermoed dat het er wel is maar...
ik zit met het zelfde probleem iemand al een op lossing

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-05 08:57
Tijdelijk een ander scherm eraan hangen?
Een CRT of TFT via DVI naar VGA of gewoon DVI als het scherm dat heeft.

Richard

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 14:16

KneoK

Not in a million lightyears

De gebruikte monitor/tv ondersteunt die resolutie gewoon niet en geeft gewoon geen beeld, daar zul je geen driver voor kunnen vinden die dat oplost.
Zie je bijvoorbeeld het BIOS scherm wel ?

Als je een tv-out hebt zou je kunnen proberen die met je tv te verbinden. Met een beetje geluk staat daar signaal op tijdens booten, met nog een beetje meer geluk accepteert je monitor/tv dat signaal wel en geeft dan wel beeld.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
je bios / dos enz. gebruiken alleen je primaire display. en in Windows word de rest pas aan geslingerd.
Pagina: 1