[Ervaringen] Samsung laptops - nieuw in Nederland

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 43 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:28
Harmsen schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:42:
[...]

Uhhh tuurlijk, zal die gratis versie eens downen en benchen voor je. Zou dr niet teveel van verwachten... een Geforce 9200Gs lijkt me qua gaming niet fantastisch, al hoop ik wel dat Red Alert 3 een beetje soepel draait op low settings :P

[...]
Euhmm.. oeps.. sorry. Ik bedoelde PC-Mark Vantage. (Dacht dat er maar 1 vantage was. 8)7 )

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

zoals eerder gemeld is de LCD van de R510 wat flets. Met name wat de verticale kijkhoek betreft; die is niet zo groot. Voor ´mooi beeld´ moet je recht voor de laptop zitten met het scherm een tikje naar achter gekanteld.
Ander minpuntje, de meegeleverde lightscribe software detecteert geen lightscribe compatible device ook niet na een software update.
Deze laptop moet het hebben van prijs/prestatie verhouding. Daarop vind ik hem erg sterk: core2duo, nvidia graphics (geen igp), ruime hdd, vista home premium (met aero), etc.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:02
DaLass schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 08:42:
[...]

Euhmm.. oeps.. sorry. Ik bedoelde PC-Mark Vantage. (Dacht dat er maar 1 vantage was. 8)7 )
Gelukkig maar, want ik krijg de 3d Mark niet geheel goed werkend. Hij mekkert over een niet ondersteunde resolutie, doet vervolgens wel de testen maar geeft dan aan dat ie geen score heeft kunnen maken. Maar goed, het leek net een dia show. Zal nu ff PC-Mark voor je testen dan.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Harmsen schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:40:
[...]
doet vervolgens wel de testen maar geeft dan aan dat ie geen score heeft kunnen maken. Maar goed, het leek net een dia show.
Dit is wel eens op te lossen door eerst submit in te drukken. Daarna doet ie het vaak wel ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:00
Mijn Q210 prestatie index is een klein beetje anders dan die andere Q210

Processor: 4.9
Memory(RAM): 5.9
Graphics: 4.4
Gaming graphics: 5.1
Primary hard disk: 5.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Takenzo schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:41:
Mijn Q210 prestatie index is een klein beetje anders dan die andere Q210

Processor: 4.9
Memory(RAM): 5.9
Graphics: 4.4
Gaming graphics: 5.1
Primary hard disk: 5.3
Zijn wel erg kleine verschillen, zo te zien kan jij sneller gamen :P

Maar goed - Hier de pc-mark resultaten van mijn Q210

PCMarkSuite: 3270 PCMarks
Memories Suite 1959
TV and Movies Suite
Gaming Suite 2641
Music Suite 3329
Communications Suite 3419
Productivity Suite 2579
HDD Test Suite 2870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
  • Laatst online: 09:00
Trouwens, er staat een lightscribe programmatje voorgeinstalleerd dus ging ik er ook vanuit dat deze laptop (q210) lightscribe heeft. Maar het programmatje vind geen lightscribe enabled drive, en ik denk dus dat hij toch geen lightscribe heeft. Weet iemand hier meer over? Redelijk veel advertenties op internet van de q210 zeggen erbij dat hij lightscribe zou moeten hebben. Maar het staat ook niet op de drive geschreven ofzo, dus ik denk dat de media markt versie het niet kan.

En ja, mijn gaming graphics zijn 0.1 puntje hoger maar jouw hard disk is 0.1 puntje hoger ;) Toch vreemd aangezien het dezelfde computer is, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Takenzo schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:23:
Trouwens, er staat een lightscribe programmatje voorgeinstalleerd dus ging ik er ook vanuit dat deze laptop (q210) lightscribe heeft. Maar het programmatje vind geen lightscribe enabled drive, en ik denk dus dat hij toch geen lightscribe heeft. Weet iemand hier meer over? Redelijk veel advertenties op internet van de q210 zeggen erbij dat hij lightscribe zou moeten hebben. Maar het staat ook niet op de drive geschreven ofzo, dus ik denk dat de media markt versie het niet kan.

En ja, mijn gaming graphics zijn 0.1 puntje hoger maar jouw hard disk is 0.1 puntje hoger ;) Toch vreemd aangezien het dezelfde computer is, of niet?
fijn, die Media Markt versies. Eerst al geconstateerd dat de r510 geen volledige centrino-2 versie is en nu dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van elke notebook serie zijn vele varianten in de markt. Dus het is heel goed mogelijk dat de ene versie van de R510 wel centrino 2 is en de ander niet. Dit ligt denk ik niet aan mediamarkt, meer het model R510 die ze verkopen.

Kijk alleen al hoeveel Toshiba A300 modellen er zijn of hoeveel varianten ASUS van de M5* of F3 serie op de markt heeft gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:05:
Van elke notebook serie zijn vele varianten in de markt. Dus het is heel goed mogelijk dat de ene versie van de R510 wel centrino 2 is en de ander niet. Dit ligt denk ik niet aan mediamarkt, meer het model R510 die ze verkopen.

Kijk alleen al hoeveel Toshiba A300 modellen er zijn of hoeveel varianten ASUS van de M5* of F3 serie op de markt heeft gezet..
Natuurlijk, je hebt gelijk maar ik vind het toch wel een beetje misleidend als er in alle introduktie/pers-berichten wordt gesproken dat de hele nieuwe samsung laptop-familie voorzien is van de nieuwe centrino-2 processor technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

^ Het blijft toch een vreemd geval want alle andere componenten lijken wel Centrino 2 te zijn. Dat heb ik bij andere merken nog niet eerder gezien. Het lijkt me dat je er later bijv. wel een P9500 in kan zetten, maar zeker weten doe ik dat niet.
Takenzo schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:23:
Harddisk kan liggen aan performance settings, of dat Vista andere dingen aan het doen was toen het getest werd.

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 23-08-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar waarom zou Samsung het nalaten een erg goedkope versie met T5* processor te maken? Anders zouden ze voor dit ene model weer een nieuwe serie in het leven moeten roepen. Ik snap je probleem maar ik snap Samsung ook wel weer. Al vind ik persoonlijk het hele centrino platform meer een wedstrijd van 'kijk nu eens wat voor vet stickertje er op mijn notebook zit' verhaal.

