Ik heb op google gezocht en op marktplaats. waar moet ik anders zoeken.leonpwner1 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:27:
Heb je al gezocht dan? Ik zie niet echt veel informatie in je TS.
die heb ik ook gezien. die winkel is toch niet in nederland.Bertus schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:46:
http://shop.ati.com/product.asp?sku=3526142
eerste hit op google.
Hier wellicht (logische keuze)tayram schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:29:
[...]
Ik heb op google gezocht en op marktplaats. waar moet ik anders zoeken.
oeps, net te laat.
Nee die shop is niet in NL, is eigenlijk nergens, want is op het internet.
[ Voor 16% gewijzigd door kaajee op 07-08-2008 15:52 ]
En wie is 'ze'? ATi zelf? Die zeggen dat ook maar omdat ze bang zijn dat je zelfgemaakte dingen gebruikt ofzo
Homey — Critics are those without skills to create.
Dat lijkt me inderdaad zoals eerder wat minder subtiel aangegeventayram schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:58:
ik heb eigenlijk wel een hdmi adapter. ik krijg geen geluid. daarvoor moet je originele hebben van ATI zeggen ze.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
welke kabel. die adapter die ik heb werkt niet.
nee echt waar. alles is goed ingesteld. vriend van mij heeft HD3870 van MSI met die originele adapter en die adapter werkt bij mij wel. En mijn eigen adapter niet.voodooless schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 16:29:
[...]
Dat lijkt me inderdaad zoals eerder wat minder subtiel aangegevenniet correct. HDMI audio gaat namelijk via de zelfde datalijnen als het beeld, en je hebt er dus geen gekke adapters voor nodig. Ik denk dat je inderdaad eerder zult moeten zoeken in de hoek van drivers of BIOS instellingen.
Als je dus HDMI met geluid wilt hebben, dan zal je moeten zoeken naar een videokaart emt een ingebouwde HDMI aansluiting. Deze hebben dan als het goed is een S/PDIF input die je weer op je geluidslkaart aan kan sluiten.
Voorbeeld A:

Deze kaart heeft een externe coaxiale input, en een interne S/PDIF aansluiting
Voorbeeld B:

Deze kaart heeft achter de TV-Out aansluiting alleen een interne S/PDIF aansluiting
[ Voor 28% gewijzigd door E-Vix op 07-08-2008 16:40 . Reden: Voorbeelden toegevoegd ]
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
volgens mij niet.E-Vix schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 16:35:
Om geluid te krijgen heb je niet een speciale adapter nodig, maar een speciale videokaart. Een HDMI adapter is niets meer dan een plug die de pinnen van DVI om zet naar de pinnen van HDMI. Binnen in zo'n plug veranderd er echt niets.
Als je dus HDMI met geluid wilt hebben, dan zal je moeten zoeken naar een videokaart emt een ingebouwde HDMI aansluiting. Deze hebben dan als het goed is een S/PDIF input die je weer op je geluidslkaart aan kan sluiten.
Verwijderd
Wat niet?
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
vriend van mij heeft MSI HD3870 incl. ati hdmi adapter. hij hoef niks anders te doen. Alleen maar ATI HDMI AUDIO
[ Voor 11% gewijzigd door tayram op 07-08-2008 16:50 ]
ATi transporteert eigenlijk audio door de DVI uitgang van hun videokaarten. Dat is natuurlijk eigenlijk niet volgens de norm, want er kan dor DVI geen audio. Vervolgens wordt het audio signaal in die dongle 'geconverteerd' om middels HDMI (volgens de standaard dus) verder getransporteerd te worden.
Welk merk kaart heb je? Ik weet dat Gigabyte wel eens de goede service toepaste om er één op te sturen na overleg van aankoop bon.
Ja die was al meerdere keren in dit topic voorbij gekomen.........bosch007 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 16:50:
hier kun je de speciale DVI-HDMI adapter vinden
http://shop.ati.com/product.asp?sku=3526142
Maar TS waarom bestel je hem daar niet gewoon?
http://www.tomshardware.c...9-15-need-hdmi-audio-3870
Overigens, als je niet exact de zelfde kaart als die vriend van je hebt, dan kan het misschien ook nog zijn dat je een kaart zonder HDMI audio hebt...
