Toon posts:

probleem met asus 9800gtx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goeiedag allemaal

ik heb sinds kort een probleem.

ik weet niet wat voor informatie jullie nodig hebben om me misschien van hulp te kunnen zijn maar naar mijn idee ligt het allemaal aan de videokaart.

alles werkte perfect tot een week geleden dat ik geen beeld kreeg bij het opstarten van mn pc,
de pc draaide door maar er kwam geen beeld tevoorschijn.

nu heb ik mn scherm geprobeerd op me laptop aan te sluiten en dat ging allemaal zonder probleem dus het probleem ligt niet bij mn monitor.

nu is het zo dat als ik mn comp aanzet alles draait geen rode lichtjes etc uit de videokaart....

alleen krijg ik op mn monitor een bericht (samsung 226bw 22inch) dat hij geen signaal kan vinden
en of gaat automatisch op analog terwijl ik een dvi kabel gebruik...
\
kan het zijn dat mn aansluitings poort van mn video kaart uit zichzelf kapot is gegaan?

zijn er andere mensen met dit probleem en hoe hebben jullie dit opgelost?

in iedergeval bedankt en mijn excuses voor mn slechte zins opbouw

bedankt...

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:19

M2M

medicijnman

test eens met een analoge kabel, en als je dan nog steeds de post niet ziet, zul je toch je pc kast open moeten schroeven en kijken naar iets hardwarematigs.

eventueel testen met een andere videokaart

[ Voor 12% gewijzigd door M2M op 07-08-2008 15:17 ]

-_-

• shiniw00t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-07-2025
Heb je misschien een voeding die net iets te licht is? Misschien dat je er wat nieuws in je computer zit wat net dat beetje stroom vreet wat na je kaart moet?

Burrow your probes until your queen arrives and have her EMP all the lings, chrono-boost your infested terrans and use them to hold off the opponent until your overlord is able to help with auto-heal.

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:16:
test eens met een analoge kabel, en als je dan nog steeds de post niet ziet, zul je toch je pc kast open moeten schroeven en kijken naar iets hardwarematigs.

eventueel testen met een andere videokaart
heb ik geprobeerd.
zelfs met analog en digital gelijk en geen van beide hielp
heb ook geprobeerd de kaart eruit te halen en opnieuw erin te zetten
en kaart op andere gleuf geprobeerd en geen resultaat.

mn gevoel zegt ergens dat het ligt aan de dvi poort......
of misschien wel de hele video kaart..
maandag ga ik een belletje plegen naar asus en zercom.nl

Verwijderd

Topicstarter
shiniw00t schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 16:40:
Heb je misschien een voeding die net iets te licht is? Misschien dat je er wat nieuws in je computer zit wat net dat beetje stroom vreet wat na je kaart moet?
denk niet dat dit het probleem is,
mn computer deed het 3 maanden zonder problemen
en mn voeding is meer dan voldoende om de boel draaiende te houden!

• shiniw00t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-07-2025
Hoeveel wat is je voeding dan?

Burrow your probes until your queen arrives and have her EMP all the lings, chrono-boost your infested terrans and use them to hold off the opponent until your overlord is able to help with auto-heal.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Belangrijker : welk merk/type.

Verwijderd

Al geprobeerd videokaart in een ander systeem te zetten? Als ie het daar ook niet doet zou ik zeggen videokaart kaduuk. Anders misschien toch voeding (staat er spanning op de extra 2 kabels richting de 9800gtx?

Verwijderd

Topicstarter
mn voeding is 450 wat, dat is toch ruim voldoende?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:39:
Al geprobeerd videokaart in een ander systeem te zetten? Als ie het daar ook niet doet zou ik zeggen videokaart kaduuk. Anders misschien toch voeding (staat er spanning op de extra 2 kabels richting de 9800gtx?
ik heb nog niet geprobeerd de kaart in een ander systeem te zetten en ik heb wel een andere video kaart geprobeerd en die deed het ook niet.

zou het dan aan de voeding of het moeder bord liggen?

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:03
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:02:
[...]

mn voeding is 450 wat, dat is toch ruim voldoende?
Merk? anders is eht toch net aan de kiele kiele kantje :P

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:39
Voedingen gaan naar mate ze verouderen minder vermogen leveren. Een vriend van mij heeft het ook eens gehad. Eerst werkt zijn pc een maand goed, en opeens houd hij ermee op. Als ik het mij nog goed herinner net dezelfde symptomen. Na de videokaart er uit te halen en op onboard te werken ging alles weer perfect. Met de videokaart zelf was niets aan de hand.
Test dus eens met een zwaardere voeding.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
merk van de voeding is een Be Quiet 450 dark power

wat raden jullie mij aan?

wel raar, je verwacht toch niet van zo'n product dat het er al zo snel mee op houd...

Verwijderd

Topicstarter
heb n nieuwe voeding gekocht
520 wat
na het installen van de voeding deed de comp het tot aan de windows desktop
en bevroor daarna na 1 minuut dus drukte ik op de restart knop
en nu ben ik weer van voor af aan.....

zou het aan het moederbord liggen?

• Malantur
520 watt van welk merk?

• Malantur
520W zou dan genoeg moeten zijn.

Eventuele overclocks afgezet?
Doet hij het nu nog tot aan de desktop of neemt de monitor weer geen signaal?

De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kan ook altijd handig zijn om even door te nemen.

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 01:07
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:39:
als een nvidia kaart geen spanning op de PCIe connectors ziet gaat ie me toch een klereherrie maken joh, dat hadden we dan echt wel geweten :P

* iceheart heeft daar een keer al z'n huisgenoten om 03:45 AM mee wakker gekregen... :P

Verwijderd

Ik heb soor gelijk probleem gehad.

De oplossing van mij was, deinstalleer de driver. Plaats de 8800 gtx in een andere pci-e als je die heb, start hem daarmee op via analoog. Installeer driver opnieuw, en plaats de kaart terig in je eerste pci-e slot. Toen deed hij het bij mij weer.

Nog iets waar je naar kan kijken, wat bij mij ook problemen gaf door het gewicht van de kaart, is dat hij hem uit de pci sleuf trok, dus de achterkant niet goed bevestigd zat in de sleuf!
Pagina: 1