Ik kijk gewoon naar de specs en of er nu een Centrino 2 label of zit of niet dat maakt mij echt niet uit. Centrino zegt helemaal niks over de prestaties, het enige wat er voor nodige is, is een wirless N module, 45nm generatie CPU en nog iets wat me even ontschoten is. Benchmarks en specs zeggen veel meer dan zo'n labeltje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:53:
het enige wat er voor nodige is, is een wirless N module, 45nm generatie CPU en nog iets wat me even ontschoten is.
Officieel hoort de Wifi van Intel te zijn.
Verder: A second-generation Intel Core 2 Duo (codenamed Penryn) 45nm processor with 1066 MT/s FSB with clock speeds ranging from 2.26 GHz to 3.06 GHz,
Wikipedia: Centrino

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 23-08-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:28
Harmsen schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:40:
[...]

Zijn wel erg kleine verschillen, zo te zien kan jij sneller gamen :P

Maar goed - Hier de pc-mark resultaten van mijn Q210

PCMarkSuite: 3270 PCMarks
Memories Suite 1959
TV and Movies Suite
Gaming Suite 2641
Music Suite 3329
Communications Suite 3419
Productivity Suite 2579
HDD Test Suite 2870
Ook bedankt voor deze resultaten. Ik ben vanmiddag maar eens bij de MM utrecht geweest, en toen ik m zag was ik eigenlijk direct verkocht.
Ik ben dus ook vanaf nu een trotse bezitter van de Q210. :)

[edit]
By the way.. iemand al Vista x64 op zn Q210 geprobeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door DaLass op 23-08-2008 18:33 ]

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap trouwens nog steeds niet waarom fabrikanten 4 GB in een systeem / notebook zetten en er dan toch een X86 OS op zetten! Die 4GB is er dan echt alleen om marketingtechnische redenen, je zult er immers niks van merken. Stop er dan gewoon 3GB in en kies voor een betere CPU o.i.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Niet helemaal waar geloof ik, want Vista kan 3,2GB gebruiken verder heb je ook nog het voordeel van Dual Channel. Dus mij lijkt het juist wel lekker om 4GB te hebben. Wel makkelijk ook als je naar 64 bit wil.

Maar je hebt wel gelijk hoor, het verkoopt goed natuurlijk. Meeste mensen weten dat helemaal niet.

[ Voor 47% gewijzigd door Philflow op 23-08-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik weet niet of Samsung 64 bit drivers online heeft staan en zelfs als dat zou was dan moet je nog 100 euro uitgeven aan een X64 versie van Windows. Geloof me die 128 MB (3GB is immer 3072 MB) ga je echt niet merken. Maar je betaalt wel 1024MB extra terwijl je er maar 128MB van gebruiken kan. Een slechte zaak, zelfs met Dual Channel. Iets dat je overigens ook met 2GB +1GB kunt hebben geloof ik al is dat niet helemaal ideaal.

Ik zelf heb liever een iets betere CPU dan 128MB extra geheugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:54:
Ik snap trouwens nog steeds niet waarom fabrikanten 4 GB in een systeem / notebook zetten en er dan toch een X86 OS op zetten! Die 4GB is er dan echt alleen om marketingtechnische redenen, je zult er immers niks van merken. Stop er dan gewoon 3GB in en kies voor een betere CPU o.i.d..
Eerder in deze thread werd gezegd dat de MediaMarkt Samsungs uitgerust zijn met SP1 waarmee de volledige 4 GB bruikbaar zou zijn door Vista.
Was dat een leugen/onwetendheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Onwetendheid denk ik. Er is wel wat discussie over hoeveel geheugen Vista echt kan gebruiken, maar het is zeker niet meer dan 3.5GB. Meeste mensen zeggen 3.2.

Vista SP1 kan wel 4Gb zien, maar niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraagje:
Heeft iemand een 9200GS en hiermee getest op de spellen: HL2 en Counterstrike 1.6?
Geeft deze een stabiele 100 fps of jumpt de fps heen en weer?

Alvast bedankt

Kaisz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een R510 via Quote.. Maar het onderste deel van mijn beeldscherm is fletser dan de rest..
Je kunt het scherm trouwens iets donkerder maken dmv te spelen met de instellingen van de Nvidia Software..

Maar zijn er meer mensen die dit probleem hebben met het onderste deel?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

mbr

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:25:
Even snel mijn bevindingen genoteerd
Mooie review ! De R510 lijkt me ook geschikt voor het afspelen van video bestanden.
Is het ook mogelijk om geluid via de HDMI uitgang af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbr schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 22:43:
[...]

Mooie review ! De R510 lijkt me ook geschikt voor het afspelen van video bestanden.
Is het ook mogelijk om geluid via de HDMI uitgang af te spelen?
Dit is zeker mogelijk, heb gisteren de R510 aangeschaft bij de Mediamarkt, super ding tot nu toe.
Gisteren avond HDMI uitgetest, werkt super, herkent gelijk 720p.

Heb een vraag aan de mensen die ook een R510 hebben gekocht, wordt jullie adapter ook zo heet?
De mijne werd zo heet dat ik het nouwelijks kon oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:43

Wekkie

Yeah

Heeft iemand de Q310 al gezien (het 13.3" model)? Iedereen heeft het hier over de 12.1" en 15.4" laptops, kan ik hier uit opmaken dat de MM de Q310 nog niet verkoopt?

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:53
Dat klopt, ik heb het vrijdag bij MM nagevraagd. De Q310 is nog niet leverbaar. Ik wilde eigenlijk een Q310 kopen, maar ik denk dat deze toch te klein wordt, vandaar mijn keus voor de R510.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 08:50:
[...]

Heb een vraag aan de mensen die ook een R510 hebben gekocht, wordt jullie adapter ook zo heet?
De mijne werd zo heet dat ik het nouwelijks kon oppakken.
Mijn adapter wordt wel warm, maar niet zo heet dat je hem niet meer kunt beetpakken.

