Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem met laptop moederbord Acer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Acer laptop is tijdens een hertstart van het systeem na een oftware installatie beginnen te roken.
Heb hem volledig gedeassembleerd en onderaan op het moederbord blijkt er een component te zijn gesneuveld.

Heb op het net overal gezocht naar het betreffend component maar zonder resultaat.
Van dit component zitten er meerdere op het moederbord nl type 4814 S DK W37B,
het eerste karakter het typenummer, het 2de de fabrikant de 2 volgende weet ik niet en de rest is een datumcode of zoiets.

Kan er mij iemand helpen om dit component op te snorren of de datasheets zodat ik het ergens kan bestellen en vervangen op het moederbord

Bij voorbaat dank

Johansoft

PS wist niet op welk forum ik terecht kon dit is pas mijn tweede keer dat ik hier iets vraag.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:03

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Heb je een foto ervan? Geen idee waar je het over hebt namelijk.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Bedenk wel dat een component meestal niet voor niets sneuvelt. Er kan bv eits in de stroomaanvoer verkeert zitten, koeling niet goed werken enz. Nu probeer je alleen het gevolg op te lossen...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 23:11

Turkish

zhé germans

dit lijkt me meer iets voor de EL goeroes dan voor PMG. Zij zijn beter in het vinden van specifieke elektronische componenten :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Klinkt als een elcootje, maar zeker weten doe ik het niet. Maak eens een foto van het componentje en de omliggende onderdelen? Denk daarbij wel aan de macro-stand van je camera, aan vage foto's hebben we niets :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

mwah, de laatste tijd heb ik vooral de freewheeling diodes en fets in acer's spanningsregeling zien sneuvelen, zowel op mobo's als videokaarten in laptops. Rotte elco's in een laptop heb ik nog niet roken.

Verwijderd

[img][URL=http://img524.imageshack.us/my.php?image=16m92ybds1.jpg][img=150,165]http://img524.imageshack.us/img524/1605/16m92ybds1.th.jpg[/img][/URL][/img]

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:47

Theuno

Da Devil Crew

Heeft dat ding net zoveel pinnen als je getekend hebt ?
Anders zou het deze wel eens kunnen zijn: http://www.datasheetcatal...y4x1jw496pitl251tlowy.pdf
(Power Factor Correction (PFC) Control IC for Discontinuous Conduction Mode (DCM))

En ja, die kunnen kapot gaan als ze overbelast raken, kans is groot dat er meer aan de hand is. Heb je geen condensatoren die een beetje bol staan, of gelekt hebben ?

Maar staat er geen logo op ? Misschien dat we daaraan de fabrikant kunnen herkennen.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:11

DaWaN

'r you wicked ??

Theuno schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:14:
Heeft dat ding net zoveel pinnen als je getekend hebt ?
Anders zou het deze wel eens kunnen zijn: http://www.datasheetcatal...y4x1jw496pitl251tlowy.pdf
(Power Factor Correction (PFC) Control IC for Discontinuous Conduction Mode (DCM))
Hulde voor jouw als je dat IC in een laptop kunt vinden, iets zegt me dat een laptop op 15-20Vdc loopt..
Dat IC wordt gebruikt om voedingen met een goede power factor te maken die je aan het lichtnet hangt, dat doet in het geval van de laptop je voeding al.

Naar het typenr kijkend lijkt meer op een passief component, spoel of elco lijkt me dan het meest logisch. Maar eigenlijk moeten we even pics hebben :)

[ Voor 37% gewijzigd door DaWaN op 14-08-2008 00:34 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Pagina: 1