Verwijderd
Vraag Zercom naar de goede zou ik zeggen.
[ Voor 68% gewijzigd door nFo op 07-08-2008 17:26 ]
Is er uberhaupt wel een standaard voor audio over DVI (op wikipedia zie ik er niets over), want als dat er niet is is het ook niet zo gek dat het alleen werkt met de ATI converters.voodooless schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:22:
Toch wel heel vreemd. Blijkbaar wil ATI vooral zelf hun adaptertjes verkopen... Vermoedelijk wordt er gewoon gedetecteerd dat het een ATI adapter is (kan zo simpel zijn als een door gelust pootje). Toch weer jammer
Pentaxiaan
Aangezien het digitale deel van DVI gewoon 1:1 aansluit op HDMI hoeft er geen standaard voor te zijn. Er worden gewoon de zelfde datalijntjes gebruiktSirNobax schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:57:
Is er uberhaupt wel een standaard voor audio over DVI (op wikipedia zie ik er niets over), want als dat er niet is is het ook niet zo gek dat het alleen werkt met de ATI converters.
'We pointed out, earlier today, that the leaked photos of the HIS 2900 XT on the interwibble merely sported dual DVI, with the promise of a DVI-HDMI converter included in the box. That's all well and good, but what about the digital audio connection? We speculated that it could come from the HDTV-out port.
Well, a particularly tasty sauce has come forward and given us the skinny. When using single link DVI - pretty much any resolution bar the 4.09 million pixel, 30-inch extravaganza that is 2560x1600 - there is spare bandwidth on a dual-link DVI socket.
These pins, we are told, can be used to carry the digital audio, meaning both the HDCP-protected video and audio can travel through the one DVI socket to the HDMI converter.
At 2560x1600, there are no spare pins, but even future HD content at that resolution will work with audio. The R600 GPU can support five million pixel resolution (2560x2048), even though you can see that resolution only on FireGL and Quadro cards.
The integrated ASIC does mean that Radeon HD buyers can get their titular HD content the way the Volista intended it - in full, digital, 1080p"
Hoezo verkopen? Meestal krijg je dat adaptertje er gewoon bij...voodooless schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:22:
Toch wel heel vreemd. Blijkbaar wil ATI vooral zelf hun adaptertjes verkopen... Vermoedelijk wordt er gewoon gedetecteerd dat het een ATI adapter is (kan zo simpel zijn als een door gelust pootje). Toch weer jammer
Je hebt HDMI-DVI rev. A, deze werd meegeleverd met de 2900 serie.
(zwart)
Je hebt dan ook nog HDMI-DVI rev. B, deze is degene die met alle huidige kaarten meegeleverd is. (grijs)
Het probleem is dat rev. A niet compatible is met de nieuwere generatie kaarten (2600 serie vaak ook niet) waardoor je dan geen geluid/beeld kan krijgen, omdat hij niet goed (h)erkent.
[ Voor 3% gewijzigd door RoadKill21 op 09-08-2008 07:56 ]
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
Echt superbedankt voor deze post. Ik had dus ook een Rev. A adapter met mijn 3K serie kaart en hij gaf telkens een melding over de audio die niet werkte met de dongle en bij TV en Films waren de levels 0-255 ipv de correcte 16-235. Hierdoor miste ik een hoop schaduw detail. Nu heb ik dit wel opgelost door de brightness op 19 en het contrast op 84 te zetten, maar bij gebruik van de correcte dongle voor mijn kaart (RevRoadKill21 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 07:54:
Voor het geval er mensen zijn die met hetzelfde zitten:
Je hebt HDMI-DVI rev. A, deze werd meegeleverd met de 2900 serie.
(zwart)
Je hebt dan ook nog HDMI-DVI rev. B, deze is degene die met alle huidige kaarten meegeleverd is. (grijs)
Het probleem is dat rev. A niet compatible is met de nieuwere generatie kaarten (2600 serie vaak ook niet) waardoor je dan geen geluid/beeld kan krijgen, omdat hij niet goed (h)erkent.
De Rev A, voor de 2K serie, heb ik te koop gezet.
Coïtus ergo sum
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dit topic is gesloten.
![]()