Inmiddels heb ik ontdekt dat er op de versie van MM geen bluetooth zit (althans, ik heb het nog niet kunnen vinden) en inderdaad geen ondersteunde drive voor lightscribe gevonden is. Vreemd. Ik zal samsung eens om opheldering vragen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat de MM versie een heel andere is dan ons belooft is. Ik ben dan ook blij dat ik het geduld op heb kunnen brengen om morgen (25 aug) eens te kijken wat de webshops nu precies gaan verkopen, en voor welke prijs precies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo juist even op onderzoek uitgegaan en een aantal webshops verkopen al een aantal Samsung modellen. Hieronder een snel overzicht:
UPDATE:
Samsung R510:

Samsung NP-R510-FA01NL - € 600
CPU: Intel T5750
Chipset: GM45 + ICH9M (centrino 2 dus)
GPU: Intel X4500 (gedeeld geheugen)
RAM: 2GB
HDD: 160 GB
Garantie: 2 jaar, 1 jaar op batterij
Voor verdere specs: Klik

Samsung NP-R510-FA02NL - € 645
GPU: Intel X4500 (gedeeld geheugen)
RAM: 3GB
HDD: 250 GB

Samsung NP-R510-FS01NL - € 690 (staat in de webwinkels als FS03)
Chipset: PM45 + ICH9M (centrino 2 dus)
GPU: nVIDIA GeForce Go 9200M GS

Samsung NP-R510-AS01NL - € 740
CPU: Intel P7350
Wireless: 802.11n (FS serie heeft dit niet)

Samsung NP-R510-AS02NL - € 780
CPU: Intel P8400
Wireless: 802.11n (FS serie heeft dit niet)

DRIVERS voor de R510 zijn te vinden:
Samsung NP-R510 FA02NL
Samsung NP-R510 FA01NL
Samsung NP-R510 AS01NL

Samsung NP-Q210

Samsung NP-Q210 AS01NL
GPU: nVIDIA GeForce Go 9200M GS (256MB)

Handleiding
[url="javascript:sendIt3('/nl/support/download/supportDownDetail.do','computersperipherals','notebook','qseries','NP-Q210','Q210%20AS01','1989900')"]Klik[/url]

Drivers
AS01NL

Samsung NP-R710

Samsung NP-R710 AS01NL
GPU: nVIDIA GeForce Go 9200M GS (256MB)
RAM: 2GB DDR3
HDD: 160 GB

Handleiding
Klik

Prijzen en modellen voor de R710 en Q210 zijn ook al te vinden maar daar heb ik nog even geen tijd voor. Het lijkt me duidelijk dat bovenstaande specificaties nog niet kloppen (al heb ik ze in twee winkels gevonden MAX ICT en CENTRAL POINT). Zo zijn er twee modellen met exact dezelfde specs maar een andere prijs. Ook de prijzen lijken me nog wat aan de hoge kant. Zo is het laatste en duurste model R510 in Engeland al te krijgen voor omgerekend rond de 710-720 euro. Aangezien Engeland meestal iets duurder is in elektronica (althans dat zijn mijn bevindingen) zullen de prijzen nog wel iets verder zakken..

Model MM is met zijn 660 euro in vergelijking met bovenstaande prijzen erg goedkoop (4GB geheugen en een extrerne GPU). Daarom vermoed ik dat deze prijzen nog veel te hoog zijn. Dat model is immers beter dan de AS01 versie, terwijl die wel een kleine 100 euro duurder is. Als bovenstaande specs correct zijn (wat ik ook betwijfel) dan zal de prijs nog flink omlaag moeten!

Het prijsverschil tussen de modellen (F2 en F3) kan uiteraard ook te verklaren zijn door een andere GPU o.i.d. maar daar is op dit moment niet meer informatie over. Al meen ik gelezen te hebben dat alle R510 's uitgerust zouden zijn met de Intel X4500 (al bewijst MM dat dit niet zo is).. Nog even afwachten dus!

[ Voor 169% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Kalten, interessant. Waar verkopen ze die? Google vind niets.

Wel deze voor 606 euro

[ Voor 46% gewijzigd door Philflow op 24-08-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie bovenstaand bericht. Oké die link is dus een Frans model misschien dat de FA02 maar 2GB aan boord heeft. Dat zou het prijsverschil met de F3 verklaren. Ik wacht nog mooi tot er meer shops zijn, want beide winkels geven buiten bovenstaande specs (RAM, CPU en HDD) nog geen verdere eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ok. links zouden wel handig zijn trouwens.

Deze: Samsung R510 C2D/P8400-2.26G 250GB 3GB 15.4IN DVDRW VHP MH
Fabrikantnr. NP-R510-AS02NL
Voorraad 74 VERNIEUW NU
http://maxict.nl/product/..._250GB_3GB_15.4IN_DVDRW_V
659,- ex.btw. Leuke deal lijkt me dat.

Q210
http://maxict.nl/product/...250GB_3GB_12.1IN_DVDRW_VH

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 24-08-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Links worden lastig aangezien ik twee webshops heb gebruikt ;).. Gewoon naar MAX ICT en R510 intikken.. Een kind kan de was doen..

Dat is helemaal geen goede deal. Neem bijvoorbeeld de ASUS M51SE AP043C (T8100, 3GB RAM, 250 GB HDD + ATI 3470) is maar een tientje duurder met een stuk betere specs. Samsung kondigde een agressieve lage prijs aan (is ook te zien in het buitenland) en zit op dit moment nauwelijks onder de concurrentie. Die prijs gaat echt nog wel omlaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 16:01:
Links worden lastig aangezien ik twee webshops heb gebruikt ;).. Gewoon naar MAX ICT en R510 intikken.. Een kind kan de was doen..
't is maar een verzoekje ;) Als je toch al die specs gaat inkopieren zou je er ook een link bij kunnen zetten. Maar never mind.
Dat is helemaal geen goede deal. Neem bijvoorbeeld de ASUS M51SE AP043C (T8100, 3GB RAM, 250 GB HDD + ATI 3470) is maar een tientje duurder met een stuk betere specs.
Tja als je Santa Rosa laptops met Montevina gaan vergelijken is er een grote kans dat Santa Rosa goedkoper uitkomt. Je betaalt nou eenmaal voor de nieuwste technologie. Als je de vergelijking eerlijk wil houden pak dan een Asus met P8400 erbij.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 24-08-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 16:01:

Dat is helemaal geen goede deal. Neem bijvoorbeeld de ASUS M51SE AP043C (T8100, 3GB RAM, 250 GB HDD + ATI 3470) is maar een tientje duurder met een stuk betere specs. Samsung kondigde een agressieve lage prijs aan (is ook te zien in het buitenland) en zit op dit moment nauwelijks onder de concurrentie. Die prijs gaat echt nog wel omlaag..
Dat is dan maar te hopen kalten , want als deze strategie gebaseerd is op marketing-truuks zoals bij het exemplaar van MM, kan dat dat nog wel eens tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Phil
True, maar de beide notebooks mikken wel op dezelfde markt. Sterker nog de M51SE is meer high-end (GPU) dan de Samsung. Je zou toch denken dat een notebook die meer op midrange (non gamers) gericht is ook goedkoper zou moeten zijn.. Dat bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja is waar. Video kaart van de Asus is natuurlijk ook veel beter. Maar ik denk dat de Montevina Samsung met X4500 2x langer mee gaat op de accu dan de Asus, zonder te overdrijven.

