[XP] wireless geen dhcp, bedraad wel

Pagina: 1
Acties:

• yarwan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-02 10:28
Sinds begin dit jaar heb ik van casema (ziggo) een kabelabonnement inclusief internet. Daarbij heb ik een draadloze router (Sitecom WL-153) en USB netwerkadapter ontvangen (Sitecom WL-172). Alles werkte goed. Tot ik m'n pc opnieuw installeerde. Sindsdien krijg ik draadloos geen ipadres meer van de router. Als ik een vaste verbinding maak wel. Echter draadloos wordt het netwerk wel gevonden door windows, ik kan verbinding maken, maar hij blijft hangen op 'netwerkadres verkrijgen'.

Als ik de adapter een vast ipadres geef (192.168.0.102), maakt hij wel verbinding, maar heb ik geen internet en kan bovendien de router (192.168.0.1) niet pingen.

De volgende oplossingen heb ik geprobeerd:
- Router gecontroleerd op instellingen. Wireless staat aan, MAC-adres filter staat aan met het juiste adres (ook uit gehad, maakt geen verschil), DHCP staat aan (lease forever), deelt adressen uit van 192.168.0.100 tot 192.168.0.200
- DHCP uitgeschakeld en vaste adressen gegeven aan vaste- en wireless adapters. De vaste werkte goed, de wireless maakte wel verbinding, maar kon de router niet pingen of op internet komen.
- Firmware gecontroleerd, is de meest recente versie.
- Drivers ook meest recente versie.

Ik draai Windows XP SP3

Helaas heb ik geen beschikking over andere adapters of routers om te testen.

nogmaals, bedraad werkt het goed, maar wireless niet. Wat kan ik doen?

life is all about luck, the rest is just die rolls

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-03 13:36
Heb je je draadloze netwerk beveiligd? Zo ja zet deze eens voor de test uit.

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Heeft dit niet wellicht te maken met een personal firewall zoals NOD32, Zone-alarm, whatever? Als je zoiets geinstalleerd hebt, schakel die als test eens uit?

Vicariously I live while the whole world dies

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-03 22:54

silverstorm

tearing me apart

Heb je alleen de AC-filtering aan staan? Of gebruik je ook WEP/WPA? Het kan zijn dat je een verkeerde key/keytype verstuurd, waardoor je geen ip krijgt en waardoor je zelfs met handmatige ip-adressen geen internet hebt.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• yarwan
De beveiliging staat inderdaad aan, ik zal het eens onbeveiligd testen. Maar is het niet vreemd dat ik wel verbinding lijkt te maken met het netwerk dan? Het wachtwoord wordt wel geaccepteerd.

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:59

denivan

de enige

Heb dit recent ook voor gehad. Enige oplossing was toen m'n router op factory default zetten. Dan telkens stapje voor stapje hem terug configureren zoals ik hem had staan (SSID, mac filter, wpa key, ...) en bij elke tussenstap testen of de wifi connectie nog lukte.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

yarwan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:17:
De beveiliging staat inderdaad aan, ik zal het eens onbeveiligd testen. Maar is het niet vreemd dat ik wel verbinding lijkt te maken met het netwerk dan? Het wachtwoord wordt wel geaccepteerd.
Hetvolgende is gebasseerd op een aanname, dus kunnen geen rechten aan worden ontleend: :P
Een Wifi netwerk geeft nooit antwoord of het wachtwoord of de WPA/WEP key wel of niet goed is. Dat zou namelijk juist een beveiligingsprobleem veroorzaken.
Hackers kunnen dan gewoon brute force keys roepen tegen de router net zolang tot ze een positieve reaktie terug krijgen.
Nu de router niets terug zegt en het net lijkt alsof de Wifi verbinding goed word opgebouwd, weet jij het niet, maar ook de hacker niet dat de verbinding niet goed is of wel goed is.
Alleen jij merkt dat je geen IP adres krijgt. De hacker ook, maar die weet niet of hij een IP adres behoort te krijgen...

Kortom: even met de meest simpele opstelling beginnen, geen beveiliging en testen, dan stap voor stap beveiliging opschroeven, en steeds tussendoor testen.

Alles kan stuk.

• yarwan
bedankt voor alle reacties. Het was dus inderdaad een beveiligingsprobleem. Beveiliging uit werkte goed, toen inderdaad op gaan schroeven.

Weer wat geleerd :)

Pagina: 1