NAS met e-sata aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• KGB007
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-06-2022
Op het internet ben ik nu al even op zoek naar een NAS. Er zijn er genoeg te vinden, maar ik zoek er een met de volgende specificaties (als dit mogelijk bij elkaar)

Extra usb poorten, aansluiting op mijn router (logisch voor een NAS), plaats voor twee (sata)disks, en een extra aansluiting naar mijn desktop om snel data erop te kunnen zetten of eraf te halen zonder mijn netwerk te belasten (dus firewire of e-sata). Dit laatste is waar ik tegenaan loop. Ik vind ze of met een ethernet aansluiting, of met e-sata/firewire maar ik kan geen combi's vinden en weet dus ook niet of dit uberhaupt mogelijk is.

Een NAS die ook als printerserver gebruikt kan worden zou luxe zijn maar geen must. Uiteraard wil ik ook kunnen downloaden, een website draaien etc.

Heeft iemand ideeen?

De linksys NAS 200 voldoet aan mijn wensen op het deel e-sata/firewire na

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:06

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Nas systemen werken vaak op linux en gebruiken samba om de data over het netwerk te delen. Ze gebruiken daarom een ander filesystem (ext3 bv) dan het standaard ntfs systeem van windows. Je kan daarom ook al heb je een e-sata port het niet zomaar lezen in windows of de e-sata port is bedoeld om een harddisk op aan te sluiten.
Wat je wel kan doen is een nas met usb nemen zoals de NSLU2. En de usb disks op je linux pc vullen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
http://www.smallnetbuilde...option,com_nas/Itemid,190

Hier vind je ook meer over snelheden, want in de praktijk veel nassen langzaam, ook al lijken ze op papier snel.