Ik heb gekeken of ik een vergelijkbaar model van Asus met P8400 kon vinden, maar die zijn er nog niet. Ik vind het wel een interessante vraag of de Samsung Montevina notebooks goedkoop zijn of niet.

Een asus met P8600 kost > 1300 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 24-08-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké dat is ook waar, maar ik doel meer op de kostprijs. Tenzij Intel een absurt hogere prijs voor het centrino 2 stickertje of de P8400 CPU vraagt dan moet de Samsung een veel lagere kostprijs hebben. Natuurlijk heeft dat ook te maken met productie aantallen maar gezien de wereldwijde voorraad, zit ook dat wel goed. Tel daarbij op dat de Samsung AS02NL in Engeland veel goedkoper is dan hier en ik kom tot bovenstaande conclusie.

Bij de eerste de beste Engelse webshop:
http://www.saveonsamsung.com/Samsung_R510_430982.html
Is de R510 As02NL (met 320GB HDD, wat dus meer is) voor slechts 560 pond te bestellen. Wat omgerekend 700 euro is. Met een kleinere HDD is hij hier dus 80 euro duurder!

Een ander voorbeeld de eerder genoemde ASUS M51SE kost in the UK ongeveer 700 pond (Scan, Amazon). Omgerekend is dat 900 euro. In Nederland kost diezelfde notebook 780 euro dat is een prijsverschil van 120 euro. De Samsung zou dan toch ook goedkoper moeten zijn in NL!? Asus verkoopt ze in NL echt niet voor een lagere prijs aan de shops (eerder hoger).

De ASUS is dus 120 euro goedkoper in NL t.o.v. de UK
De Samsung is 80 euro duurder hier. Iets klopt hier niet. De prijzen zullen dus nog zeker omlaag gaan, daar ben ik van overtuigd!

EDIT: Samsung heeft haar Nederlandse website nu geupdate met een notebook sectie.
Daar heb ik de exacte specs van de FA2, FA1 en AS01 versie R510 gevonden. Bovenstaande Post is dus geupdate! Helaas staan de As02 en FA3 specs nog niet online maar dat kan niet lang meer duren.

De door webshops vermelde specs van de AS01 versie zijn dus onjuist. Er zit een P7** CPU in en geen T5***. Het lijkt er dus op dat de AS serie centrino 2 is (qua CPU) en de FA serie niet!
Samsung rekent de AS versies ook onder R510E, de F serie staat onder R510. Duidelijk dus..
Meer volgt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Ik heb sinds vorige week donderdag een Samsung Q210. Ik vind het echt een superding. Lekker snel, vooral dankzij het grote werkgeheugen van 4 GB (en dat dus met Vista 32 bits). Had wel gelijk de eerste dag een virus binnen weten te halen, maar gelukkig is dat dankzij Samsung Recovery (prima programma!) verholpen.

Verder een heerlijk lichte en compacte laptop met een goed scherm, dat weinig last heeft van reflectie. De resolutie van 1280x800 is perfect voor een 12 inchertje (op 15,4"-laptops vind ik die resolutie eigenlijk te laag). Hij wordt niet overdreven warm en is van goede bouwkwaliteit. Het enige wat ik mis is een audio out om mijn stereo op aan te sluiten. Misschien dat ik met de hoofdtelefoonuitgang iets kan bereiken, maar dat betwijfel ik. Verder: Top. Vanavond maar eens wat games testen (ik ga ook Bioshock proberen, maar dat zal wel met veel pijn en moeite gaan denk ik :D)

Ik heb echter een vraag over de drivers van de videokaart (Nvidia 9200M GS 256 MB). Op de site van Nvidia werd aangegeven dat ik die van de fabrikant zelf moet downloaden, maar ik kan op de site van Samsung dus nergens iets vinden qua drivers. Alleen een handleiding over de Q210 in het algemeen. Niets specifieks dus over de videokaart. Weet iemand waar ik geschikte drivers kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens aan: Klik

Kies er maar één uit!

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Thanatos schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 18:56:
Ik heb echter een vraag over de drivers van de videokaart (Nvidia 9200M GS 256 MB). Op de site van Nvidia werd aangegeven dat ik die van de fabrikant zelf moet downloaden, maar ik kan op de site van Samsung dus nergens iets vinden qua drivers. Alleen een handleiding over de Q210 in het algemeen. Niets specifieks dus over de videokaart. Weet iemand waar ik geschikte drivers kan downloaden?
Omdat het een nieuw merk is moet het maar weer eens worden genoemd :P

http://www.laptopvideo2go.com voor gemodde, officiele, NVIDIA drivers.

NVIDIA zet de DEV_ID's van de laptopkaartjes niet in zijn drivers vanwege het feit dat notebookfabrikanten ze zelf nog modden en testen (wat ze dus toch niet doen en natuurlijk ook geen updates geven). l42g zet deze DEV_ID's in de inf zodat de driver wel gewoon kan installeren.

Gewoon downloaden van het forum, uitpakken, inf downloaden, inf in de map gooien en overwriten. Dan setup et voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels zijn alle Samsung notebooks voor Nederland gewoon via de normale manier te vinden. Ik heb nog wel even de R510 serie compleet gemaakt. De R710 kan iedereen gewoon terug vinden via de Samsung site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:56
Zullen de MediaMarkt modellen vanaf morgen duurder gaan worden aangezien het een actie was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
  • Laatst online: 01-05-2024
Hanky74 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:48:
Zullen de MediaMarkt modellen vanaf morgen duurder gaan worden aangezien het een actie was?
Ik denk dat de modellen die MM nog op voorraad heeft voor de oude prijs over de toonbank zullen gaan aangezien er geen vergelijkbaar model is. Als ik dit zo zie, dan is de MM aanbieding eigenlijk best wel goed. :'(

Dixons gaat de notebook ook verkopen:
Klik!
Pas vanaf 12-9-2008 leverbaar?! Model wel duur volgensmij is dit de Samsung Samsung NP-R510-FS01NL, volgens Dixons is dit de NP-R510-FS07NL?

