Max resolutie externe monitor op Dell D/Dock?

Pagina: 1
Acties:

• Der Rudi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:55
Ok, na een wat hilarische sessie met Dell Technical support en Sales de vragen maar hier gesteld:
  1. wat is de maximaal
    mogelijke resolutie van een externe monitor aangesloten op de DVI uitgang van de D/Dock (PR01x) icm Latitute D505?
  2. heeft de resolutie/kleurdiepte monitor invloed op de performance (shared memory laptop video) en zo ja, indicatie hoeveel cq werkbaar voor met name office toepassingen?
  3. moet de externe monitor een 4:3 uitvoering zijn of kan dat ook een 16:10 versie zijn? Note: laptop heeft 1024x768 resolutie.
Via internet/google kom ik zelf niet echt tot een helder en eenduidig antwoord, en zoals gezegd ook niet met Dell zelf. Opgaves varieerden van "2048 x 1536 op 75 hz" welke later weer tegengesproken werden tot "1024x768 bij 60Hz" (Tech support) en "D/Dock past zich aan monitor aan, alles werkt" (jawel: Sales).

Eea gaat als extended desktop fungeren, vooral voor office toepassingen, incidenteel een spelletje, en regelmatig programmeren. Niks spannends dus.

Het zou helemaal mooi zijn als een mede-tweaker 'toevallig' dezelfde opstelling heeft en een externe monitor gebruikt. Graag ervaringen!

Owja: denk aan een 20 of 22" monitor, Dell heeft gevoelsmatig voorkeur mede gezien goede reviews hier op GOT.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:15
Begin eerst maar eens met het posten van je videoadapter.

Volgens mij kan je, mits je de laatste drivers hebt, zo ongeveer alle resoluties gebruiken. Echter kan ik je geen zekerheid geven. Die 1024x768 als max die is genoemd komt omdat je huidige scherm niet verder wil, maar dit zou niet de beperking moeten zijn van je videokaart.

In princiepe zou je voor office niks mogen merken. Verder zijn hoge resoluties ook weinig spannends. Mijn 10 jaar oude Riva TNT 16MB zou al 2560x1600 aan moeten kunnen ;)

Ik verplaats dit topic wel naar V&B, want dit gaat over schermen en videokaarten ipv je complete laptop.