w2003 TS Opslaan excel bestanden ineens traag

Pagina: 1
Acties:

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
Wij werken al geruime tijd met een een Terminal Services 2003.
Nu hebben wij tussen 2 vestigingen een VPN geplaatst.

Op de remote lokatie word eerst lokaal ingelogd met een AD account.
Vervolgens word verbinding gemaakt met de Terminal Services.
We hebben een excel bestand van 30 MB. Openen gaat snel en direct opslaan ook.
Na een tijdje (half uur ongeveer) duurt het opslaan ineens ruim een kwartier.

Het lijkt alsof het bestand toch ineens vanuit de remote lokatie word weggeschreven. Dit is echter niet denkbaar. Het bestand word vanaf de Terminal Server geladen vanad een storage server die zich onder de Terminal Server bevind.

Ook worden er geen lokale drives meegenomen in de Terminal Services sessie.

We hebben gezocht op google en een extern bedrijf gevraagd. Helaas zonder resultaat

Verwijderd

Is het bij alle grote excel bestanden?

Wat gebeurt er als je een nieuw excel bestand aanmaakt met dezelfde inhoud? Heb zelf ook wel eens zó iets gehad en toen was de oplossing een nieuw excel bestandje maken met de inhoud van het oude erin.

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:10
Vertel eens wat over de aard van het Excel bestand?
Als het niet aan Excel ligt, zou je bij een tekstbestand of een 30MB audio bestand precies hetzelfde gedrag moeten zien. Als het wel aan Excel ligt, is dit topic in OFF wellicht beter op z'n plek.

Uit eigen ervaring: het aanpassen van de achtergrond bitmap van een werkblad via macro's geeft een bestand dat niet meer snel opgeslagen kan worden (Excel 2003).

Ik weet niet meer zo waar ik toen de oplossing vond; volgens mij begon mij wat te dagen toen ik de volgende pagina gevonden had:http://www.mvps.org/dmcritchie/excel/slowresp.htm

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
biomass schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:43:
Vertel eens wat over de aard van het Excel bestand?
Als het niet aan Excel ligt, zou je bij een tekstbestand of een 30MB audio bestand precies hetzelfde gedrag moeten zien. Als het wel aan Excel ligt, is dit topic in OFF wellicht beter op z'n plek.

Uit eigen ervaring: het aanpassen van de achtergrond bitmap van een werkblad via macro's geeft een bestand dat niet meer snel opgeslagen kan worden (Excel 2003).

Ik weet niet meer zo waar ik toen de oplossing vond; volgens mij begon mij wat te dagen toen ik de volgende pagina gevonden had:http://www.mvps.org/dmcritchie/excel/slowresp.htm
In het excelbestand worden alleen aantallen ingebracht. Er word slecht af en toe een optelling ingevoegd. echt niets spannends dus. Het invullen van 100 cellen mag het probleem toch niet zijn.Het excelbestand heeft per week (dus 52) een Tab die tot het eind gevuld is (kolom IV). Het word bewerkt met office 2007 en is in xls formaat.

Ik heb het bestand lokaal getest op de pc met dezelfde office versie. Zonder problemen kunnen werken. Het lijkt dus onwaarschijnlijk dat het probleem in het bestand zit.

Ik heb het probleem kunnen reproduceren.
Op de lokatie waar ook de terminal server staat ben ik ingelogt. Dus niet op de remote vestiging
Vervolgens heb ik kolommen verborgen en cellen gevuld.
De terminal server gebruikt nu van de 2 processoren 50% en doet er erg lang over het bestand op te slaan.

Het blijkt dus uiteindelijk een probleem met excel te zijn. Na opslaan in 2007 formaat (xlsx) is het probleem niet meer voorgekomen.

[ Voor 21% gewijzigd door killerflappy op 11-08-2008 11:05 ]