[ Voor 46% gewijzigd door Nokia6230i op 24-08-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung NP-R510-FS01NL - € 690

Deze lijkt nog het meest op de versie die ik bij de MediaMarkt gekocht hebt. Overigens zit hier volgens mij ook een ICH9M chipset in van Intel. Ik kreeg in windows vista de melding van een driver update voor deze chipset.

Laptopje draait tot op heden prima. Ben er erg tevreden mee. Heb ook XP geinstalleerd op deze laptop. Werkt ook goed. Alleen werkt de bijgeleverde samsung software CD dan niet. Voor wat betreft drivers is dat niet erg, maar als je de overige software wilt gebruiken is het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Nokia6230i schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:58:
[...]
Dixons gaat de notebook ook verkopen:
Klik!
Pas vanaf 12-9-2008 leverbaar?! Model wel duur volgensmij is dit de Samsung Samsung NP-R510-FS01NL, volgens Dixons is dit de NP-R510-FS07NL?
verschil met MM: Dixons versie heeft bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Ik heb de verkoper expliciet gevraagd of er bluetooth in de R510 zat en hij bevestigde dit. Ik ga morgen meteen MM Arnhem bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

sh4dow schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 23:16:
Ik heb de verkoper expliciet gevraagd of er bluetooth in de R510 zat en hij bevestigde dit. Ik ga morgen meteen MM Arnhem bellen.
op de bordjes bij de MM staat bluetooth uitgevinkt en ook bij apparaatbeheer kom ik het niet tegen. Wat ook kan is dat de Dixons zich vergist en per ongeluk de 510 adverteert met bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Apparaatbeheer vindt idd geen Bluetooth hardware. En ik heb geen bordje gezien bij MM eigenlijk?
Nou ja, micro usb bluetooth dongle erin kan ook. Wel zo handig voor m'n logitech BT muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Laatst online: 09-08 11:59
Ik heb zaterdag bij de Mediamarkt ook maar een R510 aangeschaft. Ik zat al te zoeken naar een nieuw systeempje, en voor wat ik wil is het een mooie aanbieding.

In tegenstelling tot wat sommigen genoemd hebben, vind ik het scherm juist bovengemiddeld. Mijn vorige laptop (Acer Aspire 5720G) had een slechter scherm, minder rustig aan je ogen. Verder voelt Windows lekker vlot aan, werkt de mousepad prima en blijft de laptop koel en stil. De voeding wordt bij mij juist helemaal niet erg warm. De Acer voeding is nog nét aan te raken qua temperatuur, deze is gewoon warm maar niet heet.

De Samsung voelt verder erg solide aan en ziet er gelikt uit. In eerste instantie dacht ik wel dat er nogal wat speling in de behuizing zat. Dit was echter niet het geval, het waren de rubberen voetjes die inveerden. Als ik de laptop vast hou en indruk of probeer te buigen op bepaalde plekken gebeurt er niks. Al met al lijkt het een zeer goede laptop, zeker voor mensen die iets minder waarde hechten aan gamen. Daarover gesproken: er zit toch echt een 9200 in volgens apparaatbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
De FS04 die bij LowBudgetPC te koop is, lijkt qua specs ook op het MediaMarkt exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit sterk te twijfelen tussen een Acer en een Samsung... ?

Heeft iemand hier al een 710 aangeschaft? En is deze ook een beetje geschikt om op te gamen? (CSS, COD4, GOW)

met budget van 1000 -lijkt- Samsung betere keus... Accuduur speelt overigens bij mij ook grote rol, daarbij lijkt Samsung sowieso de beste van alle laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung lijkt idd de beste keuze. Zeker omdat ACER qua kwaliteit duidelijk onder Samsung ligt! Het is alleen even wachten op de webshops zodat we een beter beeld krijgen van de verschillende modellen en vooral de prijs daarvan.

EDIT:
Salland heeft een aantal Samsung notebooks op haar site geplaatst.
R510-AS01 - Salland: 778 euro MAXICT:737 euro
R510-AS02 - Salland: 826 euro MAXICT:785 euro
R510-FA01 - Salland: 632 euro MAXICT:600 euro
R510-FA02 - Salland: 680 euro MAXICT:647 euro
R510-FS03 (volgens Samsung FS01) - Salland: 729 euro MAXICT: 693 euro

Salland is dus vooralsnog aan de dure kant. Hopelijk daalt het nog verder in prijs!

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag ook ergens een aantrekkelijke 2,6Ghz versie van de r710 staan (AS06 model volgens mij). Deze staat echter niet op de samsung-site...

verwarrend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:43

Wekkie

Yeah

Zelfs op de Samsung site geen spoor van de Q310. Weet iemand meer (wanneer wordt 'ie verwacht)?

Edit: Op samsung.com/hk zijn er specs te vinden.

Het model Q310-AS02 komt met: P8600/2GB/250GB/9200GS/Bluetooth/HDMI/Webcam/2,15kg en heeft een adviesprijs van $9680 HKD (zo'n 840 euro)

Nu nog naar Nederland..

[ Voor 66% gewijzigd door Wekkie op 25-08-2008 12:14 ]

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 19:58
Ik ben ook aan het denken om de Q210 aan te schaffen. Dingetje heeft eigenlijk alles wat nodig is. Vingervlekken is niet zo'n probleem.

Ik vraag me alleen af hoe het zal gaan met krassen aan de binnenzijde. Kan iemand hier misschien al iets over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Wekkie schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:07:
Zelfs op de Samsung site geen spoor van de Q310. Weet iemand meer (wanneer wordt 'ie verwacht)?

