Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om met een N82 direct sip te bellen via de Experiabox van Planet. Ik zoek ook hoe en wat ik moet instellen.

Ik wil dit via wlan doen en geen gebruik maken van Voipbuster oid. Wie helpt? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Welkom op GoT :)

Zoals je hebt gezien tijdens het registreren, verwachten we hier eigen inzet. Geef bij een nieuw op zijn minst aan wat je zelf reeds hebt onderzocht en geprobeerd en met welk resultaat. Daarbij kan het helpen om de search van GoT te gebruiken of wat termen op te zoeken op Google.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terecht!

Ik heb zelf het hele net al afgestruind maar kan niets specifieks vinden over waar wat in te stellen.

Wel over Telfort en hun telefoondienst maar de rest werk allemaal met voipbuster en dat hoeft blijkbaar niet. Ik heb contact gehad met de helpdesk en trof daar een , ja ze bestaan nog, goede kerel die mijn de ip nummers heeft gegeven inclusief pw om in te vullen.

Ik zoek dus de excate instellen voor:

Service Profile: IETF
Default access point: wireless network
Public username: sip:[username]@[domain or IP of SIP server]
Use compression: No
Registration: When needed (use always on if you want it to stay connected all the time)
Use security: No
>Proxy server
>>Proxy server address: sip:[VoIP server IP address]
>>Realm: Your domain, same as above
>>Username:
>>Password:
>Allow loose routing: Yes
>>Transport type: Auto (
>>Port: 5060

>Registrar server
>>Registrar server address: sip
>>Realm:
>>Username:
>>Password:
>>Allow loose routing: Yes
>>Transport type: Auto

Via de helpdesk hoorde ik dat het poort 5075 zou moeten zijn maar ook dat is niet helder.

Wie kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:31
Service Profile: IETF
Default access point: wireless network
Public username: sip:[username]@[domain or IP of SIP server]
Use compression: No
Registration: When needed (use always on if you want it to stay connected all the time)
Use security: No
>Proxy server
>>Proxy server address: sip:[VoIP server IP address]
>>Realm: Your domain, same as above
>>Username: gebruikersnaam
>>Password: wachtwoord
>Allow loose routing: Yes
>>Transport type: UDP

>Registrar server
>>Registrar server address: sip
>>Realm: naam voip account voorbeeld nonoh.net of voipbuster.com
>>Username: gebruikersnaam
>>Password: wachtwoord
>>Allow loose routing: Yes
>>Transport type: UDP

Ik was zelf vergeten de Realm bij de registrar server vergeten in te vullen. Daarna deed hij het perfect.

[ Voor 6% gewijzigd door karakedi op 08-08-2008 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem/ uitdaging is dat ik geen voip account heb of wil. Ik moet op een of andere manier direct op de ipb experia box kunnen voipen. De instellingen die jij geeft zijn, zover ik het kan zien, voor een voip client zoals voipvoip of voipbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:28
kan je op dit moment met een gewone telefoon bellen via de Experiabox van Planet? (ofwel heb je een adsl/telefonie combo abonnement)

Als dit niet zo is zal je de telefoonverbinding die niet hebt ook niet kunnen gebruiken op je nokia. als je wel telefonie hebt, is het nog niet zeker.
Bij xs4all kan het wel omdat die met SIP werken (zelfde protocol als op je nokia). Ikzelf heb adsl/telefonie bij tele2 en die werken dus op een andere manier. dan is het gewoon niet mogelijk.
je zal dus even moet uitzoeken of planet ook met SIP werkt (denk het niet)

ik vermoed dat je iets wil wat niet kan. Je moet ergens een account hebben. Voor je nokia is er geen verschil tussen een voipbuster account en bv een xs4all account. Bij beide moet je server adres, username, password etc invullen en loopt de verbinding via "het internet" (met je nokia thuis dus via W-LAN en onderweg bv met 3G).

Het is dus niet zo dat je in je telefoon opgeeft dat je een VOIP router hebt en dat het dan werkt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand het wel werkend gekregen? anders ben ik idd bang dat het vergeefse moeite is en dat het bij Planet gewoon niet werkt....

• ontwerp
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05-2023

ontwerp

bladeibla

Hoi

Ik heb een softphone en linksys sipura kit en wil zowel
thuis als op mijn werkkamer [buiten huis] de telefoon op kunnen pikken zonder draadloos toestel etc..

Alleen als ik connect via mijn softphone gaat de aangesloten lijn op dect phone etc direct ove rnaar voicemail van mijn sip provider... Hoe kan ik de sip diaplan veranderen in mijn sipura adapter??

Gr Valentijn

DaKnowledge

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Topic-kaping is not done. Je krijgt dadelijk wat uitleg van me.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.