Toon posts:

topic per forum om bestaan van een topic te achterhalen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Administrators,

Het is mij al een aantal keer gebeurd dat ik een topic open terwijl de vraag die ik daar in stelde ook gesteld had kunnen worden in een ander topic. Het kan gebeuren dat je even de verkeerde keywords hebt gebruikt bij het zoeken naar een bestaand topic waardoor je overgaat tot het zelf aanmaken van een topic. Is het een idee om per forum een verzameltopic te maken waarin je een post kan doen met de vraag of er al een topic bestaat voor jouw vraag? Bijvoorbeeld: 'het grote bestaat mijn topic al?' topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

had je http://gathering.tweakers.net/forum/find al gevonden? Waarom zou je iemand anders voor je willen laten zoeken als je dat ook zelf kan doen? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er spelen hier twee dingen. Ten eerste: als je de juiste keywords niet kan verzinnen voor je zoekopdracht, dan heb je je er vaak gewoon niet ver genoeg in verdiept voordat je je vraag op GoT stelt. ;) Voor die paar keer dat het vinden van een topic zo'n obscure zoekwoorden vereist kun je er echter vanuit gaan dat een mod je wel in de goeie richting stuurt. :) Een extra groot topic hiervoor lijkt me dan ook niet handig. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat ook eens aan zoiets te denken, maar dan 1 groot topic "(Waar) hoort mijn topic?" in LA. Daar kan dan gevraagd worden waar het topic het meeste thuishoort, als het al op T.net thuis hoort. Hiermee vang je hopelijk de vele onnodige topics af (dit hangt af van hoe goed het LA-topic gemarket wordt), en komen de goede topics meteen in het goede forum terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Mwah.

Met een goede TS is het al vrij duidelijk waar een topic thuishoort. Voor de echte twijfelgevallen (probleem lijkt bijv. bij Windows te liggen, maar het blijkt toch hardware-gerelateerd te zijn) zal geen moderator te beroerd zijn om het topic alsnog te moven. Als het namelijk een slecht topic zonder inzet zou zijn, zou het hoogstwaarschijnlijk allang op slot zijn gegaan. Hoeveel onnodige topics zie jij dan voorbijkomen? De echt slechte gevallen gaan hoe dan ook dicht, zelfs al staan ze in het correcte subforum. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 00:59:
Ik zat ook eens aan zoiets te denken, maar dan 1 groot topic "(Waar) hoort mijn topic?" in LA. Daar kan dan gevraagd worden waar het topic het meeste thuishoort, als het al op T.net thuis hoort. Hiermee vang je hopelijk de vele onnodige topics af (dit hangt af van hoe goed het LA-topic gemarket wordt), en komen de goede topics meteen in het goede forum terecht.
Dat kun je ook prima afvangen zonder topic waarin je kunt discussiëren. Mensen die even snel hun vraag dumpen doen dat toch wel zonder eerst in LA te kijken, en mensen die daadwerkelijk de moeite nemen om uit te zoeken waar het topic past hebben zo'n LA topic weer niet nodig. Daarnaast zijn er natuurlijk nog de geheugensteuntjes: Waar hoort mijn topic? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

-NMe- schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 01:40:
Dat kun je ook prima afvangen zonder topic waarin je kunt discussiëren. Mensen die even snel hun vraag dumpen doen dat toch wel zonder eerst in LA te kijken, en mensen die daadwerkelijk de moeite nemen om uit te zoeken waar het topic past hebben zo'n LA topic weer niet nodig. Daarnaast zijn er natuurlijk nog de geheugensteuntjes: Waar hoort mijn topic? ;)
En je kunt ook altijd met de crew contact opnemen als je het niet zeker weet. Ik heb dat zelf ook al een paar keer gedaan toen ik niet zeker wist of iets in PNS of NT, of WSS of WOS hoorde. het voorgestelde grote topic wordt trouwens eerder een dumptopic voor mensen die te lui zijn om te zoeken :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 01:40:
[...]

Ja, ik denk ook inderdaad dat het weinig zinvol is om te gaan discussiëren over waar een topic thuishoort (tenminste, niet in specifieke gevallen). Het was meer mijn idee om het laagdrempeliger te maken om te vragen waar een topic thuishoort. Een moderator mail je niet zomaar. Dat vereist handelingen die niet in je normale webbrowse-workflow zitten. Plus, wie ga je precies lastigvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 02:10:
[...]

Ja, ik denk ook inderdaad dat het weinig zinvol is om te gaan discussiëren over waar een topic thuishoort (tenminste, niet in specifieke gevallen). Het was meer mijn idee om het laagdrempeliger te maken om te vragen waar een topic thuishoort. Een moderator mail je niet zomaar. Dat vereist handelingen die niet in je normale webbrowse-workflow zitten. Plus, wie ga je precies lastigvallen?
DM naar een willekeurige mod/admin van één van de fora waar je over twijfelt lijkt me prima. ;) Wordt ook vaak gedaan trouwens. Ook grappig om te zien dat er twee soorten mensen zijn: het soort "laat ik de admin maar niet lastig vallen, ik zoek wel een mod op" en het soort "de admin weet het vast beter". Ik heb beide soorten reacties gezien in mailtjes en DM's. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Um, en een derde soort wat mods en admins door elkaar haalt en de mod contacteert en hem admin noemt :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dion_b schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:28:
Um, en een derde soort wat mods en admins door elkaar haalt en de mod contacteert en hem admin noemt :+
Zo gek is dat toch niet, jullie zijn nu allemaal rood.

Maar goed, als je jezelf bezig houdt met je probleem kom je er vanzelf wel uit in welke richting je probleem zit en zodoende welk topic erbij hoort. En mocht je echt twijfelen, dan kun je het altijd nog aan een mod vragen op MSN/ICQ/DM/MAIL etc, nog geen mod gezien die daar moeilijk over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-09 22:43

Electrowolf

Mod met Liefde!

Misschien idee om een "Het grote topics topic" te maken met alle kwalitatief goede grote topics er in. Kunnen mensen die een vraag hebben en nog niet precies weten waar ze naar moeten zoeken het juiste topic selecteren uit een categorie.
Tis veel werk, maar misschien een idee :>.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Electrowolf schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:06:
Misschien idee om een "Het grote topics topic" te maken met alle kwalitatief goede grote topics er in. Kunnen mensen die een vraag hebben en nog niet precies weten waar ze naar moeten zoeken het juiste topic selecteren uit een categorie.
Tis veel werk, maar misschien een idee :>.
Maar doorgaans worden die al genoemd in de FAQ.
Pagina: 1