Edit: Op samsung.com/hk zijn er specs te vinden.
Thanks voor de link. In Duitsland is ie al leverbaar:
Intel Core 2 Duo P8400 (2.26 GHz / 3 MB L2 / 1066 MHz)/ 3 GB RAM (1 GB + 2 GB)/ 13,3 "/ WXGA (1280 x 800 Pixel)/ NVIDIA® GeForce® 9200M GS/ 320 GB HDD/ SATA/ DVD-SuperMulti (DL)/ Intel Wi-Fi 802.11 A/B/G, Bluetooth 2.0/ Windows Vista Home Premium
916 eur
http://geizhals.at/eu/a354140.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nobleone schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 04:12:
De FS04 die bij LowBudgetPC te koop is, lijkt qua specs ook op het MediaMarkt exemplaar.
Sterker nog, dit is hem volgens mij. Heb er even mijn kassabon op nageslagen. Daar staat op dat het een FS04NL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Volgens mij ook inderdaad. Mediamarkt R510 is dus de FS04NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik ben nu bezig met de nieuwe editie van de NBBG en ik heb aan jullie een vraag:

Is er al een shop die de Aurora R710 verkoopt met GF 9600M GT? Dat zou een perfecte kanshebber zijn voor de Allround klasse, echter ben ik alleen de goedkope low-end versies tegengekomen met 9300M... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Samsung site kan ik er ook geen vinden. Dus ik heb geen idee of die überhaupt wel komt. Er moeten wel 15 inch varianten (P560) komen met die GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
sh4dow schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:16:
Volgens mij ook inderdaad. Mediamarkt R510 is dus de FS04NL.
Volgens LowBudgetPC zit er een 7200rpm HD in, lijkt me sterk. Volgensmij zijn het allemaal 5400rpm schijven?

EDIT: Betaware verkoopt ook 1 type, is denk ik de FS04NL http://www.betaware.nl/

[ Voor 12% gewijzigd door Nokia6230i op 25-08-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er onder tweakers nog geen samsung laptops bij staan.

Ik ben erg benieuwd naar de modellen en prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cflink
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-09 23:10
Ik heb een Samsung R510 bij de Mediamarkt gehaald (op mijn bon staat ook dat het een FS04 is). Erg relaxt laptopje. Moest wel e.e.a. uninstallen (office trial, powerdvd, ...) en ik vind het waardeloos dat Vista allemaal programma's installeert die je niet kan uninstallen (is dat nou premium?), maar de laptop liep verder erg soepel.
Liep? Ja, want nu is ie dood... Beetje stom van mezelf denk ik, want ik ging plaatjes draaien en sloot daarom drie dingen op de USB slots aan: M-Audio Torq Connectiv (passief); Evolution midi controller (passief); en een externe harde schijf (eigen power supply)) zónder de laptop aan de adapter te hangen...

Ik liep even weg voor een drankje en toen ik terug kwam was ie uit... Opnieuw opstarten lukte niet, ik kwam elke keer tot het begin van het Vista laadbalkje, en daarna snel een blauw scherm en restart. (raar dat je de blauwe schermen niet te zien krijgt maar dat de laptop meteen opnieuw opstart trouwens...)

Opzich startte toen de recovery opties mooi, maar geen van deze opties mocht baten. Bij het uiterste redmiddel: terug naar beginstand laptop werd er keurig 10Gb gekopieerd, maar daarna was het probleem nog niet verholpen, ik vermoed dus dat het hardwarematig is.

Ik belde (afgelopen zaterdag) met de de service van samsung (0900 nr, maar snel geholpen) en eerst werd er aangeraden om terug te gaan naar de MM. Ik zei dat ik liever van de pickup & return garantie gebruik wilde maken en dat was mogelijk. Gegevens achtergelaten en klantnummer gekregen. Vandaag werd ik gebeld dat het pakketje bij UPS is aangemeld en dat er morgen iemand komt om 'm op te halen.

Helaas is de dienst nog erg nieuw, dus kon de dame die ik sprak geen uitspraak doen over de reparatietijd (deze week krijgen ze een training van Samsung zei ze) maar verder werd ik goed en vriendelijk geholpen. Ik zei dat ik 'm over 2 weken écht weer nodig heb, en ze bood aan om de reparatie in de gaten te houden en mij op de hoogte te houden, goede service dus!

Nu is het dus afwachten, en balen dat ie kapot is, maar over de service ben ik (tot nu toe) dus wel te spreken.

Een ander puntje waar ik mee zat, bij het opstarten krijg je de "boot from ahci cd-rom" melding, maar die kon ik in de bios niet uitschakelen? Iemand hier meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

cflink schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:51:
[...]Een ander puntje waar ik mee zat, bij het opstarten krijg je de "boot from ahci cd-rom" melding, maar die kon ik in de bios niet uitschakelen? Iemand hier meer info over?
is het mogelijk dat je in het bios iets gewijzigd hebt waardoor Windows niet meer opstart?

[ Voor 0% gewijzigd door JJ Le Funk op 25-08-2008 16:21 . Reden: welkom op got ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cflink
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-09 23:10
MrJayMan schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:20:
[...]
is het mogelijk dat je in het bios iets gewijzigd hebt waardoor Windows niet meer opstart?
Nee absoluut onmogelijk... De opties in de bios zijn zeer beperkt en uiteindelijk heb ik dus ook niks veranderd. En daarnaast heb ik begin vorige week naar de bios gekeken, en crashte de laptop pas op vrijdagavond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik zou wel naar de MM gaan. Dit is een DOA (Death On Arrival) en dan mag je gelijk een nieuwe mee krijgen.

