Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-05 11:58
Aangezien ik een slotje kreeg toen ik probeerde er een vriendelijke toon in te brengen, doe ik het anders; ik ben nu ongeveer een jaar op zoek naar een prosumera camera waarbij de video functie een manual focus heeft.

De meeste superzoom pro-sumer camera's van de afgelopen jaren beginnen nu eindelijk mooie 28 mm beeldhoeken te krijgen. Daarbij is bij mijn huidige camera S6500fd (de betere superzoom camera uit zijn tijd) de manual zoom super en de focus aardig vanwege de lens grip. Stel je nu eens voor dat je daarmee films kon maken (wel met een hogere resolutie van 640x480). Very nice. De camera zou dat dus makkelijk kunnen (sofware gewijs) ware het niet dat Fujifilm een nare, luidruchtige autozoom functie aanschakelt waar je niet omheen kan.

Geen optie dus mogelijk voor de gebruiker om dit zelf te regelen. Waarom? Het is ook logisch, want vele merken die willen natuurlijk een selling point van videocamera's niet canabaliseren door mensen gewoon lekker hun eigen cameraatjes daarvoor te laten gebruiken.Dus voor degenen die denken dat google het antwoord wel weet of digipreview: fat chance. Zoiets wordt er bijna nooit (bij)vermeld.

Ik hoopte dat de S9600fd dit had maar ik wil eigenlijk van Fujifilm af vanwege voornamelijk de menu structuur en starre bediening. Dus als iemand ervaring of tips heeft met een camera waarvan de video functie wel manual zoom of tips, graag.

[ Voor 0% gewijzigd door Zoefff op 07-08-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:56

Zoefff

❤ 

Je vorige topic is niet op slot gegaan omdat je er een vriendelijke toon in probeerde te brengen. Het is op slot gegaan omdat er totaal niet uit duidelijk wordt wat je zelf al hebt uitgezocht, en dat is iets wat we wel van je verwachten. Net zoals dat het niet de bedoeling is om als je topic gesloten wordt, zonder overleg een nieuw topic te openen (en al helemaal niet met smileys om je ongenoegen aan te tonen). Het zijn simpele regels waar iedereen zich aan houdt om te voorkomen dat het een zootje wordt, dus lees het nog eens goed door.

Maargoed, deze topicstart is in ieder geval al een stuk duidelijker omdat ik hieruit begrijp dat het je niet lukt om hier meer info over te vinden. Daarom hier dus geen slotje :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door je gebrekkige taalgebruik snap ik niet precies wat je vraagstelling is (geen flame). Je zoekt dus een superzoom camera met een handmatige scherpstelling in de filmstand en met een resolutie van 640x480 of zoek je een camera die kan filmen met MF met een hogere resolutie dan 640x480?

Daarnaast snap ik niet goed waarom de filmfunctie van de 6500 niet voldoet. Wat is de functie die de camera aanzet?

Ik zou namelijk durven stellen dat iedere superzoom camera met een MF scherpstelring zou moeten voldoen. Het lijkt mij dat als je de camera dan op MF zet dat de AF niet werkt, ook niet tijdens filmen, maar dat is dus een onjuiste aanname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welck
Ja, ik zie nu net wat je bedoelt, Gaat lekker zo |:(

Ik bedoelde een "hogere resolutie dan (niet van) 640x480" en "wel manual zoom ondersteunt"
Maar de rest lijkt me duidelijk toch? Is hier iemand wel eens een camera tegengekomen waarvan de video functie een manual focus heeft?
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:49:
Door je gebrekkige taalgebruik snap ik niet precies wat je vraagstelling is (geen flame). Je zoekt dus een superzoom camera met een handmatige scherpstelling in de filmstand en met een resolutie van 640x480 of zoek je een camera die kan filmen met MF met een hogere resolutie dan 640x480?

Daarnaast snap ik niet goed waarom de filmfunctie van de 6500 niet voldoet. Wat is de functie die de camera aanzet?

Ik zou namelijk durven stellen dat iedere superzoom camera met een MF scherpstelring zou moeten voldoen. Het lijkt mij dat als je de camera dan op MF zet dat de AF niet werkt, ook niet tijdens filmen, maar dat is dus een onjuiste aanname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast 640x480 heb je ook nog een breedbeeldresolutie van 8**x480, maar ik ga ervan uit dat je dat ook niet bedoelt, maar dat je meer richting 720 verticale lijnen zit te denken. Er zijn echter maar een paar modellen die dit ondersteunen (anders dan videocamera's). Te denken valt aan de Panasonic TZ5, FX35 en FX500, uit mijn hoofd 2 Kodak modellen en een Samsung model. Daarnaast is de enige waarvan ik denk dat het een kanshebber is (ik weet niet of MF werkt tijdens het filmen) de Casio EX-F1. Mocht deze de functie niet hebben dan adviseer ik je te gaan kijken naar een videocamera ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welck
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:54:
Naast 640x480 heb je ook nog een breedbeeldresolutie van 8**x480, maar ik ga ervan uit dat je dat ook niet bedoelt, maar dat je meer richting 720 verticale lijnen zit te denken. Er zijn echter maar een paar modellen die dit ondersteunen (anders dan videocamera's). Te denken valt aan de Panasonic TZ5, FX35 en FX500, uit mijn hoofd 2 Kodak modellen en een Samsung model. Daarnaast is de enige waarvan ik denk dat het een kanshebber is (ik weet niet of MF werkt tijdens het filmen) de Casio EX-F1. Mocht deze de functie niet hebben dan adviseer ik je te gaan kijken naar een videocamera ;)
Thanks voor je advies d:)b maar het gaat mij echt puur om de manual focus (een betere resolutie bij camera's is natuurlijk altijd fijn) Er zijn eigenlijk geen reviewsites die aangeven of een digitale camera een manual focus heeft. Zijn hier mensen die dat wel eens een digitale camera zijn tegengekomen met manual focus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
Er zijn sterke aanwijzingen dat de Nikon D90 over video gaat beschikken. [gerucht] Nikon D90 12mp DSLR
Als dat zo is zal zoom misschien ook wel werken.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1