Sinds begin dit jaar heb ik van casema (ziggo) een kabelabonnement inclusief internet. Daarbij heb ik een draadloze router (Sitecom WL-153) en USB netwerkadapter ontvangen (Sitecom WL-172). Alles werkte goed. Tot ik m'n pc opnieuw installeerde. Sindsdien krijg ik draadloos geen ipadres meer van de router. Als ik een vaste verbinding maak wel. Echter draadloos wordt het netwerk wel gevonden door windows, ik kan verbinding maken, maar hij blijft hangen op 'netwerkadres verkrijgen'.
Als ik de adapter een vast ipadres geef (192.168.0.102), maakt hij wel verbinding, maar heb ik geen internet en kan bovendien de router (192.168.0.1) niet pingen.
De volgende oplossingen heb ik geprobeerd:
- Router gecontroleerd op instellingen. Wireless staat aan, MAC-adres filter staat aan met het juiste adres (ook uit gehad, maakt geen verschil), DHCP staat aan (lease forever), deelt adressen uit van 192.168.0.100 tot 192.168.0.200
- DHCP uitgeschakeld en vaste adressen gegeven aan vaste- en wireless adapters. De vaste werkte goed, de wireless maakte wel verbinding, maar kon de router niet pingen of op internet komen.
- Firmware gecontroleerd, is de meest recente versie.
- Drivers ook meest recente versie.
Ik draai Windows XP SP3
Helaas heb ik geen beschikking over andere adapters of routers om te testen.
nogmaals, bedraad werkt het goed, maar wireless niet. Wat kan ik doen?
Als ik de adapter een vast ipadres geef (192.168.0.102), maakt hij wel verbinding, maar heb ik geen internet en kan bovendien de router (192.168.0.1) niet pingen.
De volgende oplossingen heb ik geprobeerd:
- Router gecontroleerd op instellingen. Wireless staat aan, MAC-adres filter staat aan met het juiste adres (ook uit gehad, maakt geen verschil), DHCP staat aan (lease forever), deelt adressen uit van 192.168.0.100 tot 192.168.0.200
- DHCP uitgeschakeld en vaste adressen gegeven aan vaste- en wireless adapters. De vaste werkte goed, de wireless maakte wel verbinding, maar kon de router niet pingen of op internet komen.
- Firmware gecontroleerd, is de meest recente versie.
- Drivers ook meest recente versie.
Ik draai Windows XP SP3
Helaas heb ik geen beschikking over andere adapters of routers om te testen.
nogmaals, bedraad werkt het goed, maar wireless niet. Wat kan ik doen?
life is all about luck, the rest is just die rolls