Overigens kun je net voor Windows start op F8 drukken. Dan kun je er kiezen om niet te rebooten bij een BSOD. Dan kun je exact zien wat er mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Kan iemand ons een indicatie van de batterijduur geven?
Sommige sites geven 4.7 uur, weer andere geven 2.5 uur?!
Ik ben van plan deze notebook aan te schaffen vanwege de mobiliteit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien je de R510 bedoelt moet je ook aangeven welke variant. Dit verschilt namelijk nogal. Ik heb ook een vraag voor de R510 gebruikers. Volgens de Samsung site is de R510 voorzien van een glare pannel. Is de weerspiegeling zo erg dat hij als storend wordt ervaren of valt het wel mee (in vergelijking met bijvoorbeeld de HP 22*** die ik zelf wel erg spiegelend vond)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis nu toch 25 augustus, maar behalve de 510 zie ik zover geen samsung notebooks in de webshops :-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je even het hele forum had doorgelezen had je gezien dat er heel wat shops zijn die al diverse modellen verkopen.
Zoals:
Salland.eu
MAXICT
Hardware.nl
OBCS
Centralpoint (duur!)
Take it Now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:47:
Indien je de R510 bedoelt moet je ook aangeven welke variant. Dit verschilt namelijk nogal. Ik heb ook een vraag voor de R510 gebruikers. Volgens de Samsung site is de R510 voorzien van een glare pannel. Is de weerspiegeling zo erg dat hij als storend wordt ervaren of valt het wel mee (in vergelijking met bijvoorbeeld de HP 22*** die ik zelf wel erg spiegelend vond)...
Ik neig naar de R510 AS01, mede door de snelle en zuinigere processor.
Iemand accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokia6230i schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:39:
Kan iemand ons een indicatie van de batterijduur geven?
Sommige sites geven 4.7 uur, weer andere geven 2.5 uur?!
Ik ben van plan deze notebook aan te schaffen vanwege de mobiliteit....
Ik heb een Samsung R70 (iets ouder al, 1 jaar) en de accu gaat nu nog zeker 3 uur mee (intensief gebruik van gemaakt). Een jaar geleden in het begin haalde ik bijna 4 uurtjes (moest daarvoor wel bluetooth uitschakelen en geen audio/video afspelen, maar verder werkte het prima. Ik neem aan dat batterijduur relatief gelijk is gebleven aangezien er dezelfde soort accu's inzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nokia6230i schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:21:
[...]
Ik neig naar de R510 AS01, mede door de snelle en zuinigere processor.
Iemand accuduur?
Battery life is a highlight, however, with the Samsung R510 managing just over four and a half hours at idle.
http://www.pcpro.co.uk/re...10.html?searchString=r510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien waarom de FS04NL versie niet bij de samsung site staat? de rest van de modellen wel.
Is er al iemand terug gegaan naar XP met de R510 van mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:18:
Als je even het hele forum had doorgelezen had je gezien dat er heel wat shops zijn die al diverse modellen verkopen.
Zoals:
Salland.eu
MAXICT
Hardware.nl
OBCS
Centralpoint (duur!)
Take it Now
Misschien had ik het woordje "leverbare" er tussen moeten zetten? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Kan iemand zijn Nvidia instellingen hier posten om het scherm minder 'flets' te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAXICT heeft alles op voorraad. Salland binnen 10 dagen. Lijkt me goed genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alles ;)

Doe mij bijvoorbeeld deze maar: Link :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik liep even weg voor een drankje en toen ik terug kwam was ie uit... Opnieuw opstarten lukte niet, ik kwam elke keer tot het begin van het Vista laadbalkje, en daarna snel een blauw scherm en restart. (raar dat je de blauwe schermen niet te zien krijgt maar dat de laptop meteen opnieuw opstart trouwens...)

Opzich startte toen de recovery opties mooi, maar geen van deze opties mocht baten. Bij het uiterste redmiddel: terug naar beginstand laptop werd er keurig 10Gb gekopieerd, maar daarna was het probleem nog niet verholpen, ik vermoed dus dat het hardwarematig is.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Laptop draaide als een zonnetje. Op een gegeven moment een image van Vista teruggezet (met Acronis True Image) en toen was het foute boel. Windows laadbalkje en vervolgens een blauw scherm. Dit verdween echter zodanig snel dat ik de melding niet kon lezen. De recovery software maakt melding van een toevoeging van hardware, waardoor opstarten niet meer werkt.

Windows Vista opnieuw geinstalleerd (ik had nog een versie liggen) en dat zorge voor de oplossing. Daarna draaide de laptop weer als een zonnetje. Vreemd probleem.

Als je echter geen vista DVD hebt liggen, kun je dus niks. Ben benieuwd hoe het opgelost wordt.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:47:
Er zit een 'glossy panel' in. Dat zorgt voor een licht spiegelend effect, maar zeker niet hinderlijk. Een collega van mij heeft een Acer en daarbij is het net of je in een spiegel kijkt. Ik heb het scherm van de samsung nog geen moment als hinderlijk ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:46:
Weet iemand misschien waarom de FS04NL versie niet bij de samsung site staat? de rest van de modellen wel.
Is er al iemand terug gegaan naar XP met de R510 van mediamarkt?
Ja, ik heb XP geinstalleerd om te kijken of dat werkte. Geen enkel probleem. De drivers voor XP kun je op de samsung site vinden. De software CD van samsung werkt dan echtet niet meer. Je kunt de software overigens wel los benaderen door de CD door te bladeren. Alleen heb je dan in sommige gevallen een product key nodig. Voor de rest draait het ding prima op XP. Ik heb echter Vista weer teruggezet, omdat dit ook prima draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Ik ga morgen XP64bit eens installeren, kijken hoe dat draait. Ik zal m'n bevindingen hier wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:30:
[...]

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Laptop draaide als een zonnetje. Op een gegeven moment een image van Vista teruggezet (met Acronis True Image) en toen was het foute boel. Windows laadbalkje en vervolgens een blauw scherm. Dit verdween echter zodanig snel dat ik de melding niet kon lezen. De recovery software maakt melding van een toevoeging van hardware, waardoor opstarten niet meer werkt.

Windows Vista opnieuw geinstalleerd (ik had nog een versie liggen) en dat zorge voor de oplossing. Daarna draaide de laptop weer als een zonnetje. Vreemd probleem.

Als je echter geen vista DVD hebt liggen, kun je dus niks. Ben benieuwd hoe het opgelost wordt.
Maar waarom ging je een image terug zetten dan? was jou laptop gecrasht?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:37:
[...]

Ja, ik heb XP geinstalleerd om te kijken of dat werkte. Geen enkel probleem. De drivers voor XP kun je op de samsung site vinden. De software CD van samsung werkt dan echtet niet meer. Je kunt de software overigens wel los benaderen door de CD door te bladeren. Alleen heb je dan in sommige gevallen een product key nodig. Voor de rest draait het ding prima op XP. Ik heb echter Vista weer teruggezet, omdat dit ook prima draait.
Hmm, leuk om te weten, wil misschien xp erop knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:30:
[...]

De Vista product key staat meestal toch op zo'n sticker aan de onderkant?
Is dat bij de Samsung ook het geval en zo ja, is het gemis aan een meegeleverde Vista disk dan niet omheen te werken door zo'n disk van iemand te lenen of te downloaden?e

[ Voor 37% gewijzigd door nobleone op 26-08-2008 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Slecht nieuws, de Samsung modellen zijn bij MaxICT nu duurder geworden.
Een paar voorbeelden:

Samsung R510 AS01: €740 --> €780
AS02: €780 --> €830

Ik wacht dus nog maar even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis ook een beetje vaag dat in duitsland wel al modellen te koop zijn die in nederland niet eens op de samsung site staan (voorbeeld: Link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

In Duitsland verkopen ze al een aantal jaren Samsung notebooks, hier pas net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nobleone schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 06:43:
[...]

