5 GHz draadloos netwerk - pcmcia-kaart?

Pagina: 1
Acties:

• dada
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-01 18:23

dada

Verzamelaar van rotzooi

Topicstarter
Hey guys, ik heb thuis een draadloos netwerk met een Airport Extreme opgezet. Het werkt prima en heeft mede dankzij de 5 GHz-frequentie goed bereik zonder al teveel ruis.

Nu is er een wat oudere laptop die ik wil verbinden met het netwerk. Ik zou hem natuurlijk op een kabeltje kunnen hangen, maar dan moet ik weer overal gaten boren...daar heb ik geen zin in. Dus wil ik een PCMCIA-kaart kopen die ook 5 GHz-netwerken aan kan. (Er zit al een andere draadloze kaart ingebouwd.)

Hebben jullie tips? Is er een bepaald merk dat ik moet nemen of vermijden?

Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 15:20
Kijk hier eens: http://www.routershop.nl/...ag-draadloze-pc-kaart.htm

Wat zijn je specifieke vragen? Kun je geen kaart vinden die aan je eisen voldoet? Wil je gebruikers ervaringen van 5GHz PCMCIA kaarten?

[ Voor 33% gewijzigd door asfaloth_arwen op 07-08-2008 14:59 ]

Specs

• dada
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-01 18:23

dada

Verzamelaar van rotzooi

Topicstarter
Ik wil een 5 GHz draadloos netwerk kunnen ontvangen op mijn PC via een PCMCIA-kaart. Misschien wel het vermelden waard dat hij ook WPA2-beveiliging moet ondersteunen. Eigenlijk wil ik inderdaad weten of er mensen zijn die iets kunnen aan- of afraden. Gewoon zodat ik met nét iets meer kennis iets aanschaf in plaats van een willekeurig merk uit te kiezen.

En iets heel belangrijks dat ik ben vergeten te melden: he moet 802.11n kunnen ondersteunen.

Ik ga in ieder geval zelf nog even wat verder graven...

EDIT: na wat zoekwerk zie ik hier deze bijvoorbeeld: http://www.routershop.nl/...cmcia-express-adapter.htm - maar die voldoet niet omdat hij alleen 2.4 GHz ondersteunt.

[ Voor 19% gewijzigd door dada op 08-08-2008 22:37 ]

Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.

• strokealpha
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-03 17:19
Hmm, 5 Ghz ? Daar voldoet toch alleen maar 802.11a aan en niet de 802.11.n ?
Je zult op zoek moeten dus naar een pcmcia die de "a-norm" ondersteunt !