Z-5500 Digital, Optical met 6 channel direct

Pagina: 1
Acties:

• Gamerforever
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Hallo allemaal,

Ik heb een X-Fi Creative XtremeMusic geluidskaart, Logitech Z-5500 digital speakerset en een Xbox 360 Elite. Ik heb de Xbox 360 via optical kabel aan de pod van Z-5500 hangen en 3 kleuren kabel (groen/zwart/oranje) van de pod naar de geluidskaart.
Nu wil ik geluid van me Xbox uit me speakers horen via de optical ingang maar ik wil ook geluid via mijn PC horen (6 channel direct), maar ik krijg het niet voorelkaar.
Mijn doel is om een spel te spelen via mijn Xbox maar ook ingelogd zijn op Teamspeak op me PC zodat ik mijn vrienden kan horen.
Op dit moment moet ik via de pod kiezen voor Optical ingang of voor de 6 channel direct, maar weet iemand hoe ik beide inputten kan gebruiken :*) ?

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat kan niet, helaas.

• Gamerforever
Ook niet via een of ander software?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:11

Sebazzz

3dp

Nee inderdaad. Dit kan niet.

Je kan wel stereomodus activeren en dan één lijn van je XBOX naar je pod doen en één lijn van je pc naar je pod.

Je kan ook indien je PC optical in heeft selecteren om die af te spelen en dat gaat dan op die manier naar je speakers. Afhankelijk van je geluidskaart kan je een delay krijgen, hier bij me Xonar gaat het goed maarja met Creative, ik weet het niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Sebazzz op 07-08-2008 14:01 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-02 21:00
Stereo? Dan hoor je links teamspeak en rechts je xbox? Allebei 1 kanaals dan?
Lijkt me dat het ook niet kan, kan je niet een headset achtig iets gebruiken voor dat teamspeak? Of heb je ook een headset bij je Xbox? (ja zeker)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:11

Sebazzz

3dp

GreenSky schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:02:
Stereo? Dan hoor je links teamspeak en rechts je xbox? Allebei 1 kanaals dan?
Nee, de logitech mengt dan de driekanalen die binnenkomen.

Daarom zou ik ook voor de tweede optie gaan, XBOX (optical out) --> (optical in) PC (analog out) --> (analog in) Logitech

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Gamerforever
Sebazzz schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:08:
[...]

Daarom zou ik ook voor de tweede optie gaan, XBOX (optical out) --> (optical in) PC (analog out) --> (analog in) Logitech
Bedankt, ik ga het eens proberen :) .

• Gamerforever
Sebazzz schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:08:
[...]

Ik kom net erachter dat Creative XtremeMusic helemaal geen optical ingang heeft :'(
Dus kan ik niet de Xbox via optical op mijn geluidskaart aansluiten.
Is er nog een ander manier?

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:13
Jawel er is een andere manier:

De Z5500 gewoon aan laten staan op optisch en dan een headset aansluiten op je X-Fi: de roze (microphone) sluit je aan op de ''flexijack'' (deze stel je dus vervolgens in als microphoon in de software), voor de groene zal je vervolgens een splitter op je X-Fi moeten zetten zodat je zowel de uitgang voor de Z5500 als voor de headset hebt. Je hoeft dan enkel nog maar in de software van je X-fi zo nu en dan te switchen tussen een hoofdtelefoon en een 5.1 setje softwarematig.

Nu hoor je dus gewoon door de speakers van de Z5500 de ingame geluiden, en kan je met je computer in teamspeak gewoon communiceren d.m.v. je headset. Als je dan je headset niet te hard instelt en losjes op je hoofd zet, kan je zowel de in-game geluiden horen als de stemmen via teamspeak.

EDIT: op deze aansluiting van de X-Fi moet je dus een splitter zetten:
Afbeeldingslocatie: http://img201.imagevenue.com/loc144/th_28556_xfi_xtrememusic_headphones_122_144lo.jpg
en op de bovenste aansluiting dus de microphone/roze aansluiting.

[ Voor 14% gewijzigd door Jorn1986 op 07-08-2008 19:02 ]

Pagina: 1