De Vista product key staat meestal toch op zo'n sticker aan de onderkant?
Is dat bij de Samsung ook het geval en zo ja, is het gemis aan een meegeleverde Vista disk dan niet omheen te werken door zo'n disk van iemand te lenen of te downloaden?e
De product key staat inderdaad op de onderkant. Ik heb geprobeer die key te gebruiken, maar die werd niet geaccepteerd. Misschien had dit te maken met de versie die installeerde, maar ook dat was een Vista Home Premium OEM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:49:
[...]

Maar waarom ging je een image terug zetten dan? was jou laptop gecrasht?
Hij was niet gecrashed. Ik wilde van XP weer terug naar Vista. Vandaar dat ik een image wilde terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:24

Amiet01

Master_A

Misschien een domme vraag, maar als je laptop scherm de resolutie 1280x800 ondersteunt, kun je dan via de hdmi wel gewoon 1080p beeld op je televisie bekijken? Of blijft de resolutie het maximum van je laptopscherm?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Amiet01 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:41:
Misschien een domme vraag, maar als je laptop scherm de resolutie 1280x800 ondersteunt, kun je dan via de hdmi wel gewoon 1080p beeld op je televisie bekijken? Of blijft de resolutie het maximum van je laptopscherm?
Dat kan gewoon hoor. De videokaart van de laptop heeft 2 uitgangen die elk op onafhankelijke resoluties kunnen draaien. Daardoor is het mogelijk dat de 2e uitgang op bijvoorbeeld 1080P resolutie draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmsen schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:46:
[...]

Dat kan gewoon hoor. De videokaart van de laptop heeft 2 uitgangen die elk op onafhankelijke resoluties kunnen draaien. Daardoor is het mogelijk dat de 2e uitgang op bijvoorbeeld 1080P resolutie draait.
Dit is vrij eenvoudig, de laptop ziet automatisch je tv en dan kun je met de nvidia instellingen 2 schermen maken, dus niet cloonen. Ook het geluid kun je op je tv draaien, je klikt met de rechtermuisknop op geluid icoontje rechts onderin --> afspeelapparaten en vervolgens zet je HDMI als standaard. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment twijfel ik nog tussen een 510 of 710 (beide AS02). Zou erg graag een GF 9600 willen hebben wat ik nog niet heb gevonden bij de 510. Helaas is de actie bij MM voorbij, maar ik ervan ben overtuigd dat de prijzen nog zullen dalen zodra alle shops op volle kracht gaan (alhoewel Max ICT de prijzen al omhoog heeft gedaan??)

Verder hoor ik weinig mensen over de P560, misschien een tikkeltje aan de prijs voor de specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas is de dienst nog erg nieuw, dus kon de dame die ik sprak geen uitspraak doen over de reparatietijd (deze week krijgen ze een training van Samsung zei ze) maar verder werd ik goed en vriendelijk geholpen. Ik zei dat ik 'm over 2 weken écht weer nodig heb, en ze bood aan om de reparatie in de gaten te houden en mij op de hoogte te houden, goede service dus!

Nu is het dus afwachten, en balen dat ie kapot is, maar over de service ben ik (tot nu toe) dus wel te spreken.
Misschien leuk als je ons op de hoogte wilt houden van je ervaringen met de service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:47:
Op dit moment twijfel ik nog tussen een 510 of 710 (beide AS02). Zou erg graag een GF 9600 willen hebben wat ik nog niet heb gevonden bij de 510. Helaas is de actie bij MM voorbij, maar ik ervan ben overtuigd dat de prijzen nog zullen dalen zodra alle shops op volle kracht gaan (alhoewel Max ICT de prijzen al omhoog heeft gedaan??)

Verder hoor ik weinig mensen over de P560, misschien een tikkeltje aan de prijs voor de specs?
Reken daar maar niet op. Veel shops hebben al een grote voorraad dus ik verwacht niet dat de prijzen erg snel zullen dalen. Ik heb van Azerty een toezegging gehad dat zij ook spoedig Samsung notebooks gaan verkopen. Daar wacht ik nog even op.. Heb nu de R510-AS01 (met P7350) op het oog. Laagste prijs die ik ervoor kan vinden is 729 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Echt goedkoop is dat niet nee, een HP DV5 met dezelfde specs kost 699,- (maar is helaas uitverkocht bij Wehkamp)
Waar had je hem gevonden voor 729?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:42:
[...]

Reken daar maar niet op. Veel shops hebben al een grote voorraad dus ik verwacht niet dat de prijzen erg snel zullen dalen. Ik heb van Azerty een toezegging gehad dat zij ook spoedig Samsung notebooks gaan verkopen. Daar wacht ik nog even op.. Heb nu de R510-AS01 (met P7350) op het oog. Laagste prijs die ik ervoor kan vinden is 729 euro..
Interessant, ik heb exact dezelfde op het oog! Mocht je m ergens goedkoper vinden laat het dan even weten! Datzelfde zal ik van mijn kant doen :)
Volgensmij is hij nergens meer te koop voor 729? Alle webshops hebben hun prijzen verhoogd.

[ Voor 7% gewijzigd door Nokia6230i op 26-08-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.all-mall.nl/ice.cgi?cart_id=8371953_24988&a_spit=1&template=pro_templ1.html&d_prid=8866690&d_supp=IM

Voor mij een onbekende winkel, maar hij heeft ideal, een afhaalpunt en een QShops keurmerk dus dan zit het voor mij wel goed.

Hardware.nl heeft hem ook nog voor 736 euro.

@ hierboven.

De HP DV5 heeft een T7350 (bestaan die?) de Samsung een P7350. Daarmee is de Samsung een centrino 2 notebook met 5 uur accuduur (!) en de HP maar een Santa Rosa notebook. Daarbij weet ik niet hoe het met zaken als bluetooth en wireless zit. Maar ik blijf mooi bij de Samsung. 5 uur op één accu is echt een pré!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De HP DV5 heeft een P7350 en is een centrino 2 notebook. De accuduur is wel minder ja.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste