Boot niet van cd?

Pagina: 1
Acties:

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hey ik heb een vaag probleem.

Als ik mijn pc wil laten booten van een cd (in dit geval memtest86) dan pakt ie hem niet, doe ik mn vista cd er in en reboot ik, doet ie het wel.. die memtest96 cd boot wel prima in een andere pc.. een andere bootdisk die op de andere pc ook werkt, pakt deze ook niet... wat zou dit kunnen zijn? BIOS heb ik al geupdate van mn GA-X48-DQ6. (DVD speler is Liteon IHAS120-06)

• Imperium
  • Niet online
Heb nog wat ontdekt:

Als ik de cd in kwestie met Nero brand. dan boot hij idd wel van de cd. maar dan blijft hij hangen op "Loading" evenals UltimateBootDisc boot wel, maar zodra je een programma wilt starten blijft hij hangen op loading /dev/nogwat..

Vista heeft zich wel netjes geboot en geinstalleerd via dezelfde speler en aansluiting..

ik snap er echt niks van..

Inmiddels de Firmware ook geupdate van de DVD speler

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is je geheugen niet gewoon gaar? ;)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-02 11:32
mss wat laat maar stond ie wel op DVD als primary boot device? ;)

anders zou je geheugen wel eens niet in orde kunnen zijn :p

• Imperium
  • Niet online
Tuurlijk staat ie op primary.. ik ben niet helemaal van gisteren ;)

Kan ik het geheugen ook in windows testen? in windows is alles prima namelijk.. en hoe verklaar je dan dat Vista wel boot? net nog getest.

[ Voor 24% gewijzigd door Imperium op 08-08-2008 03:02 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik denk dat je het eerder moet zoeken in de chipset support in die bootCD utilities. Je mainboard is gebaseerd op de X48 chipset, die vrij recent is. Vergeet niet dat die utilities ouder zijn en die chipset waarschijnlijk nog helemaal niet ondersteunen.

• Imperium
  • Niet online
Maar nu kan ik dus geen Memtest86(+) draaien.. en daar baal ik best wel van eigenlijk..
En dat terwijl memtest86 al redelijk oud is en het zover ik weet op alle systemen draait..

Systeem draait verders prima. gamen gaat ook goed, geen BSOD's, niks. vind het gewoon zo vreemd..

[ Voor 56% gewijzigd door Imperium op 08-08-2008 04:07 ]

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:44

DefLite

Why so serious?

Is het niet zo dat als je Vista installeert er automatisch een Memtest bij het menu komt te staan als je kiest tussen je verschillende OSsen?
Als dit idd zo is dat misschien een optie?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Kijk eens naar de instellingen van sata tav dvd brander, in de bios, deze kun je op meerdere manieren instellen. Probeer eens veschillende, deze instellingen maakt de sata anders zichtbaar tav de operating system(memtest)

• Imperium
  • Niet online
Probleem is opgelost!

Heb de SATA brander aan de Gigabyte controller gehangen ipv ICH9 en het werkt weer!

alsnog bedankt voor de hulp
Pagina: 1