snel kopieren van grote bestanden

Pagina: 1
Acties:

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:11

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
Wanneer ik op een windows systeem echt grote bestanden (.ISO's van DVD's) kopieer gaat dat erg traag. Dat komt omdat xcopy, copy, robocope en explorer allemaal gebruik maken van een OS-call, CopyFile() en CopyFileEx(), die eerst alles in het geheugen probeert te slurpen. Dat gebeurt dus via het page file en heel erg veel pagefaults.

weet iemand een truuk omdat te voorkomen, of zijn er programma's die op een andere manier een bestand kopieert?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Files kopieren via je swapfile? Lijkt me niet...

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:11

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
RemcoDelft schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 16:04:
Files kopieren via je swapfile? Lijkt me niet...
neej.
eerst laadt windows de file in het geheugen. Dat geheugen staat voor een groot gedeelte op disk in de vorm van een swapfile.

Verwijderd

Bij normaal kopiëren wordt er echt niet veel geheugen gebruikt. Uiteraard wordt er wel zoiets als een buffer gebruikt, maar die buffer zal niet weggeswapt worden als hij veel wordt gebruikt, wat vrij normaal is bij een kopieeractie. De bottleneck is bijna altijd disk I/O.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-02 20:52

Sherlock

No Shit

Hier wordt het gebruik van eseutil aangeraden.

Ik vraag me toch ook wel af wat de snelste "normale" manier is om grotere bestanden te kopiëren. Is dat gewoon copy/paste, of kan je beter iets anders proberen?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

Ik werk al jaren met Totalcommander en hierbij haal ik 50mb aan constante doorvoer voor iso's en dvd's enzo. Veel sneller lukt je niet met losse hd's tenzij je een van een deftige raid set naar een andere raid set kan copieren. Naar waar copieer je deze grote bestanden, usb schijf, netwerk ,... ?
Pagina: 1